کد خبر : 3778
تاریخ انتشار : شنبه 31 ژانویه 2015 - 14:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر برگزار شد بسته هستند

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر برگزار شد

به گزارش اهروصال، این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز شد.   در ابتدای این جلسه مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر  و دبیر شورا  ضمن  تبیین  دستور جلسه ،  از نهایی شدن برنامه ریزی  ایام دهه مبارکه فجر  خبرداد و گفت :  16 کمیته در ستاد دهه

به گزارش اهروصال، این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز شد.

 

Aharvesal93110600003

در ابتدای این جلسه مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر  و دبیر شورا  ضمن  تبیین  دستور جلسه ،  از نهایی شدن برنامه ریزی  ایام دهه مبارکه فجر  خبرداد و گفت :  16 کمیته در ستاد دهه فجر  شهرستان اهر تشکیل یافته است  و پس از جلسات مختلف کاری تمامی کمیته ها  ، برنامه های خود را اعلام نموده اند  و امسال  بیش از ۷۰ برنامه  در سطح شهرستان  انجام خواهد  پذیرفت.

 

Aharvesal93110600010

آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه  اهر اظهار داشت: دهه ی فجر  مطلع رها یابی  ایران از دست استعمارگران  و ابرقدرتها است  و از اعیاد بزرگ ایرانیان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر گفت: تمامی مسلمانان در مقابله با استکبار جهانی  غیرت به خرج دادند و علیرغم تلاش دشمن برای دور کردن مردم از دین اسلام، باز همچنان  دین  اسلام در حال  شناساندن بهتر و جهانی شدن است.

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نامه مقام معظم رهبری  به جوانان اروپا  و آمریکا، آن را مصداق نامه امام راحل به گورباچف دانست و راهکارهای عملی کردن آن در داخل و خارج از کشور را  خواستار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر اظهار داشت: ما نتوانسته ایم  اسلام را درست معرفی نماییم  ضروری است که نیروهای فکری و معنوی  جامعه دست به کارشده  و دست به قلم  شوند و به دشمن پاسخ دهند و با آن مقابله کنند .

آیت اله حاجی زاده ضمن محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، گفت: استعمار می خواهد  جمهوری اسلامی را متوقف کند ولی با وجود امکانات کم ، انقلاب اسلامی را جهانی کرده ایم  و همچنان در صددند که  آن را منزوی کنند و نوک حمله دشمن  بر جوانان است و ما باید برای  رساندن مفهوم انقلاب  به  جوانان برنامه داشته باشیم  و در این زمینه ابتکار و خلاقیت به خرج دهیم  و دهه فجر فرصت خوبی برای برنامه ها ست و برنامه ها باید میدانی و عملیاتی باشند و صرفا جنبه تشریفاتی نداشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر پرهیز از تکراری بودن  برنامه ها را ضروری دانست و تنوع برنامه ها را خواستار شد.

حاجی زاده در بخش پایانی سخنان خود بر پرهیز از افراط و تفریط  تاکید کرد و گفت: هر شخص اندازه  و سهمی دارد  حق  وی ادا شود و در این زمینه غلو نگردد.

 

Aharvesal93110600016

در ادامه نعمتی بخشدار مرکزی اهر  اعلام کرد: در دهه مبارکه فجر ۹۳ ، بیست و هشت پروژه عمرانی  با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال در سطح شهرستان افتتاح خواهد شد.

نعمتی  مستند سازی  تمامی برنامه ها  را از مسئولین کمیته ها خواستار شد و گفت: مستند سازی  و ارائه گزارش برنامه ها به ستاد لازم بوده و شئونات اسلامی و اخلاقی در تمامی برنامه  ها  رعایت گردد و این موارد در کمیته ارزیابی  مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

Aharvesal93110600019

شاهی سرپرست شهرداری  ضمن انتقاد از وضعیت نا مناسب تبلیغات شهری، خواستار پردازش بییشتر در این زمینه شد و از نصب تصاویر شهدا در معابر و میادین شهری در یک قالب و مدل  نو و ماندگار  خبر داد.

Aharvesal93110600022

صمد طائری مسئول  ستاد اقامه نماز جمعه اهر با معرفی کتاب "ناشناخته ترین انقلاب معاصر" با موضوع انقلاب از دیگاه مقام معظم رهبری ،  تالیف علی اکبر سبزیان ، خواستار برگزاری  مسابقه و معرفی این کتاب در نماز جمعه  شد.

 

Aharvesal93110600023

سرهنگ پاسدار داود عباسی فرمانده سپاه ناحیه رعایت شئون اسلامی در برنامه ها  را ضروری دانست و از برگزاری یادواره شهدای  شهرستان  و غبار روبی   گلستان شهداء  خبر داد.

راضیه عباسی معروفان از فعالان فرهنگی شهر  گفت: برنامه ریزی ها باید  در هر سال متفاوت باشد و تنوع در برنامه ها  نمود داشته  باشد.

وی افزود: شناخت جوانان از انقلاب مبنای علمی داشته باشد  و مسابقات علمی و فرهنگی در برنامه ریزی گرامیداشت دهه فجر گنجانده شود.

عباسی  در ادامه  گفت: استفاده از القاب  جایز نیست و شورای فرهنگ عمومی باید از آن جلوگیری نماید  و این کار عقلانی و اسلامی نیست.

گفتنی است برگزاری جلسه تحلیل و ارائه راهکارهای عمملیاتی کردن  نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، اجرای برنامه های متنوع گرامیداشت دهه فجر، تاسیس کمیته مفاخر توسط شهرداری، رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی در برنامه های دهه فجر، بهبود وضعیت تبلیغات شهری وغبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا در نخستین  پنجشنبه  دهه مبارک فجر از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.