کد خبر : 44441
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 سپتامبر 2015 - 7:16
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظواهر جوانان را از توجه به بُعد دینی ازدواج غافل کرده است بسته هستند

ظواهر جوانان را از توجه به بُعد دینی ازدواج غافل کرده است

ظواهر جوانان را از توجه به بُعد دینی ازدواج غافل کرده است

یک کار‌شناس ازدواج در ایلام با بیان اینکه ظواهر جوانان را از توجه به بُعد دینی ازدواج غافل کرده است،گفت: در موضوع انتخاب همسر باید معیار ایمان یکی از معیارهای مهم ما باشد. به گزارش تسنیم، نشست خبری جوانان، ازدواج و مهارت‌های دینی معنوی در دفتر تسنیم ایلام برگزار شد. در این نشست که با





یک کار‌شناس ازدواج در ایلام با بیان اینکه ظواهر جوانان را از توجه به بُعد دینی ازدواج غافل کرده است،گفت: در موضوع انتخاب همسر باید معیار ایمان یکی از معیارهای مهم ما باشد.

به گزارش تسنیم، نشست خبری جوانان، ازدواج و مهارت‌های دینی معنوی در دفتر تسنیم ایلام برگزار شد.

در این نشست که با حضور برخی از جوانان فرهیخته ایلامی و کار‌شناسان و مدرسان دانشگاهی برگزار شد، دبیر کانون “جوانان هدفدار فردا” در بررسی آموزش مهارت‌های دینی، اظهار داشت: برنامه‌هایی که درباره مهارت‌های معنوی و دینی انجام می‌گیرند باید دید که آیا برای این برنامه‌ها آموزشی داده می‌شود یا نه، و یا اینکه آموزش در این برنامه‌های مهارتی فقط جنبه صوری دارد و بعد بررسی کنیم که آیا مهارت‌های دینی و معنوی تاثیرگذار هستند و این توانایی را دارند که تاثیرگذار باشند یا خیر؟

سلطانی یکی از جوانان ایلامی در این نشست اظهار داشت: مباحث اقتصادی و هزینه‌های اقتصادی در بحث ازدواج جوانان به یک چالش برای ازدواج جوانان تبدیل شده است که بسیاری از جوانان که ازدواجشان به تاخیر می‌افتد، در واقع از همین موضوع نشات می‌گیرد و مبحث هزینه‌های اقتصادی مهم‌ترین مشکل برای ازدواج جوانان بشمار می‌رود که امیدواریم مسئولان در این زمینه راهکارهایی را در دستور کار قرار دهند.

نجم الدین موسی‌نژاد کار‌شناس ازدواج نیز در این نشست اظهار داشت: در موضوع انتخاب همسر باید معیار ایمان یکی از معیارهای مهم ما باشد، خدواند ملاک را برای اینکه چه بنده‌ای بهتر است را تقوا معرفی کرده است و برای انتخاب همسر نیز باید به این مهم توجه کرد و انتخابی که صورت می‌گیرد باید موضوع هم کف بودن در نظر گرفته شود، ولی متاسفانه امروزه هم کف بودن را در اینکه خانواده زوجین چقدر پولدار هستند و توانایی مالی آن‌ها در چه حدی است خلاصه شده است و امروزه فقط ظواهر را در انتخاب همسر در نظر می‌گیریم و از بعد دینی و معنوی غافل شده‌ایم.

وی افزود: آموزش‌های مهارت‌های ازدواج و آموزش به جوانان که در استان‌های مثل تهران، اصفهان، فارس و بسیاری از استان‌های دیگر انجام می‌گیرید در استان ایلام دیده نمی‌شود.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بحث مهارت‌های دینی و معنوی، خلاء‌هایی وجود دارد که خوب عمل نکرده است. ما یا احادیث ومعارف دینی را نمی‌بینیم یا آن چیزایی را که بلد هستند را بکار نمی‌برند.

وی گفت: برای اینکه زندگی خوبی را شروع کنیم باید از کنار خیلی از خواسته‌هایمان بگذریم و در صورتی که دختر و پسر به توانمندی‌های خودشان و به همدیگر اعتماد کنند خودشان می‌توانند به دستاوردهایی برسند.

این کار‌شناس ادامه داد: در استان ما بیشترین آمار طلاق در ۴ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و مهم‌ترین عامل آن این است که در انتخاب درست تصمیم نگرفته‌اند.

سعید دارش از مدرسان دانشگاه ایلام نیز در نشست اظهار داشت: اساس مشکل عدم آگاهی مسولان در انجام وظایفشان است.

وی گفت: ما موظفیم که آگاهی کسب کنیم، ولی متولیان و مسئولان دینی هم نیاز است که نقشه راه را بشناسانند.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: ازدواج آسان فقط در حد یک شعار است و مجریان به وظایفشان عمل نمی‌کنند و لازم است که دولت در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

پورمصیری کار‌شناس مسائل فرهنگی نیز در این نشست اظهار داشت: برخلاف گذشته که خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان به حداقل‌ها قانع بودند امروزه توقع خانواده از فرزندان بالا رفته و موانعی را در ازدواج جوانان پیش روی قرار داده‌اند.

وی افزود: بسیاری از مصوبات مجلس برای ۵ سال اول زندگی زوجین عملی نشده است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.