کد خبر : 32760
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 جولای 2015 - 8:14

محفل انس با قرآن در دادگستری شهرستان اهر برگزار شد

محفل انس با قرآن در دادگستری شهرستان اهر برگزار شد

به گزارش اهروصال، آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه اهر در این مراسم اظهار داشت :مردم شهرستان اهر از عِرق دینی و مذهبی بسیار بالایی برخور دارند و مردم این حوزه به نوعی از بعد مذهبی تقویت شده هستند .   وی برگزاری جلسات انس با قران را یک امر فرهنگی مهم دانست و

به گزارش اهروصال، آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه اهر در این مراسم اظهار داشت :مردم شهرستان اهر از عِرق دینی و مذهبی بسیار بالایی برخور دارند و مردم این حوزه به نوعی از بعد مذهبی تقویت شده هستند .

  وی برگزاری جلسات انس با قران را یک امر فرهنگی مهم دانست و بیان داشت: قران باید در متن زندگی انسانها جاری شود لیکن افزایش آمار پرونده ها حاکی از عدم توجه به این مهم است .

  حاجی زاده هدف از برگزاری جلسات انس با قران را تدبر و تفکر در آیات قران دانست واظهار امیدواری کرد : برنامه ریزی در راستا ی چنین فعالیت هایی در راس امور فرهنگی دستگاه قضایی قرار گیرد .

 حجت الاسلام محمد علی نظری رئیس دادگستری اهر نیز در این مراسم گفت: این مراسم در جهت تقویت پیوند قران با  تمامی شئونات زندگی فردی قضات و کارکنان دستگاه قضایی شهرستان اهر برگزار گردیده است و بعنوان گامی آغازین در تحکیم معنویت به شمار می رود .

  نظری به فرمایشی از پرورش یافته قران و وحی امام علی علیه السلام ، در خصوص نقش قران بعنوان بهار قلب ها و چشمه علم ها اشاره کرد و گفت : قران ،عامل زدودن زنگار ها و گناهان از قلب میشود و دورن انسان را صیقل داده و روشنایی می بخشد و باید متن قران در بطن زندگی افراد جامعه جریان داشته باشد .

  وی افزود : سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) در ارتباط با قران بهترین الگوی رفتاری است که علیرغم مشغله های بسیار شبانه روز ۸ مرتبه قران قرائت می کردند و هر ماه یک ختم قران و در ماه مبارک رمضان ۳ مرتبه قران را ختم می نمودند .

  لازم به ذکر است که مراسم تفسیر قرآن و دعای توسل روزهای سه شنبه و پنجشنبه در دادگستری شهرستان اهر برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
- سه‌شنبه , 14 جولای 2015 - 15:44

سلام
تشکر می کنیم از امام جمعه محبوب و دانشمندمان، حضرت آیت الله حاجی زاده که با سخنان حکیمانه شان عطر و بوی خاصی را به مشاممان می رسانند.

نظرات بسته شده است.