کد خبر : 34843
تاریخ انتشار : شنبه 18 جولای 2015 - 21:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انهدام مواضع داعش درموصل وکشف شبکه تروریستی در بغداد بسته هستند

انهدام مواضع داعش درموصل وکشف شبکه تروریستی در بغداد

انهدام مواضع داعش درموصل وکشف شبکه تروریستی در بغداد

در هم کوبیده شدن مواضع داعش در غرب موصل،متلاشی شدن یک شبکه تروریستی در بغداد،دستگیری دو داعشی در ناحیه العلم تکریت و کشف ۵۲ بمب در پایتخت از جمله اخبار مربوط به عراق است. به گزارش اهروصال، هسته اطلاعاتی وزارت کشور عراق از هلاکت یکی از سرکردگان داعش که مسئول ارسال خودروهای بمب گذاری شده





در هم کوبیده شدن مواضع داعش در غرب موصل،متلاشی شدن یک شبکه تروریستی در بغداد،دستگیری دو داعشی در ناحیه العلم تکریت و کشف ۵۲ بمب در پایتخت از جمله اخبار مربوط به عراق است.

به گزارش اهروصال، هسته اطلاعاتی وزارت کشور عراق از هلاکت یکی از سرکردگان داعش که مسئول ارسال خودروهای بمب گذاری شده به شهرستان حدیثه در استان الانبار بود، در حمله نیروهای این هسته خبر داد. بر اساس این گزارش، نام این تروریست داعشی که در این حمله به هلاکت رسیده است، ابوانفال است.

ادامه فعالیت کارگاه های خودروهای مرگ داعش در دیالی

خبر دیگر این که فرات التمیمی از نمایندگان استان دیالی تاکید کرد گروه تروریستی داعش همچنان کارگاه هایی برای آماده سازی خودروهای بمب گذاری در استان دیالی در اختیار دارد.

بر  اساس گزارش المسله، وی با بیان این که بازارها هدف آتی داعش است تا بیشترین تعداد از قربانیان را بر جا گذارد و به اقتصاد عراق ضربه وارد شود، بر ضرورت اجرای طرح فراگیر برای حمایت از بازارها در برابر حملات داعشی ها تاکید کرد.

کشته و زخمی شدن ده ها داعشی در الانبار

یک منبع در لشکر واکنش سریع در الانبار اعلام کرد ده ها تروریست داعشی در حملات هوایی به مواضع آنها به هلاکت رسیدند.

این منبع اظهار داشت در حملات هوایی به مواضع و اهداف گروه داعش در شهرستان فلوجه، الکرمه و الرمادی، تلفات و خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد شد.

پیشروی نیروهای امنیتی در محور الحصیبه و المضیج

خبر  دیگر این که، پلیس عراق از پیشروی نیروهای امنیتی در محور الحصیبه و المضیج و هلاکت ۳۵ تروریست داعشی از جمله چند غیر  عراقی خبر داد.

در این عملیات پنج خودرو و توپخانه منهدم و ۱۲ ساختمان و دو مدرسه بمب گذاری شده پاکسازی شد.

کشف ۵۲ بمب در غرب و شمال بغداد

هلاکت ۱۱ تروریست و کشف ۵۹ بمب در غرب و شمال بغداد از دیگر تحولات مربوط به عراق است.

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات استان بغداد اعلام کرد ۱۱ تروریست در جنوب ناظم ۲۸ نیسان و منطقه عوده الشکر در نزدیکی مرکز پلیس النعیمیه در غرب بغداد به هلاکت رسیدند.

به گفته این منبع، نیروهای یگان اول لشکر ۵۹، توانستند ۵۲ بمب کارگذاشته شده در منطقه البودرع در شمال التاجی را کشف و خنثی کنند.

در هم کوبیده شدن مواضع داعش در غرب موصل

یک منبع نظامی در فرماندهی نیروهای پیشمرگه در استان نینوی اعلام کرد این نیروها با هماهنگی نیروی هوایی عراق، سه موضع داعش در روستاهای تشتی و العاشق در غرب موصل را درهم کوبیدند که در جریان آن ۱۰ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

استفاده داعش از کودکان برای انجام عملیات انتحاری

خبر دیگر این که بر اساس گزارش مرکز حقوق بشر در بغداد، گروه تروریستی داعش تنها به جذب کودکان و عضویت آنها بسنده نمی کند، بلکه ده ها نفر از آنها را به عنوان انتحاری برای انجام حملات  انتحاری به مردم و نیروهای نظامی به خدمت گرفته است به طوری که از دسامبر ۲۰۱۴ تا پایان ژوئن ۲۰۱۵، ۴۰ کودک داعشی، دست به عملیات انتحاری در مناطق غربی و شمالی عراق زده اند.

عمر این کودکان که دست به عملیات انتحاری زده اند، بین ۱۲ تا ۱۷ سال اعلام شده است که قوانین بین المللی، چنین سنی را سن اطفال طبقه بندی کرده اند.

متلاشی شدن یک شبکه تروریستی در بغداد

خبر دیگر این که یک منبع اطلاعاتی در وزارت  امنیت ملی عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی توانستند پنج عضو یک شبکه تروریستی وابسته به داعش را در بغداد دستگیر کنند که این تروریست ها در منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده در پایتخت فعالیت می کردند.

تروریست های دستگیر شده به تصمیم خود برای انجام عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان در مناطق مختلف بغداد در عید فطر اعتراف کردند. نیروهای امنیتی همچنین با تکیه بر اعترافات تروریست ها، در محلی که آنها خودروهای بمب گذاری شده را آماده می کردند، یک خودرو بمب گذاری شده آماده انفجار را کشف کنند.

دستگیری دو تروریست داعشی هنگام نفوذ به ناحیه العلم تکریت

خبر دیگر این که در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح الدین اعلام کرد نیروهای داوطلب مردمی توانستند دو تروریست داعشی را که از شهرستان الحویجه به ناحیه العلم از طریق کوه های حمرین نفوذ کرده بودند، دستگیر کنند.

دستگیری یک تروریست انتحاری در جنوب غربی بغداد

کشف یک خودرو بمب گذاری شده و دستگیری تروریست انتحاری در جنوب غربی بغداد از دیگر تحولات مربوط به عراق است.

یک منبع نظامی در فرماندهی پلیس عراق در بغداد گفت نیروهای پلیس یک خودرو بمب گذاری شده را در منطقه حی الجهاد در جنوب غربی بغداد کشف و راننده آن را که یک تروریست انتحاری بود، دستگیر کردند.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.