کد خبر : 43026
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 16:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گاردین: دخالت بیشتر غرب در سوریه راه حل بحران نیست بسته هستند

گاردین: دخالت بیشتر غرب در سوریه راه حل بحران نیست

گاردین: دخالت بیشتر غرب در سوریه راه حل بحران نیست

فرانسه و انگلیس در حالی از تشدید مداخلات هوایی خود در سوریه خبر داده اند که نتیجه ده ها سال حملات پهپادی در افغانستان و یمن تنها به تقویت طالبان و القاعده منجر شده است. به گزارش اهروصال، فرانسه و انگلیس در حالی از تشدید مداخلات هوایی خود در سوریه خبر داده اند که نتیجه





فرانسه و انگلیس در حالی از تشدید مداخلات هوایی خود در سوریه خبر داده اند که نتیجه ده ها سال حملات پهپادی در افغانستان و یمن تنها به تقویت طالبان و القاعده منجر شده است.

به گزارش اهروصال، فرانسه و انگلیس در حالی از تشدید مداخلات هوایی خود در سوریه خبر داده اند که نتیجه ده ها سال حملات پهپادی در افغانستان و یمن تنها به تقویت طالبان و القاعده منجر شده است.

بمب های غرب نمی تواند فاجعه در جهان عرب را حل و فصل کند. با هجوم پناهجویان به کشورهای اروپایی پاسخ رهبران انگلیس و فرانسه تشدید مداخله در سوریه بوده است. دیوید کامرون مدتهاست که برای کسب اجازه  از پارلمان برای حمله به داعش در سوریه فشار وارد می کند.

در هر صورت بمباران ائتلاف به رهبری آمریکا  علیه داعض در عراق و سوریه علنا کارآیی ندارد. بر اساس گزارشات هزاران عضو داعش کشته شده اند و در این میان صدها شهروند عادی نیز جان خود را از دست داده اند. اما یک سال پس از آغاز حملات هوایی گروه های تروریستی اکنون سرزمین تحت کنترل خود را وسعت داده اند.

بدون داشتن نیروی زمینی حملات هوایی قادر به کسب پیروزی در نبرد نیست، در مورد سوریه تنها نیروهای موجود یا ارتش سوریه هستند و یا گروه های شبه نظامی تندرو، از گروه جبهه النصره وابسته به القاعده گرفته تا گروه جیش الفتح وابسته به رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس. بنابراین گروه های شورشی مورد حمایت غرب عملا در حاشیه قرار دارند.

در واقع آمریکا، انگلیس، فرانسه و متحدان منطقه ای آنها دائما در سوریه دخالت می کرده اند، آنها نیروهای شورشی را تجهیز و آموزش می داده اند در حالی که کاملا آگاه بودند- همانگونه که اسناد جاسوسی آمریکا که اخیرا افشا شده- که گروههای تندور فرقه گرا در بین شورشیان در اکثریت هستند.  

تنها راه آرام کردن منازعه از طریق حل و فصل مسالمت آمیز و با مشارکت قدرتهای منطقه ای ممکن است. سوریه صحنه یک جنگ نیابتی بین دولت بشار اسد، روسیه و ایران از یک سو و دیکتاتورهای عرب خلیج فارس، ترکیه و قدرتهای غربی در کنار گروه های شورشی متعدد از سوی دیگر بوده است. برخی گفتگوها بین بازیگران اصلی از ماه های اخیر برای رسیدن به توافقی آغاز شده است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.