کد خبر : 38874
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2015 - 23:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عاشورزاده طلایی شد بسته هستند

عاشورزاده طلایی شد

عاشورزاده طلایی شد

تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با چهار پیروزی مقتدرانه مدال طلای مرحله اول مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵ را به نام خود ثبت کرد. به گزارش اهروصال به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در پایان دومین روز از مرحله اول مسابقات گرندپریکس (G4) در سال ۲۰۱۵، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان پس از





تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با چهار پیروزی مقتدرانه مدال طلای مرحله اول مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵ را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در پایان دومین روز از مرحله اول مسابقات گرندپریکس (G4) در سال ۲۰۱۵، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان پس از یکدور استراحت، به مصاف “ویلتون تکستریا” از برزیل، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۵ رفت و در پایان راند دوم با نتیجه ۲۵ بر ۴، حریفش را ۱۲تایی کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

فرزان در ادامه، رو در روی “تائی مون چا” از کره جنوبی، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. این تکواندوکار کره ای که در دو مبارزه قبلی خود نمایندگان بلژیک و روسیه را با نتایج ۲۴-۱۰ و ۲۶-۹ از پیش رو برداشته بود اما مقابل نماینده کشورمان حرفی برای گفتن نداشت و در اواسط راند سوم ۱۲تایی شد.

تکواندوکار شایسته کشورمان با این پیروزی مقتدرانه مقابل کره‌جنوبی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها به مصاف “لونت تونکات” آلمانی رفت که ۱۰ بر ۵ به پیروزی رسید.

فرزان در ادامه و برای کسب مدال طلای این رقابت ها، با “کارلوس ناوارو” مکزیکی مبارزه کرد که در پایان با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و با شایستگی بر سکوی قهرمانی وزن اول المپیکی این رقابتها ایستاد.

در این وزن، تکواندوکاران کره جنوبی و آلمان مشترکا بر سکوی سوم قرار گرفتند.

این چهارمین مدال، فرزان عاشورزاده در مسابقات گرندپریکس است. او در سال ۲۰۱۴ در مرحله مقدماتی یک طلا و یک نقره را کسب کرد و در مرحله فینال این مسابقات که با حضور ۸ تکواندوکار برتر جهان برگزار شد، مدال طلا را به گردن آویخت، تا از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، لقب “سونامی” را دریافت کند.

فرزان که هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیک و جهان است، با این طلای ارزشمند، ۴۰ امتیاز دیگر را به سبد اندوخته‌هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

اما مسعود حجی زواره، دیگر نماینده کشورمان در این روز، در وزن ۸۰- کیلوگرم بر روی شیاپ چانگ رفت که با ۲ پیروزی و یک شکست از دور مسابقات کنار رفت.

حجی زواره در این رقابت‌ها ابتدا ۱۹ بر ۱۶ از سد “مایکل فرناندز” از اسپانیا گذشت و در ادامه در راند طلایی “رائول گارسیا مارتینز را از پیش رو برداشت.

تکواندوکار کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی و در حالیکه یک قدم تا کسب سکو فاصله داشت، رو در روی “استیون لوپز” امریکایی، پرافتخارترین تکواندوکار جهان، دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک و ۵ مدال طلای جهان قرار گرفت و در یک رقابت جذاب، دیدنی و پایاپای در نهایت، در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.

حجی‌زواره در این رقابت‌ها عنوان پنجم را بدست آورد و ۸٫۶۴ امتیاز به اندوخته‌هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

او هم‌اکنون، نفر چهارم رنکینگ المپیک وزن سوم (۸۰- کیلوگرم) و نفر اول رنکینگ جهانی وزن ۷۴- کیلوگرم است.

فردا و در سومین و آخرین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان ۶۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان به مصاف رقبایشان خواهند رفت که علیرضا نصرآزادانی، ابوالفضل یعقوبی و کیمیا علیزاده نمایندگان کشورمان هستند.

این دوره از مسابقات، با حضور ۲۴۵ تکواندوکار در ۴ وزن المپیکی زنان و مردان از روز گذشته (جمعه) در شهر “مسکو” روسیه آغاز شده است و فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد.

مسابقات گرندپریکس G4 است و دارنده مدال طلا ۴۰ امتیاز، دارنده مدال نقره ۲۴ امتیاز و دارندگان مدال برنز ۱۴٫۴ امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی‌شان در راه کسب سهمیه المپیک، بدست خواهند آورد.

همچنین به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۵، ۳ و یک هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا می شود.

هدایت تیم ملی تکواندو مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی (مربی) است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.