کد خبر : 42074
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 سپتامبر 2015 - 22:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کاخ‌سفید: تا ایران به تعهداتش عمل نکند تحریم‌ها لغو نمی‌شود بسته هستند

کاخ‌سفید: تا ایران به تعهداتش عمل نکند تحریم‌ها لغو نمی‌شود

کاخ‌سفید: تا ایران به تعهداتش عمل نکند تحریم‌ها لغو نمی‌شود

کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که ایران به طور عملی تعهدات خود را اجرا نکند تحریم‌ها لغو نمی‌شود. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که ایران به طور عملی به تعهداتش در اجرای مفاد توافق هسته ای وین اقدام نکند تحریم ها لغو نمی شود. همچنین رهبر





کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که ایران به طور عملی تعهدات خود را اجرا نکند تحریم‌ها لغو نمی‌شود.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که ایران به طور عملی به تعهداتش در اجرای مفاد توافق هسته ای وین اقدام نکند تحریم ها لغو نمی شود.

همچنین رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این نهاد هفته آینده در مورد توافق هسته‌ای با ایران رأی‌گیری می‌کند.

نانسی پلوسی در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اطلاع یافته که بحث درباره قطعنامه عدم رضایت از توافق هسته‌ای ایران زودتر از انتظار و روز چهارشنبه هفته آینده در مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و رأی‌گیری نیز روز جمعه هفته آینده (۱۱ سپتامبر) صورت می‌گیرد.

همچنین کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز نهم سپتامبر جلسه‌ای برای بررسی برجام برگزار می‌کند. این جلسه با موضوع پیامدهای توافق هسته‌ای با ایران و با حضور ژنرال چاک والد جانشین فرمانده سابق مرکز فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا، آدمیرال ویلیام فالون فرمانده سابق مرکز فرماندهی و لئون ویسلتایر عضو ارشد مرکز مطالعاتی بروکینگز برگزار خواهد شد.

سنای آمریکا نیز که تعداد جمهوری خواهان در آن دارای اکثریت است باید پیش از ۱۷ سپتامبر در این مورد اعلام نظر کند.  در هر دو مجلس آمریکا جمهوری خواهان در اکثریت هستند و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا وعده داده قطعنامه رد برجام  را وتو کند.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان به اکثریت بیش از دوسوم در سنا و مجلس نمایندگان نیاز دارند احتمالاً قادر نخواهند بود بر این وتو غلبه کنند. روز گذشته با حمایت سی و چهارمین سناتور از توافق هسته‌ای با ایران پیروزی اوباما را در این خصوص تضمین کردند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.