کد خبر : 44393
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 سپتامبر 2015 - 23:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در آموزش‌ و پرورش استان سمنان دنبال می‌شود بسته هستند

توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در آموزش‌ و پرورش استان سمنان دنبال می‌شود

توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در آموزش‌ و پرورش استان سمنان دنبال می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در این استان خبر داد. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، حسین فولادیان در حاشیه دیدار اعضای ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: استان سمنان بر اساس برنامه‌های وزارت





معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در این استان خبر داد.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، حسین فولادیان در حاشیه دیدار اعضای ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: استان سمنان بر اساس برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در زمینهٔ توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان سمنان خود را موظف به اجرای سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش می‌داند گفت: توزیع دانش‌آموزان استان سمنان در رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای با معیارهای خاص صورت می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش رسیدن به توازن ۵۰ درصدی دانش‌آموزان را بین رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رشته‌های نظری هدف‌گذاری کرده است تصریح کرد: آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در راستای توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی به آمار بیش از ۴۶ درصد دانش‌آموز در رشته‌های فنی رسیده است.

فولادیان با اشاره به اینکه هزینه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و کارگاهی بسیار بیشتر از رشته‌های نظری است خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش اهتمام ویژه‌ای به کارآفرینی دانش‌آموزان، پس از فارغ‌التحصیلی از مدارس دارد.

وی با اشاره به اجرای سیستم جدید آموزشی در دوره متوسطه تحصیلی از ابتدای امسال تصریح کرد: در اجرای این طرح و با حذف پایه دهم در دوره دوم متوسطه تحصیلی، پایه نهم در مقطع متوسطه دوره اول ایجاد شده و همه برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مهم در استان سمنان صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به ضریب پوشش بالای تحصیلی در مقطع متوسطه در نظام تعلیم و تربیت این استان گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۸٫۲ درصد از افراد واجب‌التعلیم در دوره اول متوسطه در استان سمنان تحصیل می‌کنند.

فولادیان با اشاره به اینکه استان سمنان همواره در بین چهار استان برتر کشور در میزان قبولی داوطلبان در کنکور سراسری قرار داشته است، از کسب رتبه سومی این استان در کنکور سراسری سال ۹۳ خبر داد و گفت: جمع‌بندی کنکور سراسری در سال ۹۴ نیز هنوز به استان‌های کشور ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان دوره متوسطه تحصیلی در این استان در امتحانات نهایی به‌عنوان استانداردترین امتحانات نظام تعلیم و تربیت در کشور، از کسب رتبه پنجم استان سمنان در این حوزه خبر داد و گفت: دانش‌آموزان استان سمنان موفق شده‌اند تا در امتحانات نهایی، بیش از دو نمره از میانگین کشوری نمره بیشتری را کسب کنند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.