کد خبر : 42344
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 سپتامبر 2015 - 21:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آیت‌الله مصباح‌یزدی: هراس آمریکا از ایران ۱۵۰ میلیون نفری و مسلح به علم و معنویت است‌‌ بسته هستند

آیت‌الله مصباح‌یزدی: هراس آمریکا از ایران ۱۵۰ میلیون نفری و مسلح به علم و معنویت است‌‌

آیت‌الله مصباح‌یزدی: هراس آمریکا از ایران ۱۵۰ میلیون نفری و مسلح به علم و معنویت است‌‌

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایران اگر با همین شیب ملایم به پیش رود، در چند دهه آینده کشوری با ۱۵۰ میلیون جمعیت و مجهز به علم و معنویت است، چنین چشم‌‎اندازی سبب هراس آمریکا ‌شده است. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم آیت‌الله مصباح‌یزدی عصر امروز در دیدار با اعضای





رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایران اگر با همین شیب ملایم به پیش رود، در چند دهه آینده کشوری با ۱۵۰ میلیون جمعیت و مجهز به علم و معنویت است، چنین چشم‌‎اندازی سبب هراس آمریکا ‌شده است.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم آیت‌الله مصباح‌یزدی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و جمعی از سربازان عضو هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، اظهار داشت: ما در یکی از درخشنده‌ترین برهه‌های جهان اسلام زندگی می‌کنیم که در آن تحول عظیمی به دست یکی فرزندان رسول اکرم (ص) صورت پذیرفت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: بزرگان فقه باید سال‌ها در عظمت این جریان تحقیق کنند و اگر کسی بگوید این پدیده، یک معجزه بود، سخنی به گزاف نگفته زیرا انقلاب اسلامی نعمتی برای بشریت، مسلمانان و به ویژه شیعیان و ایرانیان بود و برکات آن شامل حال همه بشریت می‌شود، با نگاهی به اوضاع منطقه، برکات آن را اکنون می‌بینیم و به تدریج بیشتر هم خواهیم دید.

نعمت عظیم انقلاب، تکلیف بیشتری به دوش ما گذاشته است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مقابل این نعمت عظیم که برای همه بشریت به ویژه ایرانیان پدید آمد، تکلیف بیشتری نیز برای ما به وجود آمد که این نیز یک سنت الهی است زیرا هرچه نعمت کسی بیشتر باشد، وظیفه بیشتری نیز به دوش وی است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هر جا انقلابی صورت گرفته است، وظایفی برای انقلابیون در مقابل مردم به وجود آمده تا به مردم خدمت کنند و این یک خواسته طبیعی است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: قرآن به تحولات اقوام گذشته و حال اشاره می‌کند و می‌گوید که بعد از امت‌های گذشته که رفتند و تمام شدند، شما را جانشین آن‌ها قرار دادیم تا ببینیم شما چه می‌کنید و اکنون منتظر هستیم تا عمل شما را ببینیم.

وی افزود:‌‌ همان طور که کمیت وظایف متناسب با قدرت افراد تفاوت می‌کند، کیفیت موقعیت افراد نیز فرق می‌کند. اقشار مختلفی در این کشور زندگی می‌کنند که همه از نعمت این نظام برخوردار هستند اما کیفیت موقعیت آن‌ها فرق می‌کند و باید وظیفه خود را برای نعمت انقلاب به جا بیاوریم.

نقش برجسته اسلام، تفاوت اصلی انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: حال باید دید تفاوت انقلاب ما که خداوند به ما داد و در حکم معجزه بود با دیگر انقلاب‌ها در چیست. آنچه مشخص است، دینی بودن انقلاب اسلامی ماست که همین یک نکته فرق این انقلاب با سایر موارد مشابه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر چه دیگر انقلاب‌ها هم جنگ را تجربه کردند اما در انقلاب ما جنگ، دفاع مقدس بود و این اصلاً با بقیه قابل مقایسه نیست. اساسا انقلاب ما اسلامی بود و اگر به سخنرانی‌های امام راحل دقت کنید، می‌بینید همواره از اسلام صحبت می‌کردند و حتی گفتند که دشمنان ما از اسلام سیلی خورده‌اند و از ما هراسی ندارند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: نعمت انقلاب دینی در تاریخ به امت‌های معدودی داده شده و قرآن درباره آن‌ها گفته است که افرادی بودند که تا آخرین قطره خون خود با شجاعت و سرافرازی جنگیدند اما از آن‌ها اطلاعی نداریم. تنها می‌دانیم که نعمت انقلاب اسلامی در مقابل تحولاتی که در کشورهای منطقه صورت گرفته بسیار بزرگ‌تر است.

وزیر خارجه آمریکا ۲ سال پیگیر مسئله انرژی هسته‌ای ایران بود

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ما یکی از اقمار دست چندم آمریکایی‌ها بودیم اما اکنون می‌بینیم که ۲ سال بزرگ‌ترین شخصیت‌های آن‌ها مانند وزیر خارجه‌شان راجع به یک مسئله‌ای مانند انرژی هسته‌ای پیگیری می‌کند یا در هیچ سخنرانی‌ای نیست که اسمی از ایران نباشد، این نشان‌دهنده عظمت مادی ایران است و عظمت معنوی ایران از آن بیشتر است.

وی افزود: در جهشی معنوی و رشدی که پس از انقلاب صورت گرفت، نوجوان ۱۳ ساله به جای آنکه در کوچه بازی کند، کاری می‌کند که امام راحل می‌گوید این نوجوان رهبر ماست. عظمت خانواده شهدا نیز جای خود دارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: ما این بار سنگین را به دوش می‌کشیم و باید این معجزه را حفظ کنیم و رشد داده و به نسل آینده منتقل کنیم و این وظیفه ما در مقابل خداوند است.

وی افزود: قبل از انقلاب به شکلی بود که کسی اگر می‌خواست در دانشگاه نماز بخواند، خجالت می‌کشید و کسی تصور نمی‌کرد که یک روحانی زمام مملکت را به دست بگیرد اما امام راحل اسلام را زنده کرد و پیران شما به خاطر می‌آورند که امام راحل چه زحمتی کشید تا این مسئله ولایت فقیه جزو قانون اساسی بیاید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در خبرگان قانون اساسی کسانی بودند که اسلام را قبول نداشتند و مارکسیست تند بودند اما به یاری یاران و دوستان امام (ره)، اسلام حاکم شد و حتی نخست وزیر وقت می‌گفت که جمهوری دموکراتیک اما امام خمینی (ره) گفت جموری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد و مردم به همین رای دادند.

برخی می‌گویند برای حفظ وحدت در کشور باید روی «اصل وحدت ملی ایرانی» تکیه کنیم نه اسلام!

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز کسانی هستند که شرایط آینده کشور را مانند برخی کشور‌های منطقه می‌بینند و فکر می‌کنند که شرایط تغییر یافته و بعد دوباره قانون اساسی عوض می‌شود و تقید به پیش رفتن اسم اسلامی ندارند، می‌گویند اختلافات قومی یک آتش زیر خاکستر است و باید کاری کنیم که اصل وحدت ملی ایرانی در کشور حفظ شود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: این‌ها می‌گویند اسم اسلام را حذف کنیم تا کسی مخالفت نکند. البته این را ناگهانی نگوییم بلکه به تدریج بگوییم. از سوی دیگر در تفکر اینان است که مهم‌ترین کشور دنیا آمریکاست و حرف اول را می‌زند و به معنایی کدخدای عالم است، قبلا شوروی سابق با وی رقابت می‌کرد اما اکنون کنار زده شده است و حرف، حرف آمریکاست.

کسانی که آمریکا را کدخدای دنیا می‌‎‌‎بینند، دم از سازش با کدخدا می‌زنند

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: این‌ها می‌گویند که چون آمریکا کدخدای دنیاست، اگر بخواهیم زندگی کنیم، باید با این کدخدا بسازیم وگرنه در ما اختلاف ایجاد کرده و همسایه‌های ما را تحریک می‌کنند، پس با کدخدا بسازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاسیه خبرگان رهبری در تحلیل اینکه چرا آمریکا با ایران این قدر مخالف است و در مقابل دیگران حتی با قدرت اتمی عکس العملی نشان نمی‌دهد، فرمودند علت این است که آمریکا می‌داند کار آن‌ها به جایی نمی‌رسد اما این حرکتی که در ایران شکل گرفته است، حرکتی پیشروست و با وجود همه موانع به جلو می‌رود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: با وجود فعالیت‌های زیادی که برای مقابله با زاد و ولد انجام شد و بسیاری از جوان‌ها کشته شدند، اما ایران به ۷۵‌میلیون نفر رسید و رهبر معظم انقلاب فرمودند ‌شما این چشم انداز را در نظر بگیرید که پس از چند دهه ایران به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون رسیده باشد و از لحاظ رشد علمی نیز به مقام خوبی برسد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: رشد مادی حتی در ایران قابل مقایسه نیست و پیشرفت علمی، اقتصادی و سیاسی و وضع بین‌المللی‌ای که ایران دارد اگر با همین شیب ملایم پیش رود، با جمعیت ۱۵۰ میلیونی به کجا می‌رسد؟ رهبر معظم انقلاب در اینجا افزودند که کشوری با این رشد و ابعاد، رشد معنوی نیز داشته باشد، ببینید به کجا می‌رسد.

وی افزود: مفاهیمی که انقلاب اسلامی مطرح کرده ظلم ستیزی و عدالت و مانند آن است، محبت جمهوری اسلامی در دل مردم در حال رشد است. آمریکا از هم اکنون حساب می‌کند که روزی چنین کشوری با این ظرفیت درونی، در دل‌های مردم جهان قرار می‌گیرد و هیچ کشوری چنین ظرفیتی ندارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: حفظ این دستاورد‌ها و انتقال آن به سایرین، وظیفه اصلی ماست و این کار همتی می‌خواهد که باید آن را در خود ایجاد کنیم و به ارزش‌های معنوی بیش از ارزش‌های مادی بها دهیم.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.