کد خبر : 45398
تاریخ انتشار : شنبه 26 سپتامبر 2015 - 20:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توافق مصر و آلمان درباره اهمیت رویارویی فراگیر با تروریسم بسته هستند

توافق مصر و آلمان درباره اهمیت رویارویی فراگیر با تروریسم

توافق مصر و آلمان درباره اهمیت رویارویی فراگیر با تروریسم

رئیس جمهور مصر و صدر اعظم آلمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش اهروصال، عبدالفتاح السیسی و آنجلا مرکل در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و بر اهمیت رویارویی فراگیر با خشونت، افراطی گری و تروریسم تاکید نمودند. السیسی





رئیس جمهور مصر و صدر اعظم آلمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اهروصال، عبدالفتاح السیسی و آنجلا مرکل در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و بر اهمیت رویارویی فراگیر با خشونت، افراطی گری و تروریسم تاکید نمودند.

السیسی در این دیدار گفت که رویارویی با تروریسم بایستی فراگیر بوده و تنها به رویارویی نظامی و امنیتی منحصر نشود بلکه بایستی تمامی جنبه های اقتصادی و اجتماعی را دربرگیرد و این امر می طلبد که کشورهای پیشرفته در آن مشارکت فعال داشته باشند.

صدر اعظم آلمان نیز در این دیدار بر تائید دیدگاه مصر در خصوص رویارویی فراگیر با تروریسم تاکید کرد و از آمادگی کشورش برای مشارکت در تلاش های مثبت و سازنده جهت تحقق ثبات و امنیت و مبارزه با خشونت، تروریسم و افراطی گری خبر داد.

ارتش مصر آماده باش امنیتی در سینا را تشدید کرد

نیروهای ارتش مصر سطح آمادگی امنیتی در سینا برای تعقیب عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس را بالا بردند.
این تصمیم ارتش مصر پس از آن اتخاذ شد که دستگاه های امنیتی طرح های گروه انصار بیت المقدس برای اجرای عملیات هایی همزمان با فرا رسیدن جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ را رصد کردند.

از سوی دیگر منابع مصری امروز گزارش دادند که در اثر انفجار یک نفربر نیروهای پلیس مصر در کمربندی جنوب العریش دستکم ۲ سرباز مصری کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در اثر وقوع این انفجار «محمد مصباح سلیمان» (۲۱ ساله) و «احمد عبد الله محمد ابراهیم» (۲۰ ساله) کشته شدند.

همچنین ۱۵ سرباز دیگر نیز در این انفجار هدف اصابت ترکش قرار گرفته و زخمی شدند.
تعدادی از گروه های مسلح از جمله «انصار بیت المقدس» که پس از بیعت با داعش به «ولایت سینا» تغییر نام داده است، در شمال سینا فعالیت دارند.

از سپتامبر ۲۰۱۳ نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر عملیات نظامی گسترده برای تعقیب عناصر تروریست، تکفیری و جنایتکار را در تعدادی از استان ها به خصوص در شمال شبه جزیره سینا آغاز کرده اند.

دیدار وزیر دفاع مصر با همتای سعودی خود

«صدقی صبحی» فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر با شاهزاده «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولی ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار روابط و همکاری دوجانبه بین عربستان و مصر به خصوص در زمینه های دفاعی را بررسی کردند.

حزب مصر قوی: عفو ۱۰۰ زندانی حق آنها بود نه هدیه السیسی

حزب مصر قوی تاکید کرد که اقدام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور مبنی بر عفو ۱۰۰ زندانی به مناسبت عید سعید قربان، هدیه از جانب رژیم مصر نبود بلکه حق آنهایی که به ناحق و ظالمانه در زندان های مصر زندانی  بودند.

در بیانیه این حزب آمده است: کسی که حوادث و اتفاقات را دنبال می کند، متوجه می شود که عفو ۱۰۰ زندانی پیش از سفر هیئت مصری به ریاست السیسی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و در حالی صورت گرفت که یک روز قبل از آن نیروهای امنیتی «عمرو علی» هماهنگ کننده جنبش جوانان ۶ آوریل را بازداشت کرده بودند و این مسئله نشان می دهد که سیاست نظام مصر تغییری نکرده است.

ریاست جمهوری مصر روز چهارشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی با صدور فرمانی یکصد جوان محکوم به حبس به اتهام نقض قانون تظاهرات و تعرض به نیروهای پلیس و نیز برخی زندانیان بیمار و دارای مشکلات انسانی را عفو کرد.

بر اساس این گزارش، محمد فهمی و باهر محمد از خبرنگاران الجزیره نیز در میان این زندانیان قرار داشتند.
فهمی که دارای تابعیت کانادایی است و باهر محمد از جمله ۳ خبرنگار الجزیره هستند که ماه قبل دادگاه مصر آنها را به اتهام فعالیت بدون مجوز و انتشار اخباری علیه منافع مصر به ۳ سال حبس محکوم کرد.

مصر همچنین یک خبرنگار الجزیره به نام «پیتر گریست» تبعه استرالیا را بر اساس قانون جدید این کشور در ماه فوریه به کشورش بازگرداند.

وزیر خارجه استرالیا در این باره اظهار داشت که مصر عفو گریست را بررسی می کند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.