کد خبر : 441
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژانویه 2015 - 20:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لزوم عملیاتی شدن نتایج جلسات شورای مدیریت بحران شهرستان بسته هستند

لزوم عملیاتی شدن نتایج جلسات شورای مدیریت بحران شهرستان

لزوم عملیاتی شدن نتایج جلسات شورای مدیریت بحران شهرستان

به گزارش اهروصال ، سید محمد عابدی عصر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با تاکید بر اینکه آماده باش نیروهای متخصص در زمان بحران سرعت مدیریت بحران را بالا می برد، گفت: حفظ و کنترل زمان در بحران همیشه مهمترین نکته بوده که فشار و هیجان همواره در حوادث طبیعی و

به گزارش اهروصال ، سید محمد عابدی عصر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با تاکید بر اینکه آماده باش نیروهای متخصص در زمان بحران سرعت مدیریت بحران را بالا می برد، گفت: حفظ و کنترل زمان در بحران همیشه مهمترین نکته بوده که فشار و هیجان همواره در حوادث طبیعی و غیرمترقبه، خود عاملی برای تلف شدن انرژی و زمان می شود از این رو آموزش و آماده باش نیروهای متخصص به صورت دائمی کمک موثری به این زمینه خواهد کرد.

وی حادثه خیز بودن شهرستان اهر را یادآور شد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه شهرستان اهر یک منطقه حادثه خیز هم از نظر حوادث طبیعی غیر مترقبه و هم حوادث ناشی از خطای انسانی است نمی توان یک نسخه برای تمامی موارد و حوادث پیچید و هر حادثه ای برنامه ریزی خاص خود را می طلبد.

عابدی در عین حال بر ضرورت آگاهی مدیران شهرستان از وضعیت جوی منطقه در آینده تاکید کرد و گفت: ضروریست که مدیران همواره از وضعیت جوی منطقه آگاه باشند و در این راستا همکاری و مشارکت اداره هواشناسی اهر لازم بوده تا با پیامک یا سایر وسایل ارتباطی وضعیت هوا را به مدیران مدیریت بحران شهرستان اطلاع دهد تا برنامه ریزی ها و آمادگی های لازم در این خصوص انجام شود.

فرماندار اهر همچنین افزود: تجهیز تمامی ساختمان و مکانهای عمومی به تجهیزات ایمنی ضروری بوده و در این زمینه نباید غفلت و کم کاری صورت بگیرد در عین حال سرویس های بین شهری که اقدام به حمل مسافر به شهرهای مجاور می کنند حتما باید به تجهیزات ایمنی از قبیل کپسول آتش نشانی و چکش مخصوص مجهز شوند تا بتوانند در مواقع لزوم و اضطراری از آنها استفاده کنند.

عابدی خواستار توجه عملی به نتایج چنین جلساتی شد و اظهار داشت: نتیجه این گونه جلسات زمانی مشخص می شود که در یک حادثه طبیعی و یا غیرمترقبه اقدامات عملی لازم برای مدیریت بحران انجام شده و نمود آن در سطح منطقه نمایان شود.

وی اضافه کرد: از امروز باید تجهیزات و نیروهای خود را به هنگام و آماده کرده و در همین شرایط نگاه داریم تا بتوانیم در مواقع بحرانی با مشکل روبرو نشویم.

همچنین رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان اهر به رعایت عدالت در زمان بحران اشاره کرد و گفت: نکته دیگر رعایت عدالت در زمانهای بحرانی و واجد شرایط بودن افراد درمعرض خطر است یعنی امکانات دولتی نباید بدون انجام کارشناسی های لازم توزیع شده و به هدر رود تا بتوان بهترین شیوه مدیریت بحران را به انجام رساند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.