کد خبر : 45661
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 سپتامبر 2015 - 23:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همکاری امنیتی ۴ جانبه گامی صحیح برای نابودی داعش است بسته هستند

همکاری امنیتی ۴ جانبه گامی صحیح برای نابودی داعش است

همکاری امنیتی ۴ جانبه گامی صحیح برای نابودی داعش است

یک عضو ائتلاف ملی در پارلمان عراق،‌همکاری امنیتی میان کشورهای ایران، روسیه، عراق و سوریه را گامی صحیح برای نابودی باند تروریستی داعش در منطقه قلمداد کرد. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از الفرات، فالح الخزعلی نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف ملی تاکید کرد باندهای تروریستی داعش فقط عراق و





یک عضو ائتلاف ملی در پارلمان عراق،‌همکاری امنیتی میان کشورهای ایران، روسیه، عراق و سوریه را گامی صحیح برای نابودی باند تروریستی داعش در منطقه قلمداد کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از الفرات، فالح الخزعلی نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف ملی تاکید کرد باندهای تروریستی داعش فقط عراق و سوریه را  تهدید نمی‌کنند، بلکه تمام کشورهای منطقه در معرض خطر تروریسم قرار دارند.

وی افزود چند کشور دیگر تمایل دارند به مرکز اطلاعاتی در بغداد بپیوندند که شامل نمایندگان ستادهای مشترک ارتش چهار کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه هستند.

الفالحی تصریح کرد عراق نیاز مبرمی به چنین ائتلاف‌ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش دارد.

وی در عین حال افزود هر گونه ائتلاف بین المللی باید از طریق دولت عراق تشکیل شود نه از طریق سیاستمدارانی که طرح‌های خاصی را دنبال می‌کنند.

عضو ائتلاف ملی عراق تصریح کرد دخالت روسیه در سوریه به این سبب صورت گرفته  است که خطر باندهای تروریستی برای منافعش را درک کرده و همچنین برای جلوگیری از گسترش خطر این باندهای تروریستی به کشورهای همسایه بوده است.

بر اساس گزارش الفرات، یک منبع دیپلماتیک روز شنبه این هفته در مسکو از توافق روسیه، سوریه، عراق و جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد با حضور نمایندگان ستادهای مشترک ارتش چهار کشور یاد شده خبر داده بود.

از سوی دیگر شبکه المیادین از مخالفت گردان‌های حزب الله عراق با دخالت نظامی ائتلاف آمریکایی که به بهانه مقابله با داعش تشکیل شده، در نبرد نیروهای امنیتی و مردمی با این گروه تکفیری خبر داد.

بر  اساس این گزارش، گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد اگر حمایت خارجی برای مبارزه با داعش مطلوب است، این حمایت باید از جانب کشورهایی باشد که خارج از ائتلاف بین المللی قرار دارند.

گردان‌های حزب الله اعلام کرده است ائتلاف های بین المللی باعراق باید در چارچوب حمایت از عراقی‌ها باشد نه جنگ.

خبر دیگر اینکه چندین مرکز پشتیبانی تروریست‌های  تکفیری داعش در الرمادی در حملات موشکی نیروهای امنیتی و مردمی منهدم شد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.