کد خبر : 45367
تاریخ انتشار : شنبه 26 سپتامبر 2015 - 20:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گزارش نهایی کمیسیون برجام فردا یا سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود بسته هستند

گزارش نهایی کمیسیون برجام فردا یا سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود

گزارش نهایی کمیسیون برجام فردا یا سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود

دبیرکل جبهه پیروان از قرائت گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام مجلس در جلسه فردا یا سه‌شنبه خبر داد. به گزارش اهروصال، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان و نایب‌رئیس دوم مجلس در نشست ماهیانه جامه اسلامی مهندسین با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: عربستان سعودی حج امسال و عید قربان و غدیر مسلمانان را به





دبیرکل جبهه پیروان از قرائت گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام مجلس در جلسه فردا یا سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش اهروصال، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان و نایب‌رئیس دوم مجلس در نشست ماهیانه جامه اسلامی مهندسین با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: عربستان سعودی حج امسال و عید قربان و غدیر مسلمانان را به عزا تبدیل کرد؛ مصیبت عظیمی رخ داد، آن هم در جایی که مأمن و مرکز امن الهی است.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس و بنای کعبه به دست حضرت ابراهیم(ع) توصیه شارع مقدس این بود که این نقطه، نقطه امن است و باید برای همه حتی کسانی که به امنیت ایمان ندارند و حتی حشرات موزی امن باشد و در قوانین کشورهای اسلامی نیز آمده است که اگر کسی به آنجا پناه برد، حتی اگر محکوم و مقصر باشد تا زمانی که در آنجاست، در امان است.

دبیرکل جبهه پیروان افزود: دیدیم که نقطه امن الهی به قربانگاه حجاج تبدیل شد و تردیدی نیست که این اتفاق به دلیل بی‌لیاقتی، بی‌تدبیری و بی‌عرضگی خاندان آل سعود رخ داد؛ خاندانی که از زمین وحی و پول نفت مسلمانان استفاده کرده و مشغول برادرکشی در یمن، خونریزی و ظلم هستند و اگر همه توان خود را متمرکز کنند، نمی‌توانند بیشتر به یک کار مهم برسند.

باهنر یادآور شد: آل سعود به اندازه عمر طولانی حکومت نکبت‌بار خود تجربه اداره مراسم حج را داشته و انتظامات و امنیت این مراسم را به سرتیپ‌ها و سرلشکرها می‌سپرده است اما امروز درگیر خونریزی شده و لابد مسئولیت را به یک مشت آدم سطحی‌نگر و بی‌تجربه داده است.

وی با بیان اینکه ما ریشه‌ها و علت‌های اصلی فاجعه تاسف‌بار منا را نمی‌دانیم،‌ افزود: حتی اگر  از حسن ظن خود دست برداریم، می‌توان اینگونه تحلیل کرد که شاید همان تروریست‌هایی که آنها پول و امکانات و رشد داده‌اند، در این حادثه بدون نقش نبودند.

دبیرکل جبهه پیروان یادآور شد: هرچه جلوتر می‌رویم، عمق فاجعه بیشتر و توطئه‌ها روشن‌تر می‌شود؛ شاید ما در مجلس دولت را موظف کنیم که از سازمان کنفرانس اسلامی اقدام عاجلی را برای مدیریت حج تمتع انجام دهد.

باهنر تصریح کرد: حداقل مدیریت حج تمتع را باید گروه و مجموعه‌ای متشکل از کشورهای اسلامی عهده‌دار باشند چرا که آل سعود نشان دادند توان و عرضه اداره مراسم حج را ندارند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

وی افزود: آل سعود کسانی هستند که برای کشتن مسلمانان رسما دست در دست صهیونیست‌ها می‌گذارند و این روزها صهیونیست‌ها به رفاقت آل‌سعود و آل سعود به رفاقت صهیونیست‌ها افتخار می‌کنند لذا این طایفه به هیچ وجه لیاقت برگزاری مراسم استکبارشکن و بت‌شکن را ندارند.

دبیرکل جبهه پیروان خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی که در این مراسم شهید دادند باید چنین موضوعی را پیگیری کرده و ما نیز تلاش می‌کنیم در مجلس شورای اسلامی اقدامی را در این زمینه انجام دهیم.

باهنر درباره گزارش کمیسیون برجام اظهار داشت: کمیسیون ویژه مجلس در راستای رسیدگی به برجام تقریبا کار خود را تمام کرده و فردا یا سه‌شنبه گزارش نهایی آن از تریبون مجلس قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال دارد به سمت تصویب ماده‌ واحده‌ای برویم که در حین مشخص کردن چارچوب‌ها و خطوط قرمز، این اجازه را به دولت می‌دهد که اجرائیات را آغاز کند؛ البته به شرطه‌ها و شروطه‌ها و ما شروط خود را در آن اعلام می‌کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان در پایان با اشاره به موضوع انتخابات گفت: شاکله اتحاد اصولگرایی مشخص شده است و جامعه روحانیت مبارز یک هیئت مرکزی نهایی می‌کند و این هیئت، شورای هماهنگی فعالان اصولگرایی را تاسیس خواهد کرد. ممکن است این فعالان صرفا سیاسی یا فعالان اجتماعی یا فرهنگی باشند که کار را ادامه دهند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.