کد خبر : 41437
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آگوست 2015 - 21:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ساخت گنبد حرم امامین عسگریین (ع) پایان یافت + عکس بسته هستند

ساخت گنبد حرم امامین عسگریین (ع) پایان یافت + عکس

ساخت گنبد حرم امامین عسگریین (ع) پایان یافت + عکس

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پایان عملیات ساخت گنبد طلای حرم امامین عسگریین (ع) در سامرا خبر داد. به گزارش اهروصال، حسن پلارک گفت: عملیات نصب کتیبه گنبد مطلای حرم امامین عسگریین (ع) همزمان با میلاد امام رضا (ع) به پایان رسید و پس از شست‌وشوی گنبد در روزهای اخیر، داربست‌های بسته شده روی





رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پایان عملیات ساخت گنبد طلای حرم امامین عسگریین (ع) در سامرا خبر داد.

به گزارش اهروصال، حسن پلارک گفت: عملیات نصب کتیبه گنبد مطلای حرم امامین عسگریین (ع) همزمان با میلاد امام رضا (ع) به پایان رسید و پس از شست‌وشوی گنبد در روزهای اخیر، داربست‌های بسته شده روی گنبد باز شد.

به گفته‌ او، این گنبد با مساحت ۱۲۰۰ متر مربع، بزرگترین گنبد در عتبات مقدسه محسوب می‌شود که در ساخت آن ۲۵ هزار خشت طلا به‌کار رفته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشریح اقدامات صورت گرفته برای بازسازی حرم امامین عسگریین (ع)، اظهار کرد: پس از جنایت و بی‌حرمتی تکفیری‌ها با دو انفجار حرم مطهر در روز ۲۳ محرم سال۱۴۲۷ و ۲۷ جمادی‌الاول سال ۱۴۲۸، اکنون حرم این دو امام همام کاملاً بازسازی شده است.

وی افزود: عملیات بازسازی این حرم در چندین فاز از جمله ساخت گنبد و طلاکاری آن، ساخت و نصب گریو گنبد، کاشی‌کاری، آیینه‌کاری، معرق‌کاری و سنگ‌کاری داخل حرم، کف و دیوارها انجام شد. البته بخشی از سنگ‌کاری کف حرم نیز پس از نصب ضریح مطهر صورت خواهد گرفت.

او با بیان این‌که عملیات ساخت ضریح مطهر امامین عسگریین (ع) در قم به پایان رسیده است، اظهار کرد: صندوقچه‌های قبور مطهر امام علی النقی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون دختر امام جواد (ع) نیز طی دو سال کار در شیراز ساخته شده است. همچنین ساخت شش در طلا شامل چهار در ورودی اصلی و دو در ورودی داخل رواق‌ها به اتمام رسیده است.

پلارک گفت: ضریح، صندوق‌ها و درها در کارگاهی در قم تجمیع شده است که پس از تعیین زمان از سوی تولیت حرم مطهر و مقامات عراقی به سامرا منتقل و نصب خواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.