کد خبر : 44764
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 سپتامبر 2015 - 23:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظریف: امیدواریم که غرب به تعهدات و قول و قرارهای خود پایبند باشد بسته هستند

ظریف: امیدواریم که غرب به تعهدات و قول و قرارهای خود پایبند باشد

ظریف: امیدواریم که غرب به تعهدات و قول و قرارهای خود پایبند باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای استرالیایی خود در نیویورک تأکید کرد که ایران به تعهدات خودش در خصوص اجرای توافق و نیز توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل خواهد نمود. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان





وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای استرالیایی خود در نیویورک تأکید کرد که ایران به تعهدات خودش در خصوص اجرای توافق و نیز توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل خواهد نمود.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک ملاقات نمودند و در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

جولی بیشاپ، وزیر امورخارجه استرالیا پس از تبریک‌گویی به مناسبت توافق اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ ضمن تأکید بر اهمیت موضوع از نظر استرالیا و اظهار امیدواری برای اجرای توافق توسط طرفهای ذیربط، نظر همتای ایرانی خود را در خصوص اجرای توافق و نیز چگونگی تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی جویا شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در این زمینه اظهار کرد ایران به تعهدات خودش در خصوص اجرای توافق و نیز توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل خواهد نمود و اظهار امیدواری کرد که  طرفهای ذیربط، خصوصا غرب، نیز به تعهدات و قول و قرارهای خود در این مورد پایبند باشد.

مسائل منطقه‌ای از جمله مشکلات سوریه و یمن نیز در بخش دیگری از گفتگوهای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا مطرح شد و طرفین بر همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برای حل مشکلات از طریق سیاسی تاکید کردند.

ضمنا طرفین بر گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاریهای چندجانبه، تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی، تبادل دانشجو، اعزام نیروی کار به استرالیا، حل مشکل پناهندگان ایرانی در استرالیا تاکید کردند.

در پایان ملاقات، خانم جولی بیشاپ دعوت قبلی خود از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به استرالیا را تکرار کرد که با استقبال آقای دکتر ظریف مواجه شد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.