کد خبر : 42729
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 17:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جشنواره اقوام در نظر گرفته شد بسته هستند

۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جشنواره اقوام در نظر گرفته شد

۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جشنواره اقوام در نظر گرفته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: برای برپایی جشنواره فرهنگ اقوام زمین در استان گلستان ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است. به گزارش اهروصال، ابراهیم کریمی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی جشنواره اقوام زمین یک چهارم اعتبار سال گذشته است. وی افزود:





مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: برای برپایی جشنواره فرهنگ اقوام زمین در استان گلستان ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

به گزارش اهروصال، ابراهیم کریمی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی جشنواره اقوام زمین یک چهارم اعتبار سال گذشته است.

وی افزود: کارگروه‌های مختلف برای حاکم شدن نگاهی جدید بر جشنواره اقوام تشکیل شده و با توجه به انتقادات زیادی که در سال‌های گذشته به این جشنواره وارد می‌شد امسال سعی داشتیم تا با هزینه‌ای کمتر و فعالیت‌های متنوع تر این جشنواره را برگزار کنیم.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: امسال جشنواره بین‌المللی فرهنگ ایران زمین از ۲۴ تا ۲۷ شهریور ماه امسال به دلیل همزمانی با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) با رویکرد برگزاری مراسم ازدواج سنتی اقوام اجرا و در همین راستا مراسم ازدواج سنتی سه قوم ترکمن، سیستانی و کتول هم‌زمان با افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های جشنواره امسال با سال‌های گذشته گفت: جشنواره اقوام در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شده و امسال در راستای کاهش هزینه‌ها حضور سفرای خارجی در برنامه لغو و تنها تعدادی از کشورهای آسیای میانه دعوت هستند.

به گفته کریمی، امسال ۲۸ استان در قالب ۱۸۴ غرفه در جشنواره بین‌المللی اقوام حضور دارند و محل برگزاری نیز با وجود مشکلات در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان است که در آینده با راه‌اندازی کامل موزه روستایی، این موزه محل دائمی جشنواره اقوام می‌شود.

وی با اشاره به مهمانان خارجی این جشنواره گفت: سفرای ۶ کشور قزاقستان ، افغانستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و عراق نیز در این جشنواره حضور دارند.

کریمی اظهار کرد: نواخته شدن موسیقی اصیل اقوام در فضای باز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی تاکید کرد: پس از این جشنواره تا پایان سال ۱۲ جشنواره استانی در شهرستان‌های مختلف استان گلستان برپا می‌شود.

کریمی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل گردشگری استان گلستان ماندگاری مسافر است، به همین دلیل تمام توان خود را مانند استان‌های غربی کشور برای اجرای طرح‌های بزرگ صرف می‌کنیم تا این مشکل نیز به خوبی حل شود.

کریمی به پیگیری اجرای طرح گردشگری آشوراده اشاره کرد و گفت: این طرح با لحاظ الزامات محیط زیستی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی موزه روستایی در قرق که بزرگترین موزه در خاور میانه محسوب می شود، راه‌اندازی پایگاه جهانی برج قابوس و سایت گردشگری آن و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در پارک ملی گلستان از برنامه‌های در دست پیگیری است.

کریمی گفت: پیگیری برای احیا و ثبت دیوار گرگان نیز در حال انجام بوده و راه‌اندازی تشکل‌های غیردولتی با بیش از ۳ هزار نفر عضو و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری‌های استان از دیگر طرح های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان است که همه این طرح‌ها در ماندگاری مسافر تاثیر زیادی دارند.

در این نشست، با حضور رسانه‌های مختلف از پوستر نهمین جشنواره اقوام رو نمایی شد.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.