کد خبر : 38849
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2015 - 23:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عشایر هرمزگان تا پایان سال از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند بسته هستند

عشایر هرمزگان تا پایان سال از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند

عشایر هرمزگان تا پایان سال از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند

             مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم همه عشایر این استان تا پایان سال از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند می شوند. به گزارش اهروصال، منوچهر سالاری در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار داشت: طرح استفاده از سیستم های تولید برق خورشیدی برای تامین روشنایی سیاه

 

 


<br />

 

 

 

 

 مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم همه عشایر این استان تا پایان سال از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند می شوند.

به گزارش اهروصال، منوچهر سالاری در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار داشت: طرح استفاده از سیستم های تولید برق خورشیدی برای تامین روشنایی سیاه چادرهای عشایر هرمزگان از سال ۱۳۹۱ با اعتباری بیش از ۳۴ میلیون تومان آغاز شده است.

وی بیان داشت: به دلیل حمل و نقل و نصب آسان سیستم تولید برق خورشیدی و تامین روشنایی خانه های عشایر و دادن خدمات بهتر به این قشر از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است .

مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۲۰ عدد از سیستم های تولید برق خورشیدی در مناطق عشایری نصب شده، گفت: با اجرای کامل این طرح ۷۲۲خانوار عشایر استان از برق خورشیدی بهره مند می شوند.

سالاری یادآور شد: با رایزنی های صورت گرفته با شرکت توزیع برق استان در صورت تامین اعتبارات لازم همه عشایر تا پایان سال از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند می شوند.

وی عنوان کرد: در اجرای طرح مطالعات جامع عشایری استان بهره گیری از انرژی خورشیدی برای تامین برق خانوارهای عشایر یکی از برنامه های محوری حوزه امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به شمار می رود.

مدیر امور عشایری جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه در مورد وضعیت مسکن عشایر به ساماندهی و بهسازی شهرک‌های مسکونی در شهرهای هرمزگان اشاره کرد و افزود: در اجرای ساماندهی اسکان عشایر، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان و مطالعات جامع عشایری، اخیرا ساماندهی سایت های مسکونی در دشت مسافرآباد شهرستان روان درحال انجام است.

سالاری در مورد طرح عملیات اجرایی اسکان بیان داشت: هدف اصلی این طرح، اجرای عملیات عمرانی و زیربنایی اسکان در کانون های توسعه عشایری و تجهیز این کانون ها به خدماتی از قبیل راه، آب، برق و آماده‌سازی سایت اسکان در مناطق عشایری است.

وی گفت: با اجرای این طرح، از مهاجرت به حاشیه شهرها توسط عشایری که تمایل به کوچ نداشته و داوطلب اسکان هستند جلوگیری می‌شود، همچنین میزان تولیدات و توانمندی‌های اقتصادی عشایر در حوزه های کشاورزی و دامپروری افزایش می‌یابد.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: در راستای اجرای طرح مطالعات جامع عشایری و بهبود وضعیت معیشتی این خانوارها، توسعه، ساماندهی و تکمیل سایت‌های اسکان عشایر در دستور کار جدی جهاد کشاورزی با همکاری سایر ارگان‌ها قرار دارد.

سالاری افزود: در حال حاضر بیش از ۳ هزار خانوار عشایر هرمزگان در شهرستان های رودان، پارسیان، حاجی آباد، میناب، بندرعباس، بشاگرد و بستک زندگی می کنند و عمدتا به کار دامپروری مشغول هستند.

به گفته وی، از این تعداد خانوار عشایری حدود ۱۱۰۰ خانوار درون کوچ و ۱۹۰۰ خانوار نیز برون کوچ هستند.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: بیشترین عشایر برون‌کوچ در شهرستان های حاجی آباد، رودان و تعداد کمی نیز در بندرعباس هستند. 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.