کد خبر : 46314
تاریخ انتشار : جمعه 2 اکتبر 2015 - 6:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظرفیت تولید برق کشور ۳۴ مگاوات افزایش یافت بسته هستند

ظرفیت تولید برق کشور ۳۴ مگاوات افزایش یافت

ظرفیت تولید برق کشور ۳۴ مگاوات افزایش یافت

با به مدار بهره برداری آمدن چند واحد جدید تولید پراکنده برق در چند روز اخیر، ظرفیت نصب شده تولید برق کشور به ۷۳ هزار و ۷۴۴ مگاوات رسید. به گزارش اهروصال، ظرفیت نصب شده تولید برق کشور که تا روزهای پایانی شهریورماه، ۷۳ هزار و ۷۱۰ مگاوات بود، با بهره برداری از چند واحد





با به مدار بهره برداری آمدن چند واحد جدید تولید پراکنده برق در چند روز اخیر، ظرفیت نصب شده تولید برق کشور به ۷۳ هزار و ۷۴۴ مگاوات رسید.

به گزارش اهروصال، ظرفیت نصب شده تولید برق کشور که تا روزهای پایانی شهریورماه، ۷۳ هزار و ۷۱۰ مگاوات بود، با بهره برداری از چند واحد جدید تولید پراکنده برق (DG) به مجموع ظرفیت ۳۴ مگاوات، به ۷۳ هزار و ۷۴۴ مگاوات رسید.

با بهره برداری از این واحدها، مجموع افزایش ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای تولید پراکنده (DG و CHP) در سال جاری به ۸۷ مگاوات رسید.

تولید برق در محل مصرف و یا در نزدیکی محل مصرف در مقادیر کوچک را تولید پراکنده برق می گویند. این نوع تولید برق نسبت به تولید برق در نیروگاههای بزرگ، بیش از دهه های گذشته در کشورهای پهناور جهان که نقاط متمرکز جمعیتی پراکنده دارند مطرح شده است. ایران نیز در پهنه خود با نقاط تمرکز جمعیتی بسیاری مواجه است که در فواصل قابل توجهی از هم قرار گرفته اند و احداث یک نیروگاه بزرگ برای تأمین برق جمعیت های پراکنده و هزینه احداث خطوط انتقال برق در فواصل طولانی و تحمیل هزینه های نگهداری این خطوط به بیت المال، توجیه اقتصادی و منطقی ندارد.

در کشور ما در دو دهه گذشته در استانهای مختلف، شاهد بهره برداری از مولدهای تولید پراکنده برق بوده ایم.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.