کد خبر : 4616
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فوریه 2015 - 15:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کادرسازی انتخاباتی از محل شهریه‌های دانشجویان بسته هستند

کادرسازی انتخاباتی از محل شهریه‌های دانشجویان

کادرسازی انتخاباتی از محل شهریه‌های دانشجویان

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای ۶۳۹ تشکل دانشجویی، تشکل اساتید و هیات مذهبی است. پیش از مدیریت «حمید میرزاده» رئیس فعلی دانشگاه آزاد بخش عظیمی از روسای این تشکلات از طریق انتخابات و توسط دانشجویان انتخاب می‌شدند اما در حال حاضر تعداد انتخابات





به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای ۶۳۹ تشکل دانشجویی، تشکل اساتید و هیات مذهبی است. پیش از مدیریت «حمید میرزاده» رئیس فعلی دانشگاه آزاد بخش عظیمی از روسای این تشکلات از طریق انتخابات و توسط دانشجویان انتخاب می‌شدند اما در حال حاضر تعداد انتخابات برای تعیین روسای این تشکل‌ها از ۲۱۰ مورد انتخابات در زمان مدیریت فرهاد دانشجو به ۵۰ مورد تقلیل یافته است و این کاهش چشمگیر انتخابات در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد چیدمان روسای این تشکیلات کاملا مغرضانه و مطابق با اغراض انتخاباتی جریان سیاسی حاکم بر این دانشگاه صورت می‌گیرد.

از دوران جاسبی ۳ اتحادیه دانشجویی در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند و به فعالیت سیاسی می‌پرداختند. طبق قانون روسای این اتحادیه ها باید با انتخابات و توسط دانشجویان انتخاب شوند اما در طول دوره ریاست آقای میرزاده بر دانشگاه آزاد دبیرکل اتحادیه‌ها بصورت غیرقانونی و با اعمال نظر آقایان طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و علی قدمیاری مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد انتخاب می‌شوند.

جالب آنجاست که بعد از انتخاب روسای این ۳ اتحادیه توسط این دو نفر هیچ فعالیت محسوسی از جانب آنها در دانشگاه انجام نمی‌شود و عملا تعطیل هستند اما بودجه‌های کلانی به دبیران اتحادیه‌های مذکور جهت اهداف خاص طه هاشمی و میرزاده پرداخت می‌شود. میزان توجه به دبیران خودخوانده اتحادیه‌های تعطیل تا اندازه‌ای است که حتی گوشی تلفن همراه و کامپیوتر شخصی آنها نیز توسط مدیر کل تشکل‌های دانشگاه تهیه شده است. لازم به ذکر است طه هاشمی و قدمیاری به منظور فعال نشان دادن تشکل‌ها به بهانه مناسبت‌های مختلف اقدام به اهداء تندیس، یادبود و لوح تقدیر در حضور شخصیت‌ها می‌کنند که هیچ ارتباطی با ماموریت تعریف شده برای این اتحادیه‌ها ندارد.

عمده فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی و تعیین مدیران تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشگاه آزاد توسط افرادی چون حسین نیکخواه، علی قدمیاری، غلامحسین محمدی، محمد کبیری، محمد محسنی، حامد صالح آبادی، حامد خوانساری و با مدیریت مستقیم طه هاشمی معروف به حلقه ساختمان فرهیختگان انجام می‌شود. این در حالی است که تا این اندازه دخالت مدیران دانشگاه در فعالیت‌های اتحادیه و انجمن‌های منتسب دانشجویان خلاف قانون و در تعارض با اصل آزادی بیان در دانشگاه‌هاست.

در واقع حلقه ساختمان فرهیختگان در صدد است تا با انتخاب نفرات اول تشکل‌ها توسط عناصر حلقه، زمینه از بین بردن استقلال آنها و بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها برای انتخابات آینده مجلس استفاده نماید. حلقه ساختمان فرهیختگان کادرسازی انتخاباتی از میان تشکلات دانشجویی را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است و به جای استفاده از ظرفیت تشکل‌ها برای بهبود کیفیت فعالیت‌های دانشجویی هزینه‌های هنگفتی را از محل شهریه‌های دانشجویان در جهت اغراض سیاسی خود برای انتخابات آینده مجلس انجام می‌دهد.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که علی قدمیاری مدیر کل تشکل‌های این دانشگاه از استقبال برای تشکیل انجمن‌های و تشکلات دانشجویی سخن گفته بود و تاکید کرد که این دانشگاه از بهره‌برداری از نظرات دانشجویان استقبال می‌کند اما در عمل با مجموعه اقدامات انجام شده از سوی حلقه ساختمان فرهیختگان، استقلال تشکلات دانشگاه آزاد به صورت کامل زیرسوال رفت به نحوی تحت سیطره معاون فرهنگی دانشگاه قرار گرفت.

به نظر می‌رسد با وجود افزایش روزافزون شهریه‌های دانشگاه آزاد و کاهش کیفیت آموزشی این دانشگاه بخشی از درآمدهای ناشی از شهریه‌ها صرف اغراض سیاسی جریان اصلاحات و حامیان آن در دانشگاه مذکور می‌شود. جالب آنجاست که در ابتدای سال تحصیلی هر سال روسای دانشگاه آزاد کمبود بودجه را علت افزایش شهریه‌ها اعلام می‌کنند اما مجموعه رویدادهای این دانشگاه نشان می‌دهد که ظاهرا هزینه‌های پرداخت شده از سوی دانشجویان به جای هزینه شدن برای آنها به منظور اغراض سیاسی جریان اصلاحات مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اتحادیه‌ تازه تاسیس انجمن‌های اصلاح‌طلب دانشگاه آزاد نیز بدون طی کردن مراحل قانونی و بدون مجوز از هیات نظارت و با تمرکز بر فعالیت انتخاباتی جریان اصلاحات تشکیل شده است که اعضای آن نیز همانند سه اتحادیه دیگر از سوی حلقه ساختمان فرهیختگان تعیین شده است. اعضای شورای مرکزی این اتحادیه‌ها عمدتا از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انتخاب شده‌اند که ارتباط چندانی با بدنه دانشجویی ندارند. برخی از اعضا نیز دارای پرونده در کمیته انضباطی بوده و به تبع فاقد وجاهت قانونی برای احراز سمت در هر تشکل و اتحادیه‌ای هستند.

مجموعه فعالیت‌های سازماندهی شده تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی یادآور فعالیت افرادی چون حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت در فتنه ۸۸ است. در زمان فتنه نیز افرای چون کرمی با استفاده از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به فعالیت انتخاباتی و سپس القای شبهه تقلب در انتخاب کردند. کرمی در جلسه دادگاه گفته بود این جانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و در واقع مدیر رسمی این سایت مهدی هاشمی بود. او معتقد بود که انتخابات با پول بیت‌المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. کرمی رسما با اعتراف به فعالیت‌های پولشویی صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفته بود:«مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود و همین کار را در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام می‌داد… سایت جمهوریت ابتدا قرار بود در انتخابات فعال شده و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی کار به جایی کشید که سایت برخلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد.»

افرادی مانند حمزه کرمی که سابقه مدیریت در دانشگاه آزاد را در کارنامه دارد نیز نتیجه همین روش فعالیت‌های تشکیلاتی قبل از انتخابات ۸۸ هستند. در واقع قبل از انتخابات ۸۸ اصلاح طلبان فاز کادرسازی خود را در قالب دانشگاه آزاد انجام دادند و سپس با استفاده از محصولات این کادرسازی سایت جمهوریت را به اتاق جنگ روانی علیه نظام بدل کردند.

 

انتهای پیام/ف

source


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.