کد خبر : 43168
تاریخ انتشار : جمعه 11 سپتامبر 2015 - 20:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جشنواره موسیقی جوان به نقطه پایان رسید بسته هستند

جشنواره موسیقی جوان به نقطه پایان رسید

جشنواره موسیقی جوان به نقطه پایان رسید

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان عصر امروز با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم،  مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان عصر امروز (جمعه) ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم برخی از نفرات برگزیده جشنواره به اجرای قطعاتی برای حاضران پرداختند و





مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان عصر امروز با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم،  مراسم اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان عصر امروز (جمعه) ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم برخی از نفرات برگزیده جشنواره به اجرای قطعاتی برای حاضران پرداختند و همچنین برگزیدگان جشنواره در ۳ بخش موسیقی ایرانی، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی معرفی و تقدیر شدند.

در این مراسم هومن اسعدی دبیر جشنواره در سخنانی گفت: نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان با حضور استادان برجسته موسیقی کشورمان برگزار شد که در این میان ۶۰ نفر از استادان شناخته شده با ما همکاری داشتند. اواخر زمستان سال گذشته فراخوان را منتشر کردیم و ۱۱۸۸ اثر به جشنواره رسید. از این میان ۷۷۱ اثر مربوط به موسیقی ایرانی، ۳۰۷ اثر در بخش موسیقی کلاسیک و ۱۱۰ اثر مربوط به موسیقی نواحی بود، در پایان نیز ۳۳۹ نیز شرکت‌کننده به بخش پایانی راه یافت.

وی ادامه داد: راه‌یافتگان به مرحله نهایی طی ۱۱ روز در تالار رودکی به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۴۴ برگزیده انتخاب شدند. 

امیرحسین شیوانی نوازنده گیتار نخستین هنرمندی بود که در مراسم اختتامیه به اجرای تک‌نوازی پرداخت و قطعاتی را برای حاضران اجرا کرد.

در ادامه این مراسم با حضور داوران بخش موسیقی کلاسیک برگزیدگان این بخش معرفی و تقدیر شدند. 

بخش دیگری از مراسم اختتامیه به اجرای موسیقی نواحی اختصاص داشت. مبین دُرپور و پدرش به اجرای آواز تربت جام پرداختند، اسما میکائیلی قوپوز نواخت، علی کمالی تنبور و آواز خواند و پارسا نعمت زاده به همراه تنبک‌نوازش نرمه‌نای نواخت.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سخنرانان این مراسم بود که در صحبت‌هایش گفت: هر کدام از برنامه‌هایی که در جشنواره موسیقی جوان برگزار شد، یک کلاس آموزشی محسوب می‌شد. من در برخی از اجراها حسین علیزاده را می‌دیدم که نکات بسیار ریزی را برای شرکت‌کنندگان توضیح می‌داد. چنین درس‌هایی برای همیشه در ذهن هنرجویان می‌ماند.

وی ادامه داد: باید در این اندیشه باشیم که جوانان و نوجوانان مستعدی که از طریق جشنواره موسیقی جوان معرفی می‌شوند را چگونه بارور کنیم. در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشیم. هرچه در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم برای آینده موسیقی باقی می‌ماند.

در بخش دیگری از این مراسم هومن اسعدی حکم دبیری دهمین جشنواره موسیقی جوان از دست مرادخانی دریافت کرد. 

بخش دیگری از جشنواره موسیقی به عودنوازی آریا لطیف‌پور و تنبک‌نوازی سهیل الله‌دادیان اختصاص داشت.

برگزیدگان بخش موسیقی نواحی با حضور داوران مورد تقدیر قرار گرفتند و جوایزشان را دریافت کردند. 

همچنین برگزیدگان بخش موسیقی ایرانی نیز با حضور داوران این بخش تقدیر شدند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.