کد خبر : 42600
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015 - 20:25
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نیروهای روسیه در خاک سوریه حضور ندارند بسته هستند

نیروهای روسیه در خاک سوریه حضور ندارند

نیروهای روسیه در خاک سوریه حضور ندارند

وزیر اطلاع رسانی سوریه گزارش‌های مبنی بر حضور نیروهای روسیه در خاک کشورش را تکذیب کرد. به گزارش اهروصال، عمران الزعبی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان در پاسخ به سوالی درباره بروز تغییرات چشمگیر در کمک های نظامی روسیه به سوریه گفت: “شایعاتی که در چند روز گذشته منتشر شده به هیچ وجه





وزیر اطلاع رسانی سوریه گزارش‌های مبنی بر حضور نیروهای روسیه در خاک کشورش را تکذیب کرد.

به گزارش اهروصال، عمران الزعبی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان در پاسخ به سوالی درباره بروز تغییرات چشمگیر در کمک های نظامی روسیه به سوریه گفت: “شایعاتی که در چند روز گذشته منتشر شده به هیچ وجه درست نیست، نیروهای روسیه در کشور ما حضور ندارند و هیچ اقدام نظامی در خاک سوریه نه در خشکی نه در دریا و نه در هوا انجام نمی دهند”.

الزعبی افزود:” این ایدۀ جدیدی از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب و برخی کشورهای عربی است که قصد دارند وانمود کنند دولت سوریه تا حدی ضعیف شده که از دوستانش به شکل مستقیم درخواست کمک کرده و روسیه مستقیما در درگیری های سوریه شرکت دارد اما این اقدام فقط برای تحت فشار گذاشتن دمشق انجام می شود.

وی در ادامه گفت: “انتشار این خبر هدف سومی را هم دنبال می کند و آن ایجاد بهانه برای آمریکا به منظور ارسال سلاح بیشتر برای آن دسته از گروههای تروریستی است که ادعا می شود از معارضان معتدل هستند درحالی که چنین چیزی اصلا صحت ندارد”.

الزعبی تاکید کرد که روابط سوریه و روسیه از جمله روابط نظامی میان آنها سابقه طولانی دارد و هرچه که از سوی سازمان های نظامی روسیه وارد دمشق می شود مبتنی بر توافق هایی است که در گذشته انجام شده و چیز جدیدی نیست.

به گزارش العالم، درهمین حال یک مسئول یونانی دیروز گفت که مقام های کشورش از آمریکا درخواستی دریافت کرده اند که از آنها خواسته شده به هواپیماهای امدادرسان روسیه اجازه عبوراز آسمان کشورشان را ندهند.

این مسئول یونانی گفت که آتن بین یکم تا بیست و چهارم سپتامبر دو درخواست از روسیه برای اجازه عبورهواپیما دریافت کرده است اما مسکو می گوید که این کمک ها همان کمک های همیشگی و معمول است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.