کد خبر : 36336
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 جولای 2015 - 13:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در ۲ سال گذشته کاهش یافته است بسته هستند

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در ۲ سال گذشته کاهش یافته است

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در ۲ سال گذشته کاهش یافته است

به گزارش اهروصال، میراحد حسینی قبل از ظهر پنج شنبه  در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس همراه بود با بیان اینکه مسائل اجتماعی باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد، گفت: هر کدام از مسائل اجتماعی تاثیر ویژه ای در شادابی و نشاط اجتماعی دارد و همه باید

به گزارش اهروصال، میراحد حسینی قبل از ظهر پنج شنبه  در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس همراه بود با بیان اینکه مسائل اجتماعی باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد، گفت: هر کدام از مسائل اجتماعی تاثیر ویژه ای در شادابی و نشاط اجتماعی دارد و همه باید دست در دست هم برای حل مشکلات اجتماعی اقدام کنیم.

وی با اشاره به نرخ های بیکاری در استان در طی سال های گذشته گفت: در سال هایی همچون سال ۸۳ نرخ بیکاری در استان بسیار پایین و حدود ۵.۵ درصد بود اما در طی سال های اخیر و در سال ۹۱، این نرخ به ۱۲.۵ درصد رسیده بود که رکوردی برای خود محسوب می شود.

حسینی ادامه داد: این نرخ در سال ۹۲ به ۹.۶ و در سال ۹۳ نیز به ۷.۸ درصد رسید که این امر در سایه تلاش تمامی مسئولان حوزه کار استان بوده است.

۴۰ درصد از مردم استان در حوزه صنعت اشتغال دارند

مدیر کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان با اشاره به درصد اشتغال مشاغل مختلف استان گفت: ۲۰.۵ درصد از مردم استان در حوزه کشاورزی، ۳۸.۷ خدمات و ۴۰.۸ در بخش صنعت فعالیت دارند، همچنین ۱۲.۹ درصد شاغلان را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه نرخ مشارکت در استان بسیار بالا و در حدود ۴۱.۴ درصد است که این امر نشان دهنده فرهنگ کار بسیار بالا در این استان است.

حسینی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، استان صنعتی و کارگری است، گفت: تعداد تشکل های کارگری استان ۴۱۵ و تعداد کارگران تحت پوشش تشکلات کارگری، ۴۵ هزار نفر است، همچنین در حوزه تشکلات کارفرمایی نیز ۶۸ تشکل فعالیت می کنند.

۵۰ درصد مردم استان عضو تعاونی ها هستند

مدیر کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان همچنین از استقبال بالای مردم استان از تعاونی ها خبر داد و گفت: نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت استان عضو تعاونی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۸ هزار کارگاه های فعال در استان گفت: تعداد کارگاه های بالای ۵۰ نفر نیز هزار و ۵۵۶ است.

حسینی افزود: وجود مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگری برای با نشاط سازی این قشر یکی از ضروریات انکار ناپذیر است که در این راستا چندین مجموعه در حال ساخت به دلیل نبود اعتبارات مالی به حال خود رها شده اند که امیدواریم اعضای کمیسیون اجتماعی در این راستا اقداماتی انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.