کد خبر : 37920
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آگوست 2015 - 23:04
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای میترا حجازی‌پور قهرمان شطرنج بانوان آسیا شد بسته هستند

میترا حجازی‌پور قهرمان شطرنج بانوان آسیا شد

میترا حجازی‌پور قهرمان شطرنج بانوان آسیا شد

ملی‌پوش شطرنج بانوان کشورمان به مقام نخست مسابقات قهرمانی آسیا در امارات دست یافت. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، در دور نهم و پایانی این مسابقات میترا حجازی‌پور برابر ماری‌آن گومس از هند قرار گرفت و این حریف را شکست داد تا با کسب هفت امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. حجازی‌پور در





ملی‌پوش شطرنج بانوان کشورمان به مقام نخست مسابقات قهرمانی آسیا در امارات دست یافت.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، در دور نهم و پایانی این مسابقات میترا حجازی‌پور برابر ماری‌آن گومس از هند قرار گرفت و این حریف را شکست داد تا با کسب هفت امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

حجازی‌پور در حالی به این عنوان ارزشمند دست یافت که در پایان دور هشتم در رده دوم قرار داشت اما با توجه شکست «سوبارامان» نماینده دیگر هند که در صدر قرار داشت، به لطف پوئن‌شکنی در امتیاز برابر با یانگ شن از چین عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

بانوی شطرنج‌باز کشورمان همچنین تنها سهمیه قاره آسیا در مسابقات جهانی را به خود اختصاص داد تا ارزش کارش دوچندان شود.

در پایان مسابقات بخش بانوان پس از حجازی‌پور نماینده چین نایب قهرمان شد و حریف هندی در رده سوم قرار گرفت. همچنین آتوسا پورکاشیان با ۵٫۵ امتیاز چهاردهم شد، ساراسادات خادم الشریعه با ۵ امتیاز در رده نوزدهم قرار گرفت، هانیه خلجی با ۴٫۵ امتیاز در رده بیست و پنجم، غزل حکیمی‌فرد با ۴٫۵ امتیاز در رده سی و دوم، رعنا حکیمی فرد با ۴ امتیاز در رده چهل و یکم و مینو عسگری‌زاده  با ۳٫۵ امتیاز در رده چهل و پنجم ایستادند.

در بخش مردان نیز نماینده امارات قهرمانی شد، سه شطرنج باز هندی در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند و پرهام مقصودلو با ۶ امتیاز در رده ششم، پوریا درینی با ۵٫۵ امتیاز در رده شانزدهم، امین طباطبایی با ۵ امتیاز در رده بیست و دوم، پویا ایدنی با ۵ امتیاز در رده بیست و هشتم، احسان قائم مقامی با ۵ امتیاز در رده سی و ششم، احمد عسگری زاده با ۴٫۵ امتیاز در رده چهل و چهارم و محمدرضا اصغرزاده با ۴ امتیاز در رده پنجاه و سوم ایستادند.

نکته بسیار مهم در بخش مردان کسب سهمیه مسابقات جهانی باکو از سوی مقصودلو بود.  او به رغم آنکه در رده ششم قرار گرفت، اما توانست سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.