کد خبر : 35489
تاریخ انتشار : جمعه 24 جولای 2015 - 11:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ارائه خدمات انتخاباتی شهردار و شورای شهر میانه/ ولخرجی میلیونی از کیسه بیت المال! بسته هستند

ارائه خدمات انتخاباتی شهردار و شورای شهر میانه/ ولخرجی میلیونی از کیسه بیت المال!

ارائه خدمات انتخاباتی شهردار و شورای شهر میانه/ ولخرجی میلیونی از کیسه بیت المال!

به گزارش اهروصال، امید کوهی در یادداشتی در نشریه الکترونیکی میانا نوشت: چند صباحی ست موضوعی ذهنم را آشفته ساخته بود و  قلم نا آرام، حول نگارش متنی در این باب بی تابی می کرد. دیدگاه بنده و بسیاری از مردم درمخالفت با حیف و میل بیت المال باعث گردیده تا به عنوان یک تکلیف شرعی از

به گزارش اهروصال، امید کوهی در یادداشتی در نشریه الکترونیکی میانا نوشت: چند صباحی ست موضوعی ذهنم را آشفته ساخته بود و  قلم نا آرام، حول نگارش متنی در این باب بی تابی می کرد. دیدگاه بنده و بسیاری از مردم درمخالفت با حیف و میل بیت المال باعث گردیده تا به عنوان یک تکلیف شرعی از سکوت در مقابل این مقوله اجتناب ورزیده و علی ایحال نگارنده اجازه می خواهد تا بدون مقدمه وارد اصل بحث شود.

برگزاری سفرهای استانی سنتی بود که در تمام ادوار گذشته از سوی روسای‌ جمهور پیشین انجام می‌شد اما محمود احمدی ‌نژاد رئیس‌ جمهور دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران آن را به شیوه و روش خاص خود ادامه داد به گونه ‌ای که روحانی رئیس دولت یازدهم با انتقاد به انجام این سفرها مشی دیگری را برای انجام این سفرهای استانی اتخاذ کرد.

دولت یازدهم که مدعی است خزانه اش به سبب تحریم ها خالی است، قصد داشت با تغییر در سبک برگزاری سفرهای استانی به گفته خود  در صدد به نمایش گذاشتن شیوه ی جدیدی از حفظ کرامت انسانی افراد باشد.

در این وجیزه بنا داریم به مقوله استقبال و تدارکات قبل حسن روحانی رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی نیم نگاهی داشته باشیم.

بعد از حرف و حدیث های فراوان در خصوص لغو یا پابرجا ماندن سفر هیئت دولت به استان سرانجام حسن روحانی به همراه کاروان دولت تدبیر و امید صبح روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۴ وارد کلانشهر تبریز شد و نمایندگان ویژه خود را برای بررسی مسائل مربوط به شهرستان های این استان فرستاد.

همانطور که انتظار می رفت استقبال مردمی از رئیس جمهور در وضعیت نسبتا مبهمی قرار داشت و به همین خاطر اکثر مدارس به بهانه امتحانات پایان ترم تعطیل و تمامی نهادها و ادارجات در شهرستان‌ها، شهرها و حتی دهیاری‌ها به صورت سهمیه‌ای با اتوبوس و مینی‌بوس مردم را به محل استقبال از رییس‌جمهور در ورزشگاه باغشمال تبریز منتقل کردند.

شاید بتوان گفت آوردن مردم از شهرها و روستاهای دور دست با اتوبوس و مینی بوس در تاریخ استان بی سابقه بوده و نمونه ای از همین اصلاحات دولت بشمار می آمد.

نکته قابل توجه دیگر حضور نیافتن خود رئیس جمهور در میان مردم و حضور در شهرستان ها بود، موضوعی که انتظار می رفت با زمان بندی مناسب و برنامه ریزی در این راستا شاهد حضور رئیس جهمور منتخب مردم در بطن جامعه و در میان مردم باشیم.

در این میان نصب انواع بنرهای خوش آمدگویی برای حضور رئیس جمهور در میادین اصلی شهرها و بخش های تابعه شهرستان میانه همانند سایر نقاط  استان، آن هم در حالی که رییس جمهور وقتی برای حضور در شهرها نمی گذارد، عملاً بی فایده، نمایشی و از مصادیق اسراف تلقی می شد.

دولت راستگویان همچنین برای افزایش استقبال مردم به نصب بنر اکتفا نکرده و شهرداری را هم به استمداد طلبید. بطوری که به گفته فرماندار میانه  بیش از یکهزارو ۵۰۰ نفر در قالب ۴۰ اتوبوس با نام کاروان استقبال از ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به تبریر راهی شدند.

در همین راستا نامه شهردار میانه  در خصوص تامین وسائط نقلیه عمومی جهت ایاب و ذهاب و تامین وسایل پذیرایی داوطلبین دیدار ریاست جمهوری در سفر استانی تا سقف مبلغ ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در جلسه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۴ شورای شهر میانه مطرح و برابر پیشنهاد شهرداری با ۹ رای مثبت مورد تصویب قرار گرفت.

حال سوالی که ذهن آشفته نگارنده را آشفته تر می سازد این موضوع است که در این وضعیت بغرنج اقتصادی که اکثریت جامعه در نان شب خود مانده‌اند ، آیا صحیح بود در زمان حاضر چنین حیف و میل‌هایی از کیسه بیت المال انجام پذیرد؟

هزینه ای که از جیب مردم و بیت المال که ثمره دریافت عوارض سنگین شهرداری از مردم است و سوال اینجاست که آیا رئیس جمهور با چنین هزینه هایی آن هم از جیب بیت المال موافق هست یا مخالف ؟

براستی چرا مسئولین ارشد و آقایانی که داعیه تمکین از قانون مداری  را داشته و به دیگران هم توصیه کنند اینگونه نسبت به قانون بی توجه بوده و اجازه می دهند مبالغ هنگفتی از کیسه بیت المال مردم صرف هزینه های تبلیغاتی و سفر اعضای هیئت دولت گردد؟

بدون شک در این میان مردم می مانند و هزینه هایی که برای بهبود اوضاع شهرشان خواسته یا نا خواسته باید بپردازند و بی خبر از آن که این هزینه ها صرف مطرح شدن مدیران و منتخب شان می شود.  ولو اینکه اینگونه دست و دلبازی های شهردار و شورای شهر در موارد بسیار کوچک تر در سطح توسط عده ای در بوق و کرنا می شود، چرا که در سال های گذشته بارها شاهد بودیم که نوک پیکان انتقادات برخی رسانه ها همواره عملکرد شهرداری و در راس آن شورای شهر را نشانه گرفته و به طور کلی عملکرد آنان را با علامت سوال هایی مواجه ساخته بود، اما گویی با این تدابیر اتخاذ شده همه چیز بر وفق مراد آنان بوده و همچنان طرح ها و وعده های بر زمین مانده شهردار و شورای شهر در میان سکوت رسانه ای برخی دمدمی مزاج های فعال در ستاد آقای روحانی خاک می خورد و شاید به هنگام نفع شخصی انتقادی در این راستا صورت پذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.