کد خبر : 36924
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آگوست 2015 - 23:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کمتر از ۵ درصد زنان ایرانی خون اهدا می‌کنند بسته هستند

کمتر از ۵ درصد زنان ایرانی خون اهدا می‌کنند

کمتر از ۵ درصد زنان ایرانی خون اهدا می‌کنند

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، طاهره مجیدی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی نقش زنان در اهدای خون، با بیان اینکه طبق آخرین آمار، حدود ۲۰ درصد زنان کشور، کم خون هستند، اظهار داشت: وضعیت مشارکت مردم به ویژه زنان آذربایجان شرقی در اهدای خون بسیار کمرنگ است و سال گذشته این استان

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، طاهره مجیدی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی نقش زنان در اهدای خون، با بیان اینکه طبق آخرین آمار، حدود ۲۰ درصد زنان کشور، کم خون هستند، اظهار داشت: وضعیت مشارکت مردم به ویژه زنان آذربایجان شرقی در اهدای خون بسیار کمرنگ است و سال گذشته این استان رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان به دست آورد.

وی افزود: زنان کشورهای پیشرفته در اهدا خون ۵۰ درصد مشارکت دارند و کشورهای در حال توسعه ۳۰ درصد مشارکت می کنند که این آمار در ایران زیر پنج درصد و آذربایجان شرقی زیر دو درصد است.

مشاور رئیس سازمان انتقال خون گفت: زنان به دلیل کم بودن رفتارهای پرخطر و اعتیاد تزریقی، خون سالم تری نسبت به مردان دارند.

مجیدی با تاکید بر اینکه، خانواده‌ها در مورد اهدای خون توسط فرزندان و اعضای خانواده خود نگران نباشند، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کاهش یا افزایش وزن و همچنین سایر عوارض، پس از اهدای خون در انسان سالم وجود ندارد.

مشاور رئیس سازمان انتقال خون در امور بانوان و خانواده، با بیان اینکه سازمان انتقال خون، تنها مرجع رسمی است که خون سالم در اختیار نیازمندان قرار می دهد تصریح کرد: در حال حاضر، خون سالم پس از انجام آزمایش‌های متعدد در اختیار نیازمندان به خون قرار می گیرد در حالی که در سال‌های نه چندان دور و در اوایل تاسیس این سازمان، تعدادی زیادی از مردم بدون انجام آزمایشات، خون فروشی می‌کردند.

 وی با اشاره به اینکه با اهدای هر کیسه خون، چهار محصول و فرآورده در مراکز انتقال خون تولید و در دماهای مختلف نگهداری می‌شود گفت: هر چهار محصول و فرآورده می‌تواند زندگی انسان‌ها را حسب مورد، نجات دهد.

مجیدی ابراز کرد: انتقال خون همیشه یک امر ضروری است و باید فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌های ارتباط جمعی و مطبوعات در این مورد افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.