کد خبر : 42733
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 17:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم می‌شود بسته هستند

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم می‌شود

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان با اشاره به اینکه فضا اقتصاد کشور بر روی همه کشورها باز شده است، گفت: کشور برای خروج از رکود باید سرمایه‌گذاری خارجی را دنبال کند. به گزارش اهروصال، محسن جلال پور امروز در نشستی خبری اظهار داشت: اتاق ایران نظر خاصی نسبت به خبرنگاران و رسانه‌های گروهی دارد. وی





رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان با اشاره به اینکه فضا اقتصاد کشور بر روی همه کشورها باز شده است، گفت: کشور برای خروج از رکود باید سرمایه‌گذاری خارجی را دنبال کند.

به گزارش اهروصال، محسن جلال پور امروز در نشستی خبری اظهار داشت: اتاق ایران نظر خاصی نسبت به خبرنگاران و رسانه‌های گروهی دارد.

وی با بیان اینکه کشور به دلیل وابستگی به درآمد نفتی سال‌ها از مسیر اقتصاد پویا و مردمی فاصله گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته منابع درآمدی کشور صرف هزینه‌های جاری و عمرانی کشور شد که همین موضوع سبب عقب ماندگی اقتصاد کشور شد.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه تحمیل تحریم‌ها بر اقتصاد کشور سبب شکننده شدن اقتصاد کشورشده است، تصریح کرد: تحریم‌ها و همچنین از طرفی سوی مدیریت در دولت گذشته اقتصاد کشور را دچار رکود کرد.

جلال‌پور با بیان اینکه در حال حاضر دولت ۴۰۰هزار میلیارد تومان پروژه نمیه‌تمام دارد، افزود: اگر کسی صحه صدر و تامل داشته باشد می‌تواند در مسیر پیشرفت قرار گیرد که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه اتاق ایران نگاه جدی به رسانه‌ها و مطبوعات در کشور دارد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند مسیر صحیح اقتصاد کشور را به مردم نشان دهند تا انها تعبیر درستی از اقتصاد کشور داشته باشند.

رئیس اتاق ایران با اعلام اینکه آموزش خبرنگاران، حضور رسانه‌ها برای تهیه گزارش و تحلیل‌ها و استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: معاونت فضای مجازی در روابط عمومی اتاق ایران تشکیل شده و به‌زودی در همه استان‌ها نیز شکل خواهد گرفت.

جلال‌پور با اشاره به اینکه دغدغه اصلی کشوراقتصاد است، گفت:  رسانه‌ها می‌توانند برای فرهنگ سازی در راستای رشد و توسعه اقتصاد کشور به دولت کمک کنند.

وی با بیان اینکه شرکت چوب و کاغذ مازندران مجموعه بزرگی در بخش صنعت کشور قلمداد می‌شود، افزود: با توجه به کیفیت کاغذ تولید شده در این واحد اموزش و پرورش برای چاپ کتاب‌های درسی باید از کاغذ تولید داخل استفاده کند تا از واردات کاغذ به کشور جلوگیری شود.

رئیس اتاق ایران در مورد واردات برنج به کشور گفت: متولی واردات برنج جهاد کشاورزی است و اتاق نقشی در واردات برنج ندارد و ما به دنبال تقویت فضای رقابتی در اقتصاد هستیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فضای اقتصاد کشور بر روی همه دنیا باز شده است، تصریح کرد: کشور برای خروج از رکود باید سرمایه‌گذاری خارجی را دنبال کند.

جلال‌پور با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که از اقتصاد مشترک استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ایران با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری بوده و تمام زیرساختها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کشور فراهم است.

انتهای پیام/ج


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.