کد خبر : 43021
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 16:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش فرصت شغلی زندانیان با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی در استان مرکزی بسته هستند

افزایش فرصت شغلی زندانیان با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی در استان مرکزی

افزایش فرصت شغلی زندانیان با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی در استان مرکزی

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: در حال حاضر برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از مددجوی زندان‌های استان مرکزی زمینه شغلی ایجاد شده است و مسئولان در تلاش‌اند تا این آمار را افزایش دهند. به گزارش اهروصال، خشایار جمشیدی ظهر امروز در بازدید از زندان‌های استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های نمایندگی بنیاد تعاون و





مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: در حال حاضر برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از مددجوی زندان‌های استان مرکزی زمینه شغلی ایجاد شده است و مسئولان در تلاش‌اند تا این آمار را افزایش دهند.

به گزارش اهروصال، خشایار جمشیدی ظهر امروز در بازدید از زندان‌های استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های نمایندگی بنیاد تعاون و اداره کل زندان‌های این استان در ۳ سال گذشته در حوزه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی اظهار داشت: در حال حاضر برای یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجوی زندان‌های استان مرکزی زمینه شغلی ایجاد شده است و مسئولان در تلاش‌ هستند تا این آمار را افزایش دهند.

وی افزود: بنیاد تعاون زندان‌های استان مرکزی در تلاش است تا زمینه‌های شغلی بیشتری برای زندانیان فراهم کند، کارآفرینی را در این زمینه ارتقاء دهد و به امرار معاش خانواده زندانیان کمک کند.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: اداره کل زندان‌های استان مرکزی دارای بزرگترین نهالستان کشور است که در این نهالستان درخت‌های زیادی اعم از مثمر و غیر مثمر وجود دارد که این نهالستان تاکنون برای بیش از یک صدهزار نفر اشتغالزایی کرده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: مسائل اعتقادی و سوادآموزی در زندان‌ها باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد، زیرا بی‌توجهی به این ۲ مهم سبب بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه شده و باید تا حد امکان این ۲ مقوله را در زندان‌ها تقویت کرده و مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: در صورت طولانی بودن حبس زندانی در زندان فرد می‌تواند ادامه تحصیل دهد و علاوه بر این مهم ۷۰ برنامه اشتغالزایی و مهارت‌افزایی با ارائه گواهینامه معتبر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در زندان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر فضای موجود جوابگوی نیازها و برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها نیست که در این راستا تخصیص اعتبار و استفاده از نیروی متخصص و کارشناس بسیار مهم و در اولویت است.

جمشیدی اضافه کرد: نرخ حقوق کادر بهداشتی درمانی زندان‌ها بسیار کمتر از نرخ حقوق پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌ها است اگر این شرایط ادامه پیدا کند با افزایش بی میلی این کادر در راستای کار در زندان امکان عدم کار این کادر در زندان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان و دیگر انجمن‌های حمایتی باید به گونه‌ای هدفمند و با یک برنامه‌ریزی مدون در راستای رفع مشکلات خانواده زندانیان گام بردارند تا این مهم به به چالش‌ها و معضلات بزرگ اجتماعی تبدیل نشود و از این طریق در کاهش معضلات جمعه نیز موثر باشند.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با اشاره نقش مسئولان در اشتغالزایی گفت: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی با ایجاد بسترهای لازم برای حرفه‌آموزی به زندانیان در تلاش است تا زمینه اشتغال بعد از زندان زندانیان را فراهم و از این طریق آمار بازگشت زندانیان به زندان و وقوع جرم را در جامعه کاهش دهد.

وی ادامه داد: از مجموع زندانیانی که در مراکز حمایتی از خدمات آموزشی فنی و حرفه ای برخوردار می شوند تنها ۳ درصد بازگشت مجدد به زندان دارند این درحالی است که آمار بازگشت به زندان سایر زندانیان حدود ۲۴ درصد است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت تامین اعتبارات تبصره ۱۷ برای بهره‌مندی زندانیان گفت: این تسهیلات با تنفس دو ساله فرصت خوبی برای اشتغال زندانیان آزاد شده است اعتباراتی که کمک بسیاری به عدم بازگشت زندانیان به داخل زندان می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت زندانیان بهره مند از تسهیلات اشتغالزایی بعد از رهایی از زندان و فعالیت در عرصه کار و تولید گفت: اشتغال زندانیان بعد از آزادی اصل مهم مورد توجه سازمان زندان‌ها است که متاسفانه امروز به علت بی‌توجهی در حوزه تخصیص اعتبارات به طور کامل اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.