کد خبر : 38868
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2015 - 23:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تلاش تشکیلات خودگردان برای توسعه روابط با ایران بسته هستند

تلاش تشکیلات خودگردان برای توسعه روابط با ایران

تلاش تشکیلات خودگردان برای توسعه روابط با ایران

 مسئولان فلسطینی امروز شنبه از تلاش تشکیلات خودگردان و جنبش فتح برای توسعه روابط با ایران به دنبال حصول توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ خبر دادند. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، یک مسئول فلسطینی در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در مصاحبه با خبرگزاری





 مسئولان فلسطینی امروز شنبه از تلاش تشکیلات خودگردان و جنبش فتح برای توسعه روابط با ایران به دنبال حصول توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ خبر دادند.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، یک مسئول فلسطینی در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه از موافقت اولیه ایران با سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تهران خبر داد و گفت که هنوز زمان این سفر مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، رهبران جنبش فتح اعلام کردند که یک هیئت عالی رتبه این جنبش با هدف انجام مقدمات سفر محمود عباس، بزودی به تهران سفر می کند.

محمود عباس در سال ۲۰۱۲ در راستای مشارکت تشکیلات خودگردان در کنفرانس کشورهای غیرمتعهد به ایران سفر کرده بود.
در همین رابطه «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که بزودی در رأس یک هیئت در راستای تقویت روابط با ایران و اجرای مقدمات مربوط به سفر عباس، به ایران سفر می کند.

وی افزود که اگر ما قصد مقابله با اشغالگری اسرائیل را داریم، توسعه روابط با ایران یک امر اجباری است. از سوی دیگر «جهاد حرب» نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت که ایران پس از امضای توافقنامه هسته ای ثابت کرد که یک قدرت منطقه ای است که نمی توان از آن عبور کرد بنابر این سازمان آزادی بخش فلسطین نیز برای توسعه روابط دیپلماتیک و بین المللی با ایران جهت مقابله با اسرائیل تلاش می کند.

شهادت یک فلسطینی در جنوب نابلس

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب نابلس با تیراندازی به سمت یک جوان فلسطینی وی را به شهادت رساندند. منابع پزشکی گفتند که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

شاهدان عینی گفتند که تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در محل شهادت این جوان فلسطینی حاضر شدند و ارتش رژیم اشغالگر نیز مدعی شد که این جوان قصد حمله با چاقو به سمت یک نظامی صهیونیست را داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی پس از آنکه پیکر این شهید را چند ساعت در گذرگاه حواره در گرو نگه داشته بود، آن را تحویل طرف فلسطینی داد.

هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره تداوم سرکوب اسرای فلسطینی

یک مقام بلند پایه جنبش جهاد اسلامی امروز شنبه تاکید کرد که دشمن صهیونیستی با اعمال سیاست سرکوب و ارعاب سعی در تضعیف اراده پولادین اسرای قهرمان فلسطینی دارد، حال آنکه این دلاورمردان حماسه های سترگی را در زندان های صهیونیستی رقم زدند.

«یوسف الحساینه» افزود: پایداری، بردباری، شکیبایی، دلاورمردی های شیخ خضر عدنان و لینا جربونی و محمد علان و دیگر اسرای فلسطینی برگ های زرینی در تاریخ مبارزات فلسطین به شمار می رود. 

وی خطاب به رژیم صهیونیستی و گروهک های تندرو یهودی اعلام کرد که تهدیدات گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی را جدی تلقی کنند، زیرا این جنبش هرگز اعضا و رهبرانش را در صحنه نبرد با اشغالگران صهیونیست تنها نمی گذارد. 
وی تصریح کرد: شهادت محمد علان نتیجه خیره سری کابینه صهیونیستی و مخالفتش با آزادی وی خواهد بود.

وی از تمامی گروه ها و جریان های فلسطینی خواست از آرمان فلسطین حمایت کنند.

حماس: رژیم اشغالگر از عملیات مقاومت دائما در هراس است

حسام بدران سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که عملیات امروز در غرب رام الله نشاندهنده تاکید مردمی بر حرکت در مسیر مقاومتی است که شهدا آن را ترسیم کرده اند.

بر اساس این گزارش، یک جوان فلسطینی صبح امروز شنبه یک نظامی صهیونیست را در نزدیکی شهرک «بیت حورون» واقع در شهرک بیت عور در غرب رام الله با ضربات چاقو زخمی کرد که به دنبال آن نیروهای اشغالگر با تیراندازی به سمت این جوان وی را از ناحیه دست زخمی و سپس بازداشت کردند.

بدران اظهار داشت که نظامیان صهیونیست در کرانه باختری دائما در ترس و نگرانی از فرزندان ملت فلسطین بسر می برند.
وی گفت: فلسطینیان امروز راه خود برای نابودی اشغالگری در سرزمین فلسطین را پیدا کرده و با جانفشانی این مسیر را طی می کنند.

این رهبر حماس گروه های مقاومت در کرانه باختری را به استفاده از توانایی های جوانان برای ضربه زدن به دشمن صهیونیستی فراخواند.

حمله نظامیان صهیونیست به تحصن همبستگی با محمد علان در نابلس

تعدادی از فلسطینیان امروز شنبه به منظور همبستگی با محمد علان اسیر اعتصاب کننده غذا در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس تحصن کردند. 

تحصن کنندگان با حمل تصاویر اسیر علان و سر دادن شعارهایی ضمن اعلام حمایت از او، خواستار آزادیش شدند. 

وی افزود: نیروهای ارتش صهیونیستی با چندین دستگاه گشتی به محل برگزاری تحصن شتافتند و به شرکت کنندگان در آن حمله ور شدند و دست به سرکوب آنان زدند.    

صبح دیروز جمعه «عیسی قراقع» رئیس نهاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد محمد علان که از دو ماه پیش اعتصاب غذا کرده بود اکنون به کُما رفته است و در همین رابطه اداره زندان های رژیم صهیونیستی آماده باش کامل اعلام و تمامی بخش های زندان را بسته و مانع اقامه نماز اسرا شد.

قراقع افزود که اداره زندان های اسرائیل در زندان های رامون، نفحه، النقب و ایشل آماده باش اعلام کرده است.

در همین رابطه «اسامه السعدی» نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی هشدار داد که احتمال دارد علان تا ساعتی دیگر به شهادت برسد زیرا در وضعیت جسمانی وخیمی بسر می برد.

گردان های القدس نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در صورت شهادت «محمد علان» این گردان ها دیگر به آتش بس با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود و پاسخ کوبنده به این رژیم خواهد داد.

سخنگوی نظامی گردان های القدس در بیانیه ای تاکید کرد: گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین اعلام می کند که در صورت شهادت اسیر قهرمان «محمد علان» این یک جنایت در حق اسرا و ملت ما خواهد بود و ضروری است که ما پاسخ کوبنده ای به این جنایت بدهیم و پایبندی ما به آتش بس نیز به پایان خواهد رسید.

گذرگاه رفح از روز دوشنبه به مدت ۴ روز بازگشایی می شود

مسئولان مصر اعلام کردند که تصمیم دارند گذرگاه زمینی رفح به عنوان تنها کانال ارتباطی مردم محاصره شده غزه با دنیای خارج را از روز دوشنبه به مدت ۴ روز بازگشایی نمایند.

خبرگزاری الشرق الأوسط به نقل از برخی منابع رسمی مصر اعلام کرد که گذرگاه رفح از روز ۱۷ تا ۲۰ آگوست بازگشایی می شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.