کد خبر : 42145
تاریخ انتشار : جمعه 4 سپتامبر 2015 - 22:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تظاهرات مردم غزه در مقابل سفارت مصر بسته هستند

تظاهرات مردم غزه در مقابل سفارت مصر

تظاهرات مردم غزه در مقابل سفارت مصر

مردم غزه امروز پس از اقامه نماز جمعه به نشانه همبستگی با ۴ فلسطینی ربوده شده در شمال سینا، در مقابل سفارت مصر تظاهرات برگزار کردند. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس طی اظهاراتی در جمع تظاهرات کنندگان در مقابل سفارت





مردم غزه امروز پس از اقامه نماز جمعه به نشانه همبستگی با ۴ فلسطینی ربوده شده در شمال سینا، در مقابل سفارت مصر تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس طی اظهاراتی در جمع تظاهرات کنندگان در مقابل سفارت مصر در غزه تاکید کرد که این جنبش دستگاه امنیتی مصر را مسئول کامل سلامت ۴ فلسطینی ربوده شده در سینا می داند. 

وی افزود: استمرار ربایش این ۴ جوان فلسطینی در خاک مصر جنایت ضد انسانی است و ما از مصر می خواهیم که به حکم انسانیت، اسلام و همسایگی سریعا برای آزادی این ۴ نفر و شناسایی سرنوشت آنها دست به اقدامی بزند و ما مطمئن هستیم که مصر قادر است خواسته انسانی ما را تحقق بخشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین خطاب به عاملان ربایش این چهار فلسطینی تاکید کرد: اگر هدف شما منحرف کردن مقاومت و قسام از دشمنان و مقابله با دشمن صهیونیستی است، باید گفت که شما در توهم بسر می برید و اگر هدف شما این است که اسلحه قسام و مقاومت غیر صهیونیست ها را نشانه رود در توهم هستید.

وی اشاره کرد: کسانیکه گمان می کنند محاصره، گرسنه سازی، بستن گذرگاه ها و ربودن افراد می تواند قطب نمای مقاومت و استراتژی آن را منحرف سازد در توهم بسر می برند.

الحیه همچنین اظهار داشت که ربایش چهار فلسطینی در خاک مصر به منزله از پشت خنجر زدن به ملت فلسطین است که با اشغالگران صهیونیست جنگیده است و باید گفت آیا این است پاسخ پایداری و صبر ملت فلسطین؟

افراد مسلح در تاریخ ۱۹ آگوست جاری با تیراندازی به سمت اتوبوس حامل فلسطینیان که از گذرگاه مرزی رفح عبور کرده بود، ۴ فلسطینی مسافر این اتوبوس را ربودند.

در همین رابطه گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اخیرا تاکید کرد که در برابر ربوده شدن ۴ فلسطینی در سینا سکوت نخواهد کرد و رهبران این گردان ها از جزئیات حادثه مطلع هستند.

سخنگوی گردان های القسام در این باره گفت: در برابر حادثه ای که برای ۴ فلسطینی در سینا رخ داد، ساکت نخواهیم ماند، در حال حاضر سکوت می کنیم و زیاد سخن نخواهیم گفت اما گردان های القسام به جهانیان ثابت کرده است که اهل عمل است و در زمان مناسب درستی گفته های خود را به همگان نشان خواهد داد و تاکید می کنیم که فرماندهان این گردان ها از جزئیات حادثه مطلع هستند.

منابع صهیونیست: حماس ۴ موشک از غزه به سمت دریا شلیک کرد

برخی منابع صهیونیست امروز جمعه اعلام کردند که گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ۴ موشک را به صورت آزمایشی به سمت سواحل دریای مدیترانه شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات شلیک این موشکها و سقوط آنها را رصد کرده است و شلیک این موشکها در راستای تلاش حماس برای بهبود توان نظامی خود صورت گرفته است.

پاپ خواستار ازسرگیری مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی شد

پاپ فرنسیس از رئیس رژیم صهیونیستی خواست در مسیر احیای مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین و دستیابی به راه حل‌هایی مناسب برای برخی مسائل و موضوعات اختلافی گام بردارد.

واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپ و رووین ریولین بر ضرورت افزایش اعتماد میان فلسطینیان و صهیونیستها و احیای مذاکرات سازش به منظور دست یابی به صلح و سازش در منطقه تاکید کردند.

طرفین همچنین روابط و مناسبات رژیم صهیونیستی با واتیکان و طوایف کاتولیک را بررسی کردند.

روابط رژیم صهیونیستی و واتیکان در پی به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی واتیکان تا حدودی تیره شد.

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر آوریل سال گذشته پس از گذشت ۹ ماه مذاکره تحت نظارت آمریکا، متوقف شد و دلیل آن هم مخالفت اسرائیل با آزادسازی مرحله چهارم اسرای قدیمی فلسطین بود و پس از توقف مذاکرات، تشکیلات خودگردان فلسطین به ۱۵ معاهده و توافقنامه بین المللی پیوست.

از سوی دیگر، پاپ خواستار ایجاد راه حلی برای بهبود اوضاع مدارس مسیحی در فلسطین اشغالی شد.

شایان ذکر است که در این مدارس ۳۳ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که اخیرا به سبب اختلافات و مشکلات به وجود آمده بر سر تامین بودجه مالی آن، این مدارس دست به اعتصاب های سراسری زده اند.

تماس های اسرائیل و آمریکا درباره تصمیم عباس برای استعفا

برخی منابع آگاه صهیونیست گزارش دادند که تل آویو طی روزهای گذشته تماس های گسترده ای را با دولت آمریکا درباره احتمال استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برقرار کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که بر اساس گزارشات دستگاه های امنیتی اسرائیل، تصمیم عباس برای استعفا جدی است و تعدادی از کشورهای عربی از جمله اردن، مصر، عربستان و قطر را در جریان این تصمیم خود قرار داده است.

در همین رابطه دستگاه های امنیتی اسرائیل به محافل سیاسی تل آویو توصیه کردند که یک طرح سیاسی جدی برای نجات اوضاع فلسطینی ارائه کنند و تاکید کردند که فروپاشی اوضاع در کرانه باختری نتایج امنیتی و سیاسی خطرناکی برای امنیت اسرائیل دربر خواهد داشت و به خصوص اینکه تلاش برای برقراری آتش بس با حماس به شکست انجامیده است.

منابع صهیونیست همچنین گفتند که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترس از این دارد که تهدید عباس برای استعفا یک بازی علیه اسرائیل باشد در حالیکه آویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق اسرائیل و رهبر حزب اسرائیل خانه ما آرزو دارد که تهدید اسرائیل این بار محقق شود و عباس را مانع حقیقی در برابر دستیابی به صلح دایمی بین فلسطینیان و اسرائیلی ها می داند.

بر اساس این گزارش، منابع فلسطینی و اسرائیلی اعلام کرده‌اند که محمود عباس تصمیم خود برای استعفا و عدم نامزدی برای ریاست سازمان آزادی بخش فلسطین که قرار است انتخاب آن در نشست شورای ملی فلسطین طی روز های ۱۴ و ۱۵ ماه جاری (۲۳ و ۲۴ شهریور) صورت گیرد، اعلام کرده است.

اسقف قدس: هرگز در برابر سیاست های نژاد پرستانه “اسرائیل” تسلیم نمی شویم

اسقف اعظم مسیحیان قدس گفت: ملت فلسطین به دنبال یک زندگی آبرومندانه و آزاد در سرزمین خود است، ایستادگی در برابر ظلم و ستم های اشغالگران صهیونیست حق این ملت است.  

عطا الله حنا در دیدار هیاتی فرانسوی افزود: هیچ انسان با وجدانی جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را نمی‌پذیرد، دشمنی که سیاستهای نژاد پرستانه و وحشیانه ای را علیه این ملت اعمال می‌کند. 

وی خاطرنشان ساخت: ما مسیحیان فلسطین در قبال آنچه که رخ می دهد بی تفاوت نخواهیم ماند، بلکه به این جنایات واکنش نشان خواهیم داد، اسرائیل مقدسات اسلامی و مسیحی را نشانه رفته است.

وی یادآور شد: «ما شیفته سرزمین فلسطین هستیم و همواره از ملت و آرمان عادلانه فلسطین دفاع و حمایت خواهیم کرد.»

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به جمادات و نباتات رحم نمی کند، این رژیم پایداری ملت فلسطین را نشانه رفته است، ما هرگز در قبال سیاست های نژاد پرستانه “اسرائیل” سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.

زخمی شدن چند فلسطینی در تظاهرات کرانه باختری

منابع فلسطینی گزارش دادند که در جریان برگزاری تظاهرات هفتگی مخالفت با دیوار نژادپرستانه حایل و شهرک سازی در کرانه باختری، چهار فلسطینی زخمی شده و ده ها نفر نیز دچار حالت خفگی شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ۴ فعال از اعضای کمیته های مقاومت مردمی را در جریان تظاهرات شهرک نبی صالح واقع در غرب رام الله مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و جنگی استفاده کردند که باعث شد ده ها فلسطینی دچار حالت خفگی شوند.

در این تظاهرات ها فعالان خارجی حامی فلسطین نیز حضور داشتند و در کفر قدوم واقع در غرب نابلس نیز یکی از فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شد و علاوه بر آن سه نفر دیگر نیز هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و زخمی شدند و برای مداوا به بیمارستان دولتی رفیدیا در نابلس انتقال داده شدند.

بر پایه این گزارش، ده ها شرکت کننده در تظاهرات بلعین و نعلین واقع در غرب رام الله و المعصره در غرب بیت لحم در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده می کردند و جوانان فلسطینی نیز به سمت آنها سنگ پرتاب می کردند.

ادامه اعتصاب غذای ۸ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

نهاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اسیر غسان زواهره که از روز ۲۰/۸/۲۰۱۵ دست به اعتصاب غذا زده است همچنان در سلول انفرادی زندان ایشل اسیر است و از خوردن آب هم امتناع می ورزد.

بر اساس این گزارش، ۸ اسیر در بند زندان های رژیم صهیونیستی از حدود ۲ هفته پیش در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده اند.

این اسرا عبارتند از: شادی معالی در زندان ایله، نضال ابوعکر در زندان عسقلان، غسان زواهره در زندان ایشل و ثابت نصار، بدر الرزه، منیر ابو شرار، سلمان سکافی و بلال الصیفی در زندان النقب.

نهاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان از تمام موسسات و نهادهای حقوقی و فرزندان ملت فلسطین خواست تا در کنار اسرای اعتصاب کننده غذا ایستاده و از آنها حمایت نمایند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.