کد خبر : 408
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژانویه 2015 - 6:57
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای “اسلامی سازی غرب”؛ از آنگلا مرکل تا شرکت فولکس واگن+ تصاویر بسته هستند

“اسلامی سازی غرب”؛ از آنگلا مرکل تا شرکت فولکس واگن+ تصاویر

“اسلامی سازی غرب”؛ از آنگلا مرکل تا شرکت فولکس واگن+ تصاویر

به گزارش اهروصال به نقل از جام نیوز، خیابان های آلمان به محل راهپیمایی های هواداران و مخالفان "اسلام ستیزی" تبدیل شده است.   در هفته های اخیر مخالفان مهاجرت با شعار مخالفت با آن چه "اسلامی سازی غرب" می خوانند، در آلمان فعالیت گسترده ای داشته اند و راهپیمایی هایی برپا کرده اند. درمقابل

به گزارش اهروصال به نقل از جام نیوز، خیابان های آلمان به محل راهپیمایی های هواداران و مخالفان "اسلام ستیزی" تبدیل شده است.

 

در هفته های اخیر مخالفان مهاجرت با شعار مخالفت با آن چه "اسلامی سازی غرب" می خوانند، در آلمان فعالیت گسترده ای داشته اند و راهپیمایی هایی برپا کرده اند. درمقابل سیاستمداران ارشد آلمان، کلیساها و بخش قابل توجهی از مردم نیز مخالفت خود را با این راهپیمایی ها و شعارهای نژادپرستانه و اسلام ستیزی ابراز کرده اند.

 

 

جنبش ضداسلامی "پگیدا"/ اسلام ستیزی در قالب شعار "مخالفت با اسلامی سازی غرب"

 

 

به نوشته سایت بی بی سی، گروه موسوم به "اروپایی های میهن پرست مخالف اسلامی سازی غرب" (پگیدا) از ماه اکتبر تاکنون هر هفته تظاهراتی برگزار کرده است.

 

 

در راهپیمایی دوشنبه شب این گروه ۱۸ هزار نفر شرکت کردند که یک رکورد تازه بود. اما این گروه از سوی سیاستمداران ارشد آلمانی محکوم شده و تظاهرات هایی در مخالفت با آن برگزار شده است.

 

 

روز دوشنبه هزاران نفر از مخالفان پگیدا در برلین، کلن، درسدن و اشتوتگارت راهپیمایی کردند. در برلین، پلیس گفت که حدود پنج هزار مخالف پگیدا مسیر راهپیمایی هواداران این گروه را بستند.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری دی پی اس در مجموع ۲۲ هزار نفر از مخالفان پگیدا در اشتوتگارت، مونستر و هامبورگ راهپیمایی کرده اند.

 

 

اما پلیس گفت که فقط در درسدن ۱۸ هزار نفر در راهپیمایی ضدمهاجرت پگیدا شرکت کردند. تظاهرات مخالفان در درسدن شامل سه هزار نفر بود.

 

 

کلیسای کلن، چراغ ها را خاموش کرد.

 

 

چراغ ها خاموش

 

در کلن مقام ها چراغ های کلیسای جامع شهر را به نشانه اعتراض به هواداران پگیدا که آنها را "هواداران افراط گرایی"می خوانند خاموش کردند.

 

 

نوربرت فلدهوف سرپرست کلیسا به بی بی سی گفت:‌ «ما این را اعتراض نمی نامیم، بلکه مایلیم بسیاری از مسیحیان محافظه کار به عمل خود بیاندیشند.»

 

 

در کلن فقط ۲۵۰ هوادار پگیدا تجمع کردند درحالی که شمار مخالفان آنها در این شهر چند هزار نفر بود.

 

 

 

 

در درسدن شرکت "فولکس واگن" گفت چراغ های کارخانه اش را خاموش می کند تا نشان دهد که "حامی یک جامعه باز، آزاد و دموکراتیک است."

 

 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نطق سال نو به این جنبش حمله کرد و گفت که رهبران آنها دچار "تعصب، سردی و حتی نفرت در قلب خود هستند."

 

 

کاترین اورتل سازمان دهنده تجمعات پگیدا در نطقی در تظاهرات درسدن در واکنش به آن سخنان گفت که آلمان بار دیگر شاهد "سرکوب سیاسی" است.

 

 

او اضافه کرد:‌ «به نظر شما این چه رفتاری است وقتی به خاطر انتقاد به حق ما از سیاست های پناهندگی در آلمان و وجود نداشتن یک سیاست مهاجرت، به ما توهین می شود و همه احزاب اصلی سیاسی و رسانه ها به ما نژادپرست یا نازی می گویند.»

 

 

 

 

نظرسنجی از بیش از هزار نفر توسط مجله استرن آلمان نشان داده است که یک هشتم آلمانی ها می گویند که اگر تظاهرات ضداسلامی پگیدا در نزدیکی محل زندگی آنها برگزار شود به آن ملحق خواهند شد.

 

 

آلمان بیش از هر کشور دیگر اتحادیه اروپا پذیرای پناهندگان و پناهجویان است. در سال های اخیر بسیاری از این پناهندگان از سوریه آمده اند.

 

 

 

سایت آمریکایی رادیو فردا تنها تجمع هواداران اسلام ستیزی در غرب را پوشش داد.

 

 

به نوشته دویچه وله (Deutsche Welle) در چند شهر آلمان طرفداران و مخالفان "پگیدا" (اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی‌کردن مغرب‌زمین) دست به تظاهرات زدند. در کلن بسیاری از ساختمان‌ها، از جمله کلیسای جامع شهر، در اعتراض به "پگیدا" چراغ‌های خود را خاموش کردند.

 

 

خوشامدگویی به پناهجویان

هزاران نفر نیز در اشتوتگارت دست به تظاهرات زدند. شهردار اشتوتگارت، فریتس کوهن، پیام سیاسی روشنی در حمایت از هم‌پیوندی (انتگراسیون) و پذیرش مهاجران در جامعه فرستاد. این سیاستمدار عضو حزب سبزهای آلمان گفت: «اشتوتگارت به پناهندگان خوشامد می‌گوید.»

 

 

در هامبورگ نیز بیش از یک‌هزار نفر علیه "پگیدا" تظاهرات کردند. جنبش "پگیدا" (اروپایی‌های روادار علیه ابله شدن مغرب‌زمین) در گردهمایی خود در هامبورگ خواستار مدارا و گشایش جامعه در برابر پناهجویان و فرهنگ‌های دیگر شد.

 

 

قرار است بزرگترین تظاهرات علیه "پگیدا" در برلین برگزار شود. جامعه ترک‌ها برای انجام این تظاهرات فراخوان داده و پلیس انتظار دارد که حدود ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کنند.

 

 

 

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.