کد خبر : 41944
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 سپتامبر 2015 - 17:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جان کری: کشورها برای ورود به بازار ایران بسیار مشتاق هستند بسته هستند

جان کری: کشورها برای ورود به بازار ایران بسیار مشتاق هستند

جان کری: کشورها برای ورود به بازار ایران بسیار مشتاق هستند

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه تاکید کرد که کسب و کارهای بین‌المللی برای دستیابی به فرصت های بازار که ایران ارائه می‌کند، بسیار مشتاق هستند. به گزارش اهروصال، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ام اس ان بی سی تصریح کرد: کشورهایی وجود دارند که برای انجام تجارت با ایران بسیار مشتاق هستند.





وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه تاکید کرد که کسب و کارهای بین‌المللی برای دستیابی به فرصت های بازار که ایران ارائه می‌کند، بسیار مشتاق هستند.

به گزارش اهروصال، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ام اس ان بی سی تصریح کرد: کشورهایی وجود دارند که برای انجام تجارت با ایران بسیار مشتاق هستند.

وی در ادامه گفت: منتقدان توافق هسته‌ای با تهران زمانی که می گویند این توافق منابع مالی آمریکا را در اختیار ایران قرار می دهند، دچار اشتباه شده اند. این پول ما نیست، پول آنهاست. هر دارایی و پولی که ایران دریافت می کند، پول خود آنهاست که از طریق تحریمهای اقتصادی بلوکه شده است. ما این پول را در بانکهای آمریکا نگه نمی داریم.

کری اظهار داشت: این واقعیت اقتصادی تصویب توافق هسته ای دولت اوباما با ایران از سوی کنگره را لازم و ضروری می کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ایران یک کشور در آستانه هسته ای شدن بود. اگر این توافقنامه اجرایی شود، ما قطعا خواهیم دانست که ایران چه کاری انجام می دهد. سریع ترین راه برای یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه، داشتن این توافق نیست.

اظهارات جان کری در شرایطی است که اوباما برای جلب حمایت نمایندگان آمریکایی از این توافق تلاش زیادی را آغاز کرده است.اوباما تنها به یک رای دیگر نمایندگان نیاز دارد تا وتوی احتمالی خود به قطعنامه کنگره در مخالفت با توافق هسته ای را حفظ کند.

حامیان برجام بر این باورند که این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد. رژیم بازرسی ها از تاسیسات ایران و محدودیت های اعمال شده بر ظرفیت غنی سازی اورانیوم، مهمترین استدلال حامیان برجام به شمار می‌رود. از سوی دیگر منتقدان خواستار بازگشت به میز مذاکره و اعمال تحریم های شدیدتر علیه تهران هستند.

کنگره آمریکا اکنون تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رای گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز ۲۲ روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.