کد خبر : 38856
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2015 - 23:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جشنواره "هشتمین آفتاب" در شهرستان گراش برگزار می‌شود بسته هستند

جشنواره "هشتمین آفتاب" در شهرستان گراش برگزار می‌شود

جشنواره "هشتمین آفتاب" در شهرستان گراش برگزار می‌شود

 مدیر جشنواره ” هشتمین آفتاب” از برگزاری این جشنواره با محوریت حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ مرداد تا ۵ شهریورماه امسال در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گراش برگزار می‌شود. به گزارش اهروصال، محمدعلی شامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه جشنواره “هشتمین آفتاب” با مشارکت آستان قدس رضوی





 مدیر جشنواره ” هشتمین آفتاب” از برگزاری این جشنواره با محوریت حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ مرداد تا ۵ شهریورماه امسال در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گراش برگزار می‌شود.

به گزارش اهروصال، محمدعلی شامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه جشنواره “هشتمین آفتاب” با مشارکت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود اظهار داشت: این جشنواره از ۲۸ مرداد تا ۵ شهریور در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گراش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره از سه قسمت تشکیل شده است گفت: در بخش اصلی بازسازی دکور حرم مطهر انجام می‌شود، بخش دوم شامل همایش و سخنرانی است و در بخش آخر غرفه‌های نمایشگاهی برپا می‌شود.

مدیر جشنواره “هشتمین آفتاب” با اشاره به حضور مهمانانی از شهرهای شیراز، قم و مشهد در این جشنواره خاطرنشان کرد: در این همایش صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا (ع) با استفاده از استیکر و بنر و اجرای نمای دیوارهای صحن، ایوان طلا، گنبد طلا، پنجره فولاد، کفشداری، نقاره خانه، سقاخانه، مناره ساعت و شبستان فضاسازی و شبیه‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در قسمت شبستان نمایشگاهی از آثار و عکس‌های قدیمی حرم ، تابلوهای نقاشی، معرق و مشبک با محوریت هنر رضوی به نمایش گذاشته می‌شود خاطرنشان کرد: هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع) حمل و نصب پرچم گنبد آن حضرت به‌وسیله اساتید و مداحان کشوری انجام می‌شود.

شامحمدی با بیان اینکه ایده برگزاری این جشنواره را از سفر به کربلا و دیدن نمایشگاهی مشابه گرفته است تصریح کرد: به دلیل فاصله زیادی که شهرهای جنوبی با مشهد دارند مردم امکان حضور در مشهد در دهه کرامت را ندارند در نتیجه با ساخت دکور حرم تلاش کردیم آن فضای مقدس را برای مردم تداعی کنیم.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت ثامن‌الحجج(ع) نیز از جمله اهداف برگزاری همایش است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.