کد خبر : 42686
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 17:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظرفیت‌های واقعه غدیر برای ایجاد وحدت مسلمانان به‌کار گرفته شود بسته هستند

ظرفیت‌های واقعه غدیر برای ایجاد وحدت مسلمانان به‌کار گرفته شود

ظرفیت‌های واقعه غدیر برای ایجاد وحدت مسلمانان به‌کار گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: ظرفیت‌های واقعه غدیر برای ایجاد وحدت مسلمانان به‌کار گرفته شود. به گزارش اهروصال، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در نشست با عوامل اجرایی بازسازی واقعه غدیرخم در یزد اظهار داشت: این مسئله برای همه باید روشن باشد که نسبت به اهل تسنن هم توجهی به قضایای مرتبط با غدیر





نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: ظرفیت‌های واقعه غدیر برای ایجاد وحدت مسلمانان به‌کار گرفته شود.

به گزارش اهروصال، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در نشست با عوامل اجرایی بازسازی واقعه غدیرخم در یزد اظهار داشت: این مسئله برای همه باید روشن باشد که نسبت به اهل تسنن هم توجهی به قضایای مرتبط با غدیر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مسئله غدیر می‌خواهیم خواست خدای متعال نسبت به مسئله اسلام و ادامه راه پیامبر(ص) و عملکرد به دستور رسول گرامی اسلام را ثابت کنیم، گفت: کاری نداریم که چه اتفاق افتاد و چه کسانی عمل کردند یا نکردند چرا که ممکن است برخی آن را خلاف مسئله وحدت بدانند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: گفتن و بیان کردن دستور پیامبر(ص) نه تنها ممنوع نیست بلکه لازم است و شیعه در اعتقاداتش به این معتقد است که خودمان را موظف می‌دانیم که به فرمایشات نبی مکرم اسلام بر اساس دستور خدا عمل کنند.

ناصری افزود: در دستورات پیامبر اکرم(ص) هیچ‌گونه مصلحت سنجی یا اجتهاد در مقابل حرف پیامبر را جایز نمی‌دانیم چرا که پیامبر اکرم بر اساس آنچه خدا گفته عمل کرده و هوای نفس، تعصب، لجاجت، قومیت و دیگر موارد تاثیری در گفتار ایشان ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه به استناد قرآن کریم معتقدیم که تمام خواسته‌ها و بیانات نبی مکرم اسلام عین دستورات خداست، گفت: فرقی نمی‌کند که این بیانات در چه امور و حوزه‌ای باشد چرا که حرف و کلام پیامبر(ص) برای ما حجت است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان در اجرای دستورات پیامبر(ص) مصلحت‌اندیشی کرد، افزود: در ارتباط با امیرالمومنین(ع) هم ما به همین دلیل که دستور نبی مکرم اسلام است، ایشان را جانشین بر حق پیامبر(ص) می‌دانیم.

امام جمعه یزد با بیان این مطلب که اگر ما استدلال کردیم که پیامبر(ص) دستور داده‌اند که بعد از من علی(ع) جانشین است و باید از وی اطاعت کنید، باید به آن عمل کنیم، گفت: این عقیده را ما به استدلال قرآن و حرف پیامبر(ص) گرفتیم و به همگان هم آن را بیان می‌کنیم.

ناصری گفت: جوانان ما باید بدانند که به چه دلیل به اهل بیت(ع) عشق می‌ورزیم و این اعتقاد شیعه را داریم اما در مقابل هم هیچ بنایی برای اهانت به دیگران نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت بازسازی واقعه غدیر، گفت: مسئولان باید نسبت به انتقال مفاهیم غدیر به جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند ولی توجه داشته باشند که بی‌احترامی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: جوانان باید بدانند که مسئله غدیر باید به مفهوم واقعی و قوی آن در جامعه جا بیفتد و همگان نسبت به آن اطلاع کافی داشته باشند.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید حق واقعه غدیر را بیان کنیم ولی مراقب باشیم که باطل در صبحت‌ها و بازسازی‌های ما وارد نشود، به این صورت هیچ اختلافی ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.