کد خبر : 32183
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 جولای 2015 - 23:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فرار مالیاتی اصلی‌ترین چالش اقتصادی کشور است بسته هستند

فرار مالیاتی اصلی‌ترین چالش اقتصادی کشور است

فرار مالیاتی اصلی‌ترین چالش اقتصادی کشور است

نماینده مردم کرمان در مجلس از فرار مالیاتی به عنوان چالش اصلی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: باید سهم نفت که پاشنه آشیل اقتصاد کشور ما است را کاهش و به جای آن مالیات را افزایش دهیم. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره





نماینده مردم کرمان در مجلس از فرار مالیاتی به عنوان چالش اصلی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: باید سهم نفت که پاشنه آشیل اقتصاد کشور ما است را کاهش و به جای آن مالیات را افزایش دهیم.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به قدمت چالش بین شرکت‌های سنگ آهن و فولاد اظهار داشت: این اختلافات موجود سبب ضرر و زیان شرکت های سنگ آهنی در استان کرمان گردیده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افت شدید قسمت سنگ آهن بیان کرد: متاسفانه مرجع قیمت سنگ آهنی که هم اکنون محاسبه می‌شود بازار نیست و دستوری توسط دولت و وزیر صنعت و معدن صادر شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: با قیمت گذاری انجام شده، سالانه ۱۸۵ میلیارد تومتن درآمد شرکت گل گهر کاهش پیدا می‌کند و این کاهش درآمد اثرات و تبعات منفی در استان به دنبال دارد و قیمت گذاری دولتی تاثیری منفی بر این شرکت ها داشته و رانت را در شرایط بازار سرمایه وارد می‌کند.

وی ابراز داشت: ماده ۱۰۱ قانون تجارت هم اشاره به همین موضوع دارد و دولت مکلف است کالاهای اساسی را قیمت گذاری نماید.

وی گفت: با کاهش قیمت سنگ آهن، هزینه ناکارآمدی و ضعف مدیریتی شرکت فولاد در استان های دیگر که دو برابر مصرف جهانی است را شرکت های سنگ آهن کرمان باید متقبل شوند و ما در مجلس به طور جد پیگیر این مسئله هستیم و در خصوص آزادسازی نرخ قیمت های سنگ آهنی اقدام می کنیم.

تحمیل خسارت های سنگین به دلیل تخلفات برخی مدیران بنیاد تعاون ناجا

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال تخلفات صورت گرفته از سوی بنیاد تعاون ناجا خاطرنشان کرد: تخلفات برخی مدیران بنیاد تعاون ناجا سبب شده معادنی خریداری شوند که عملا وجود خارجی نداشته‌اند.

وی افزود:  عدم رعایت امانتداری اموال و دارایی‌های این بنیاد توسط تعدادی از مدیران متخلف، خسارات سنگینی را بر این بنیاد وارد کرده است که به دلیل حساسیت موضوع، تحقیق و تفحص را در صحن علنی مجلس مطرح کردیم اما متاسفانه هیات رئیسه پاسخ قانع کننده ای را ارائه نکرده است.

وی به برگزاری دادگاه ویژه برای بررسی این موضوع اشاره کرد و گفت: بنیاد تعاون ناجا بر تمام تخلفات صورت گرفته صحه گذاشته و پرونده در حال بررسی است.

پورابراهیمی با اشاره به مصوبه شورای پول اعتبار تصریح کرد: به دلیل کاهش نرخ تورم سال ۹۳، مرکز آمار ایران ۱۵٫۶ تا ۱۶ درصد اعلام شده و امکان کاهش نرخ سود سپرده وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال در شورای پول و اعتبار مصوب شد که نرخ سود سپرده‌ها کاهش و از ۲۸ درصد به ۲۴ درصد برسد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روش های دور زدن قانون از سوی برخی بانک‌ها بیان کرد: گزارش ۶ ماهه را برای بانک‌ها می گیریم و به جد به دنبال اجرای قانون هستیم.

وی اذعان نمود: عدم دقت و نظارت دقیق از سوی بانک مرکزی سبب ایجاد اتفاقات ناگواری در حوزه بانکی شده و ایحاد بازار غیرمتشکل پولی نمونه ای از این ضعف‌ها است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر نرخ سود سپرده‌ها بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی دولت باشد، کشور در بخش اقتصادی دچار ضعف می شوند، تاکید کرد: سپرده‌ها باید به گونه ای تعیین شوند که شاهد رونق اقتصادی باشیم.

اظهارنامه مالیاتی برای تمامی دستگاه‌ها الزامی است

نماینده مردم  کرمان در مجلس از فرار مالیاتی به عنوان چالش اصلی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: باید سهم نفت که پاشنه آشیل اقتصاد کشور ما می باشد را کاهش و به جای آن مالیات را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت: با بررسی های انجام شده در زمینه سهم مالیات به تولید ناخالص ملی می توان گفت که کف آن ۲۰ درصد است و باید سهم مالیات ما در اقتصاد کشور ۱۹۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موسساتی هستند که از پرداخت مالیات معاف باشند پاسخ داد: تنها نهادی که مالیات پرداخت نمی کند آستان قدس رضوی می‌باشد.

پورابراهیمی همچنین از بالاترین نرخ مالیات مربوط به سال ۹۴ که ۷۵ هزار میلیارد تومان است خبر داد.

وی تاکید کرد: خلا اصلی برای عدم وصول مالیات، طرح نظام جامع اطلاعات مالیاتی است و از نیمه اول سال ۹۵ نبود اطلاعات شفاف در زمینه مالیاتی را از وزارت اقتصاد قبول نخواهیم کرد.

پورابراهیمی در رابطه با مشکلات شهرستان راور اظهار کرد: راور از شهرستان‌های محروم است و چالش اصلی این شهرستان ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

وی گفت: بالاترین جرائم در استان کرمان  از جمله بزه کاری، قاچاق مواد مخدر، طلاق به دلیل عدم پرداخت نفقه از سوی سرپرست خانوار ریشه کاملا اقتصادی دارند.

وی به آمار بالای خودکشی در شهرستان راور اشاره کرد و گفت:راه اندازی اورژانس اجتماعی در راور در حال اجرا است و هفته آینده رییس سازمان بهزیستی در این رابطه به استان کرمان و راور سفر خواهند کرد.

نماینده مردم در مجلس به اقدامات خوب انجام شده در شهرستان راور در زمینه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت:  خوشبختانه بحث گازرسانی به بخش کوهساران راور نهایی شده و در حال انتخاب پیمانکار است و با توجه به خلاهای موجود، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان منابع در بخش گازرسانی استان جذب خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه قالی بافی کارهلی ارزنده ای صورت گرفته و برای ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

انتقاد از عدم اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

نماینده کرمان و راور در مجلس با گلایه از دولت و رییس جمهور بابت عدم اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: ۵۰ درصد از مواد و آیین نامه های اجرایی این قانون عملیاتی نشده که یکی از آنها ماده ۵ یا ۱۳ است تا از طریق کد شناسه و کد رهگیری بتوانیم کالای قاچاق را به راحتی تشخیص دهیم.

وی به قاچاق سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار کالا در کشور اشاره و عنوان کرد: این قاجاق از کل فروش نفت خام بیشتر است و لازم است هرچه سریع تر از سول مسئولین ذی ربط پیگیری شود.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس اظهار کرد: قاچاقی که وارد می‌شود اگر استانداردهای کیفی لازم را داشته باشد با قیمت‌های جدید می تواند وارد بازار رقابت شود و آن را از بین نمی‌بریم چرا که این عمل چیزی جز نابودی دارایی های کشور نمی‌باشد.

وی ابراز داشت: برخی همه گره های موجود در کشور را در گرو مذاکرات هسته ای می دانند درحالیکه ممانعت از ورود کالای قاچاق بزرگ ترین کمک را به تولید و اقتصاد کشور می کند.

وی گفت: سایه تحریم بر اقتصاد کشور در نوع خود دردسرساز است اما درست نیست که تمام مشکلات را به آن مربوط کنیم بلکه اولویت کشور به مسائل اقتصادی برمیگردد.

وی یادآور شد: اگر مذاکرات به توافق برسد قرار است آمریکایی ها توافق کنند که از ۱٫۱ دهم بشکه به ۲٫۵ یا ۳ میلیون بشکه برسد و فروش نفت افزایش یابد، بانک مرکزی تحریم‌ها را آزاد کند، در زمینه هواپیمایی و حمل و نقل کشتیرانی کمک کنند و اگر تمام این ها برطرف شوند اقتصاد ما به سال ۹۰ بر می‌گردد که در آن سال هم نرخ تورم ما خوب نبود و وضعیت مطلوبی نداشتیم.

نماینده مردم در مجلس به اقتصاد بیمار در کشورمان اشاره کرد و گفت: نرخ تورم در اقتصاد ایران به واسطه درآمدهای هنگفت نفت از قبل انقلاب تا به امروز دو رقمی است و نشان می دهد که تحریم ها به تنهایی مشکل آفرین نبوده اند.

وی در پاسخ به حضور بی رویه افاغنه در استان کرمان و عملکردهای مسئولین بیان کرد: حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار افغانی در استان کرمان حضور دارند که بسیار بالاست و در خصوص بحث افاغنه به دلیل شرایط جغرافیایی، مسائل انسانی و اسلامی، فشارهای بین المللی و …امکان حذف این افراد را نداریم اما اقدامات لازم را برای ساماندهی آن ها انجام می دهیم.

پورابراهیمی به ممنوع ورود افاغنه از سوی برخی شهرستان ها مانند کهنوج، فاریاب، جیرفت و … اشاره کرد و گفت: ما هم درخواست این ممنوعیت را برای استان کرمان مطرح کرده و منتظر تصویب شورای عالی امنیت ملی می باشیم.

وضعیت نظام مهندسی کرمان نابسامان است

پورابراهیمی گفت: فاجعه ای در کرمان تحت عنوان نظام مهندسی ساختمان داریم و مدیر کل راه و شهرسازی متولی نظارت بر این کار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: هیئت مدیره نظام مهندسی در کرمان اصلا قانونی نیست و خلاف قانون کار می کنند و روزانه هزاران متر پروانه غیرمجاز صادر می کند.

وی به استیضاح وزیر راه اشاره کرد و گفت: دلیل عدم اجرای قانون در خصوص نظام مهندسی‌ها در کشور چیست؟ لازم است متخلفین در این حوزه به اشد مجازات برسند.

پورابراهیمی تاکید کرد: خدا را شاکرم که به هیچ گروه، باند و یا مسئولی بدهکار نیستم و در مقابل تخلفات مختلف ایستادگی می‌کنم چرا که خط قرمز ما، امام، شهدا، مبانی و رهبرمان است و هرکس در این چهارچوب است را حمایت می‌کنیم در غیر اینصورت شرمنده آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.