کد خبر : 42175
تاریخ انتشار : جمعه 4 سپتامبر 2015 - 22:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فقدان نگاه علمی مسئولان پایه‌گذار بحران آب در کشور است بسته هستند

فقدان نگاه علمی مسئولان پایه‌گذار بحران آب در کشور است

فقدان نگاه علمی مسئولان پایه‌گذار بحران آب در کشور است

مدیرکل دفتر آموزش میحط زیست کشور با توجه به بحران آب میناب گفت: فقدان نگاه عالمانه مسئولان در پایه گذاری بحران آب کشور نقش بسزائی دارد. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمد درویش در دومین همایش آب در شهرستان میناب با بازدید از دشتها و نقاط آسیب دیده در این شهرستان اظهار داشت:





مدیرکل دفتر آموزش میحط زیست کشور با توجه به بحران آب میناب گفت: فقدان نگاه عالمانه مسئولان در پایه گذاری بحران آب کشور نقش بسزائی دارد.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمد درویش در دومین همایش آب در شهرستان میناب با بازدید از دشتها و نقاط آسیب دیده در این شهرستان اظهار داشت: سوء مدیریت در ادارات مربوطه و فقدان نگاه علمی مسئولان در کشور، شهرستان میناب را به نابودی کشانده است.

وی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه جوانان این شهرستان فعالیت خود را در حوزه آب و محیط زیست آغاز کرده اند گفت: حرکت آشکار و خود جوش جوانان میناب در این حوزه یک حرکت نوین در کشور است که مهمترین مطالبات خود را بر بنیاد محیط زیست از مسئولان می خواهند.

درویش افزود : جای بسی امیدواری است که نظاره گر این گردهمائی ها و همایشها و هم اندیشی ها در جای جای ایران باشیم و آحاد جامعه برای دریافت مطالبات خود در آن شرکت کنند.

مدیر کل آموزش میحط زیست کشور، پیرامون سخنان شیوا و بی پرده امام جمعه شهرستان میناب گفت: کمتر جایی دیده می شود که یک عالم دینی و مذهبی رهبری گروهی را برای مطالبات مردمی خود در شهرستان با این چنین سخنرانی زیبا و آمار و ارقام دقیق در حضور مسئولان کشور حمایت کند که اینگونه حمایتها از یک مسئول نشان دهنده پایبندی به ژرفای اکولوژی محیط زیست و اعتقاد راسخ به آنها است.

این مسئول با اشاره به سخنان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین برگزاری همایش آب در میناب گفت: امروزه آسیب بشر و بحران ایجاد شده در کشور خصوصا شهرستان میناب از فقدان نگاه علمی مسئولان به در مدیریت ضعیف به وقوع پیوسته است.

وی افزود: این گونه سخنان عالمان از سوی یک مسئول و شخصیت دینی و مذهبی بسیار اثر بخش است که امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی به دلیل سطح پائین معلومات مدیران در حوزه کاری خود نتوانسته ایم مشکل کشور و مردم را حل کنیم.

مدیر کل آموزش میحط زیست کشور در خصوص چشم اندازی که کشور ایران با آن مواجه شده است گفت: ما باید بدانیم که امروز در کشور ایران در چه شرایطی به سر می‌بریم و با توجه به این شرایط برای شهرستان میناب چکاری را می توانیم انجام دهیم.

درویش اضافه کرد: با حرکتی مانند حرکت جوانان میناب می توانیم  به این چشم انداز با نگاه عالمانه و مدبرانه مثبت اندیشی کرد تا با بر نامه ریزی های دقیق دیگر با این مشکلات روبرو نشویم.

دریاچه ارومیه به کویر تبدیل شده است

وی در خصوص دریاچه ارومیه تصریح کرد: این دریاچه یک پهنه نیم میلیون هکتاری است که ۳۳ میلیارد  متر مکعب آب را در خود جای داده بود و اکنون یک سوم میلیارد متر مکعب آب در آن وجود دارد بقیه آن به کویر تبدیل شده است.

مدیر کل آموزش میحط زیست کشور افزود: بی توجهی و عدم آگاهی کافی از سوی مدیران که سبب شد ۳۵ هزار چاه غیر مجاز در حوضه آب خیز دریاچه حفاری شود و علاوه بر آن ۶۰هزار چاه مجاز که برداشتهای غیر مجاز از آنها صورت گرفت این دریاچه را به نابودی کشاند.

وی گفت: احداث هفت سد بر روی رودخانه دائمی در مجاورت دریاچه صورت گرفته که این عملکرد غیر مسئولانه مدیران در روش نامبتکرانه خود امروز انگشت اتهام را به سمت آسمان برای عدم بارش نزولات آسمانی و خشکسالی دراز کرده  و این مصیبت را بر هفت میلیون نفر از ساکنین اطراف این دریاچه به وجود آورده است.

درویش گفت: خشک شدن درختان در این دشتها دیگر هیچ راه بازگشتی را برای آنها نمی‌گذارد و این مشکلات ناشی از بی درایتی مسلم مسئولان در نبود علم و دانش کافی است.

مدیرکل آموزش میحط زیست کشور بیان کرد: فقدان نگاه عالمانه مسئولان در این سالها در فلات ایران نشان از تصمیمات کور کورانه بوده که سبب شده در دشتها علاوه بر ایجاد پدیده خشکسالی بحران فروچاله ها پدید آید که در هر لحظه امکان وقوع یک فاجعه بزرگ را نشان می دهد.

وی، نقش مدیریت مدیران غیر بومی در شهرستانهای بحران دیده را موثر دید و گفت: مدیران غیر بومی در این شهرستانها یک مدیریت ضعیف را به اجرا گذاشته و با رفتن آنها از این منصب های اداری بار عظیمی از مشکلات به وجود آمده را از سوی مردم می دانند.

درویش، پیرامون بحران شهرستان میناب افزود: شهرستان میناب می توانست به یکی از شهرستانهای مهم در کشور تبدیل شود که با در اختیار داشتن پتانسیل های اقتصادی و بازرگانی جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص دهد اما به دلیل نداشتن مدیری آگاه در این سالها علاوه بر اینکه هیچ گونه رشدی نداشته بلکه به یکی از شهرستانهای بحران دیده تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش میحط زیست کشور در بخش دیگر سخنان خود سد سازی را در کشور امری اشتباه خواند و گفت: سد سازی یکی از عوامل مخرب زیست محیطی است وهیچ کمکی به بخش کشاورزی نمی تواند بکند بلکه کمکی بزرگ به بحران های ایجاد شده می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.