کد خبر : 34625
تاریخ انتشار : جمعه 17 جولای 2015 - 18:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظلم و تجاوز آل سعود سبب افزایش صبر و مقاومت ملت یمن می شود بسته هستند

ظلم و تجاوز آل سعود سبب افزایش صبر و مقاومت ملت یمن می شود

ظلم و تجاوز آل سعود سبب افزایش صبر و مقاومت ملت یمن می شود

 خطیب نماز عید فطر صنعاء تاکید کرد ظلم و تجاوز آل سعود سبب اعتقاد و اعتماد بیشتر مردم یمن به خداوند و افزایش صبر و ایستادگی و مقاومت آنها خواهد شد. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از شبکه المسیره، مراسم نماز عید سعید فطر با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم یمن





 خطیب نماز عید فطر صنعاء تاکید کرد ظلم و تجاوز آل سعود سبب اعتقاد و اعتماد بیشتر مردم یمن به خداوند و افزایش صبر و ایستادگی و مقاومت آنها خواهد شد.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از شبکه المسیره، مراسم نماز عید سعید فطر با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم یمن با وجود ادامه تجاوزات جنگنده های سعودی در مسجد جامع صنعاء برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم برای اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد جامع صنعاء حضور یافت.

علامه  احمد الرقیحی خطیب نماز عید فطر در خطبه های نماز  به جنایات مستمر آل سعود علیه مردم یمن حتی در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه اشاره کرد و گفت فضاهای شادی در عید سعید فطر زیر سایه بمب های جنگنده ها و گلوله های توپ کشتی ها و قایق های جنگی متجاوزان سعودی جای خود را به فضای حزن و اندوه و مصیبت داده است و ائتلاف متجاوز صهیونیستی، آمریکایی و سعودی بر حجم تجاوزات و جنایات خود علیه ملت یمن و کسانی که لااله الاالله محمد رسول الله و مقدسات و ثروت امت و کسانی که پرچم لااله الاالله را در دست گرفته اند، افزوده اند.

وی افزود ائتلاف متجاوز سعودی، جنگنده های خود را برای ریختن خون ملت یمن ارسال می کند و کشتی های جنگی خود را برای محاصره بیش از ۲۵ میلیون مسلمان و ریختن خون آنها و از بین بردن زیر ساخت ها به کار گرفته اند، مردمی که در حال عبادت و شب زنده داری هستند.مردم مسلمانی که پیامبر(ص) ریختن خون آنها را حرام دانسته است.

خطیب نماز عید فطر صنعاء‌ گفت سعودی ها خون مردم یمن را مباح دانسته اند اما در مسجدالحرام  ادعا می کنند که مظلوم هستند و از سوی ما مورد تجاوز قرار گرفته اند، آنها با جنگنده هایشان ما را بمباران می کنند و از چهار ماه پیش، ما را در محاصره قرار داده اند و نه غذا داریم، نه دارو، نه سوخت، نه لباس، نه آب ونه برق و با وجود این جنایات(در موضعی فریبکارانه و گرفتن ژست طرفداری از مردم یمن) برای مردم یمن دعا می کنند.

وی با بیان این که موازنه ها برهم خورده و مظلوم در نظر سعودی ها، ظالم و ظالم، مظلوم خوانده می شود، گفت ما در حالی در محاصره قرار داریم که جهان عربی و جهان اسلام و جامعه بین المللی همگی تماشاگر محاصره مردم یمن و گرسنگی کودکان و زنان و سالخوردگان هستند.

خطیب نماز عید فطر صنعاء به همدستی سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی و سازمان های به اصطلاح اسلامی در تجاوز آل سعود به یمن اشاره کرد و گفت آنها در قبال تجاوز به یمن سکوت کرده اند و حتی نتوانستند آتش بس پنج روزه را اجرا کنند و حرمت ماه پرفضیلت رمضان و عید فطر را رعایت نمی کنند. ما در حالی در فضاهای عید به سر می بریم که همچنان متجاوزان سعودی، بمب های خود را بر سر کودکان و زنان یمن می ریزند و رعب و وحشت در میان آنها ایجاد کرده اند. متجاوزان تنها به این جنایات بسنده نکرده اند بلکه به شعله ور کردن آتش درگیری ها و اختلافات و فتنه ها دست زده اند و از جنایتکاران و تروریسم و خرابکاری و هرج و مرج در یمن از طریق پول ها و جنگنده ها و سلاح ها و نقشه ها و مزدورانشان حمایت می کنند.

وی تصریح کرد می خواهند که یمن را صحنه جنگ و خودروهای بمب گذاری شده و مواد منفجره و بمب های دست سازی قرار دهند که مساجد و راه ها و بازارها را هدف قرار می دهد. پیامدهای این تروریسم تنها به داخل یمن و یمنی ها محدود نشده است، بلکه به منطقه و جهان هم منتقل خواهد شد و البته اثرات و پیامدهای آن در عراق و لیبی و سوریه و حتی در خود کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچون کویت و عربستان سرایت کرده است.

الرقیحی گفت برخی با فکر و پول و سلاح و جنگنده هایشان، از اقدامات تروریستی و ایجاد هرج و مرج و خرابکاری در یمن و دیگر کشورهای اسلامی حمایت می کنند و به آن دامن می زنند.

وی تصریح کرد متجاوزان سعودی، حقد و کینه و خشم خود از ملت یمن را با جنگ ظالمانه و تجاوز وحشیانه آشکار کردند.
خطیب نماز عید فطر صنعاء در عین حال تاکید کرد این ظلم و  تجاوز سبب اعتقاد و اعتماد بیشتر مردم یمن به خداوند و افزایش صبر و ایستادگی و مقاومت آنها خواهد شد.

وی بر ضرورت همبستگی ملی و تشریک مساعی برای عبور از چالش ها و پشت سر گذاشتن شرایط دشواری که یمن با آن روبرو است، تاکید کرد.

علامه الرقیحی همه مردم یمن را به وحدت کلمه و چنگ زدن به ریسمان مستحکم الهی، تقویت آشتی ملی و دوری از انواع خشونت و تفرقه و فرهنگ تنفر و کینه توزی نسبت به یکدیگر دعوت کرد.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته  عالی انقلاب یمن هم با تبریک گفتن عید سعید فطر به همه مسلمانان به ویژه مردم مظلوم یمن از ایستادگی و شجاعت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی و نقش برجسته آنها در مقابله با عناصر تروریستی و مزدوران سعودی و تلاش برای حفظ امنیت کشور تمجید و  بر ایستادگی ملت یمن در رویارویی با تجاوز وحشیانه سعودی تا تحقق پیروزی یمن بر دشمنانش تاکید کرد.

وی خواستار همبستگی و انسجام داخلی و تشریک مساعی برای خارج کردن یمن از وضع فعلی و رساندن آن به ساحل امنیت به گونه ای شد که آرزوها و خواسته های ملت یمن در داشتن یک زندگی آزاد و کریمانه و داشتن آینده بهتر محقق شود.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.