کد خبر : 388
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فوریه 2015 - 12:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گفتگو با دو نفر از بسیجیان کارآفرین در پرورش قارچ خوراکی بسته هستند

گفتگو با دو نفر از بسیجیان کارآفرین در پرورش قارچ خوراکی

گفتگو با دو نفر از بسیجیان کارآفرین در پرورش قارچ خوراکی

به گزارش اهروصال، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به

به گزارش اهروصال، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

 

 

 

 

Aharvesal930926600033

 

آرش مشرفی یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر در گفت وگو با خبرنگار اهروصال، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

مشرفی از جمله جوانان تحصیل کرده و فعال بسیج شهرستان اهر است که کار خود را با جدیت شروع کرده ، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

 این فعال حوزه اقتصادی که دانشجوی رشته نرم افزار نیز می باشد می گوید: چه شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود در آمد زایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اهر در سالهای اخیر خیزش خوبی برای به حرکت درآوردن چرخهای تولید در منطقه را آغاز نموده بنده نیز تلاش کردم تا سهمی هر چند اندک در این راه داشته باشم و با کمک بسیج و در سایه دریافت تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی توانستیم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ نماییم.

 مشرفی تصریح کرد: بنده دو سال است که در عرصه پرورش قارچ دکمه ای مشغول فعالیت می باشم و در این عرصه با مشکلاتی نیز مواجه شدم که به لطف خدا و کمک بسیج توانستم مشکلات خود را تا حد زیادی برطرف نمایم.

وی افزود: با دریافت تسهیلات ده میلیون تومانی بسیج سازندگی خواهیم توانست تولید خود را افزایش داده و از پانصد کیلوگرم در هر دوره به یک و نیم تن برسیم که رشد خوبی در راه تولید قارچ خواهد بود.

 وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: این طرح در یک بازه زمانی ۶۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی  میتواند قارچ تولیدی را برای فروش  روانه بازار مصرف نماید.

 مشرفی درباره نحوه اطلاع خود از تسهیلات ارائه شده توسط بسیج گفت: حضور در پایگاه بسیج فرصت خوبی بود تا در کنار سایر فعالیتهای فرهنگی و مذهبی از تسهیلات بسیج در زمینه تولید و اقتصاد کشور نیز با خبر شویم و با مراجعه به بسیج سازندگی بتوانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار ، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما در فضایی هرچند محدود در قالب دو قطعه با علاقه کار خود را شروع کردیم و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۳ نفر را مشغول خواهد کرد.

 وی می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای فنی و حرفه ای و با استفاده از راهنمایی های بسیج سازندگی و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک واحد تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده ام سودمند بوده است.

 وی گفت: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایتهای مالی و پشتیبانی  متولیان امر است.

مشرفی در پایان ابراز داشت: همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند.

 

 

 

Aharvesal930926600023

 

 

اسماعیل عباسزاده یک پرورش دهنده دیگر قارچ دکمه ای از حرفه خود چنین گفت: با حمایت بسیج سازندگی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان بعد از آموزش، پرورش قارچ دکمه ای از حدود یک سال پیش فعالیت خود را در یک سوله آغاز کردیم که البته تا بالاترین سطح برداشت هنوز کمی فاصله داریم.

وی افزود: پس از دریافت تسهیلات بسیج سازندگی توانستیم تولید خود را پنجاه درصد افزایش دهیم و توانستیم با این شرایط برای چهار نفر اشتغال ایجاد کنیم که این کار خود ضمن کمک به اقتصاد کشور در اشتغال زایی و روی آوردن جوانان و سرمایه گذاران علاقمند به کارآفرینی می تواند مشوق خوبی باشد.

عباسزاده مشکلات خود در این زمینه را زیرساختی دانسته و گفت: نیروی برق تک فاز موجود در کارگاه در صورت توسعه، کفاف مصرف ما را نخواهد داد و نیازمند حمایت مسئولین و در اختیار قرار دادن برق سه فاز هستیم البته باید از مسئولین عزیز بابت در اختیار گذاشتن برق با تعرفه کشاورزی تشکر میکنیم.

وی ادامه داد: اگر مسئولین اداره گاز نیز حمایتهای لازم را از بخش خصوصی انجام داده و گاز مصرفی کارگاه را با تعرفه اماکن تولیدی در اختیار ما قرار دهند بخش دیگری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی در توصیه به کسانی که تصمیم دارند در این حرفه آغاز بکار کنند گفت: در این زمینه سعی کنند ابتدا با هدایت و آموزش هنگام کار به این شغل ورود پیدا کنند زیرا زوایای تخصصی بسیاری دارد و بدون دانستن آن ادامه فعالیت و رسیدن به مرحله تجاری ممکن نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.