کد خبر : 43269
تاریخ انتشار : شنبه 12 سپتامبر 2015 - 7:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همه در تکاپوی آغاز بهار تعلیم و تربیت/ تحصیل ۴۰۰ غنچه سال اولی در هوراند بسته هستند

همه در تکاپوی آغاز بهار تعلیم و تربیت/ تحصیل ۴۰۰ غنچه سال اولی در هوراند

همه در تکاپوی آغاز بهار تعلیم و تربیت/ تحصیل ۴۰۰ غنچه سال اولی در هوراند

به گزارش خبرنگار اهروصال، خانواده‌ها و دانش آموزان در حال سپری کردن روزهای آخر تعطیلات تابستانی هستند و خود را با خرید لباس، پوشاک و لوازم تحصیلی برای حضور فرزندان در مدرسه آماده می‌کنند. دانش آموزان در روزهای پایانی شهریور ماه به‌دنبال ثبت نام و خرید کتاب‌های درسی با همراهی والدین به تکاپوی افتاده‌اند، آغاز

به گزارش خبرنگار اهروصال، خانواده‌ها و دانش آموزان در حال سپری کردن روزهای آخر تعطیلات تابستانی هستند و خود را با خرید لباس، پوشاک و لوازم تحصیلی برای حضور فرزندان در مدرسه آماده می‌کنند.

دانش آموزان در روزهای پایانی شهریور ماه به‌دنبال ثبت نام و خرید کتاب‌های درسی با همراهی والدین به تکاپوی افتاده‌اند، آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و والدین روزهای بسیار حساسی است که دانش آموزان به فکر مدرسه رفتن و والدین در فکر تامین نیازهای تحصیلی فرزندان هستند، این موضوع با در نظر گرفتن وضعیت مالی خانواده‌ها و گرانی لوازم التحریر، از بزرگترین دغدغه‌های والدین است.

ذوق و شوق فرزندان در انتخاب لوازم تحصیلی که امروز با گرانی و تورم بالا به خانواده‌ها فشار می آورد، متاسفانه برخی از والدین در نقاط مختلف و محروم کشور توان خرید نیازهای فرزندان خود را ندارند.

نیاز به بازسازی ۷۰ درصد مدارس هوراند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هوراند در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: مسائل و مشکلات بازگشایی مدارس هوراند با همراهی ۵ کمیته پروژه مهر مورد بررسی قرار گرفته است.

سخاوت محمودی با اشاره به اینکه دبیران و دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه سازماندهی شده اند، افزود: تمامی مدارس شهرستان هوراند به امکانات جدید مجهز شده است.

وی از افتتاح ۲ باب مدرسه خیّرساز به مناسبت بازگشایی مدارس در شهرستان هوراند خبر داد و تصریح کرد: ۲ باب مدرسه که توسط خیّران احداث شده هنگام بازگشایی مدارس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هوراند ایجاد شور و نشاط در مدارس را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست، بیان کرد: مدارس و کلاس‌های درس هوراند هیچگونه کمبودی درجهت نیروی انسانی و کادر آموزشی و اداری ندارد.

محمودی به میزبانی ۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ۹۸ مدرسه شهرستان هوراند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان در ۱۵۰ کلاس دوره ابتدایی، ۶۰ کلاس دوره اول متوسطه و ۴۴ کلاس در دوره دوم متوسطه به تحصیل خواهند پرداخت.

به دلیل مهاجرت مردم هوراند هیچ دانش آموزی در پایه اول دوره دوم متوسطه ثبت نام نکرده است

وی با تاکید براینکه بازگشایی مدارس طی سال‌جاری نسبت به سال گذشته متفاوت است، بیان کرد: به دلیل مهاجرت مردم این منطقه به شهرهای دیگر هیچ دانش آموزی در پایه اول دوره دوم متوسطه ثبت نام نکرده و درواقع دانش آموزی در این مقطع برای تحصیل در این شهرستان وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هوراند بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بازگشایی مدارس تاکید کرد و افزود: مدارس هوراند بطور کامل آماده بازگشایی و استقبال از ۳ هزار ۷۰۰ دانش آموز است.

محمودی از تحصیل ۴۰۰ دانش آموز سال اولی طی سال تحصیلی جدید در هوراند خبر داد و یادآور شد: تمامی دانش آموزان ثبت نام کرده‌اند و تعداد آنها نسبت به سال تحصیلی ۹۳ هیچگونه کاهش و یا افزایش نداشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هوراند در خاتمه ضمن اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس هوراند بازسازی شده است، یادآور شد: هنوز ۷۰ درصد مدارس این شهرستان در مقابل بروز حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم نیستند.

میزبانی مدارس شهرستان هوراند از ۳۷۰۰ دانش آموز

ابراهیم فریادخواه، فرماندار شهرستان هوراند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه در بازگشایی همزمان مدارس شهرستان هوراند بستر و زمینه‌های مناسب محیا شده است، گفت: دانش آموزانی که در شهر و روستاها به تحصیل مشغول خواهند بود برای رفع مشکلات آنها تلاش می شود.

فریادخواه با بیان اینکه از دانش آموزانی که از نظر مالی فقیر و ضعیف هستند برای ادامه تحصیل حمایت مالی می شود تا حتی یک نفر از آموختن سواد جا نماند، افزود: دولت برای مقطع سنی ۱۰ ال ۴۹ سال ۶۰۰ میلیون تومان برای سواد آموزی هر نفر هزینه پرداخت می کند.

دغدغه اصلی دهیاران روستاها و مسئولان شهری ایجاد نشاط و شادابی در مدارس بوده که با همکاری و هماهنگی دبیران آموزش و پرورش زنگ آغاز سالتحصیلی جدید بصدا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ باب مدرسه میزبان دانش آموزان شهرستان هوراند هستند، گفت: ایجاد امکانات جدید و تجهیز مدارس برای استفاده ۳۷۰۰ دانش آموز در تمامی مقاطع مهیا شده است.

فرماندار شهرستان هوراند در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون حدود ۳۰ باب مدرسه بازسازی و مقاوم سازی شده باید فرهنگ مدرسه سازی را با کمک خیّرین ترویج دهیم.

انتظار مهر در انتظار یاری ۱۱۵ دانش آموز یتیم در هوراند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان هوراند در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با بیان اینکه تامین هزینه رفت و آمد دانش آموزان از روستاهای دور دست بزرگ ترین مشکل خانواده‌های هوراند است، اظهار داشت: پیش از این آموزش و پرورش وسیله رفت و آمد دانش آموزان تامین کرده بود و بعد از چندین سال با کمبود اعتبار مواجه شده که در نهایت هزینه ایاب و ذهاب برعهده دانش آموزان گذاشته شده است.

رضا قلی عیوض زاده افزود: برخی از خانواده‌ها نه تنها توان تامین هزینه رفت و آمد فرزندش به مدرسه را ندارد بلکه توان آنها برای خرید لباس و کتب نیز نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان و خانواده‌های محروم نیازمند کمک‌های افراد خیّر و نیکوکار هستند، ادامه داد: برای اینکه هیچ کسی از تعلیم و آموزش عقب نماند بایستی برای تامین نیازهای اولیه دانش آموزان و ریشه کنی بی سوادی در کشور تلاش دوچندان شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان هوراند ضمن اشاره به اینکه جمعاً ۳۰۳ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۱۵ نفر از دانش آموزان تحت حمایت یتیم و یا بی سرپرست بوده که طی سال گذشته افراد نیکوکار و خیّر حدود ۲۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی و غیرنقدی برای مددجویان کمیته امداد کمک کرده بودند.

به گزارش اهروصال، برای اینکه هیچگونه کمبود در فضای آموزی و موانعی در راه تحصیل مناطق محروم همچون روستاهای هوراند وجود نداشته باشد باید آموزش و پرورش و دولت درجهت ریشه کنی بی سوادی در جامعه امروز بیش از پیش تلاش کنند.

چنانچه اگر حتی یک نفر از تحصیل باز بماند و یا توان تامین نیازهای اولیه نباشد قطعاً آینده روشن کشور را به خطر خواهد انداخت، با توجه به اینکه نیاز اصلی و ضروری جامعه در راستای پیشرفت در تمامی زمینه‌ها نشأت گرفته از علم و فناوری خواهد بود.

گزارش از علی دایلاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.