کد خبر : 41782
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 سپتامبر 2015 - 18:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دومین دوره گفتمان‌سازی علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ ایران ۱۴۳۵ آغاز شد بسته هستند

دومین دوره گفتمان‌سازی علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ ایران ۱۴۳۵ آغاز شد

دومین دوره گفتمان‌سازی علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ ایران ۱۴۳۵ آغاز شد

دومین دوره آموزشی گفتمان‌سازی علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان (ایران ۱۴۳۵) با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ۱۰ تا ۱۴ شهریور سال جاری در حال برگزاری است. به گزارش اهروصال به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فرهنگ





دومین دوره آموزشی گفتمان‌سازی علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان (ایران ۱۴۳۵) با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ۱۰ تا ۱۴ شهریور سال جاری در حال برگزاری است.

به گزارش اهروصال به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز آموزشی «گام» دومین دوره آموزشی گفتمان‌سازی علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ ایران ۱۴۳۵ را از ۱۰ تا ۱۴ شهریور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌کند.

در این دوره آموزشی که به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، ۱۷۰ نفر از دانشجویان فعال علمی و فرهنگی از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور خواهند داشت و با مفاهیم و مسایل حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان آشنا می‌شوند.
دانشجویان در این دوره با ترکیبی از آموزش، مسابقه و بازدید روبه‌رو می‌شوند و تلاش شده است تا در فرایندی تعاملی مفاهیم این حوزه به آنان منتقل شود. ویژگی دیگر این دوره محوریت داشتن کارگروهی و مشارکت جمعی در فرایندهاست و از همان ابتدا دانشجویان شرکت کننده به تیم‌های ۶ نفره تقسیم شده و هویت تیمی پیدا می‌کنند.
سرفصل‌های آموزشی در این دوره عبارتند از: نقش اقتصاد دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی، شاخص‌های ارزیابی نظام علم و فناوری، بررسی اسناد بالادستی علم و فناوری و آسیب‌شناسی نحوه اجرای آن، تولید و ساخت داخل و نقش آن در تحقق اقتصاد دانش بنیان با بررسی تجربیات جهانی، بررسی چالش‌ها و مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان، آشنایی با بزینسپلن (BP)، آشنایی با رسانه و کارکردهای جریان‌سازی آن، کارگاه نگارش بیزنسپلن و قالب‌های مطالبه و ترویج در دانشگاه.
همچنین به منظور آشنایی بیشتر با مسایل شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای نوین، دانشجویان با حضور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی ضمن آشنایی با کارکردهای پارک‌های فناوری از نزدیک با فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد مستقر در این پارک در شکل تور علمی آشنا خواهند شد.
بنا بر گزارش ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۵، یک هدف گذاری پنجاه ساله در حوزه علم و فناوری را تبیین کرده‌اند که براساس آن، جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۳۵ هجری شمسی باید به یک مرجعیت علمی در سطح بین المللی تبدیل شود. بر همین اساس، دوره های آموزشی گفتمان‌سازی علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ ایران ۱۴۳۵ نام گذاری شده است.
دانشجویان حاضر پس از گذراندن این دوره آموزشی و آشنایی با مباحث مربوط به حوزه اقتصاد دانش بنیان به صورت خودجوش، در قالب فعالیت های دانشجویی و در راستای توسعه شرکت‌های دانش بنیان هسته‌های فناورانه را در دانشگاه ها تشکیل می دهند. این حرکت با تاسیس شرکت، تا مرحله توسعه و تولید محصول برای عرضه به بازار توسط دانشجویان علاقه مند ادامه می‌یابد.
براساس برنامه‌های اعلام شده، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مهمان ویژه اختتامیه این دوره آموزی خواهد بود. مراسم اختتامیه در شنبه ۱۴ شهریور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود و طی آن به تیم‌های برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
پایان پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.