کد خبر : 30729
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژوئن 2015 - 2:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تشکیل ۱۰ هزار پرونده قضایی طی سال ۹۳ در دادگستری عجب شیر بسته هستند

تشکیل ۱۰ هزار پرونده قضایی طی سال ۹۳ در دادگستری عجب شیر

تشکیل ۱۰ هزار پرونده قضایی طی سال ۹۳ در دادگستری عجب شیر

به گزارش اهروصال به نقل از فرهنگ عجب شیر، عبدالرضا نواپور در جلسه شورای پیشگیری از مبارزه با جرم شهرستان عجب شیر با اشاره به رویکرد گرفتن فرصت ارتکاب جرم از متهمین و ناتوان ساختن بزهکاران گفت : بیشترین تعداد پرونده های تشکیل شده در شهرستان بزهکاری و ایجاد ضرب و جرح عمدی است. رییس

به گزارش اهروصال به نقل از فرهنگ عجب شیر، عبدالرضا نواپور در جلسه شورای پیشگیری از مبارزه با جرم شهرستان عجب شیر با اشاره به رویکرد گرفتن فرصت ارتکاب جرم از متهمین و ناتوان ساختن بزهکاران گفت : بیشترین تعداد پرونده های تشکیل شده در شهرستان بزهکاری و ایجاد ضرب و جرح عمدی است.

رییس دادگستری شهرستان عجب شیر بر لزوم تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در شهرستان تأکید کرد و گفت: تشکیل این شورا می تواند راهگشای بسیاری از طرح ها و برنامه ها در تحقق امر پیشگیری باشد.
وی عدم آشنایی کامل مردم با حقوق فردی اجتماعی، مسئله هوای نفس برای تملک و ایجاد مالکیت، مسائل مالی و نامشخص بودن حدود اربعه اراضی در بعضی از روستاها و شهر را باعث بروز برخی درگیریها و ایجاد پرونده های جدید در این زمینه برشمرد
نواپور خاطر نشان کرد : در سال ۹۳ ورودی وتعداد پرونده های تشکیل شده در این دادسرا ۱۰ هزار بود که از این تعداد هشت هزار پرونده در دادسرا و دو هزار پرونده در شورای حل اختلاف مورد بررسی و دستور قضای داده شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه با مقایسه پنج آمار اتهامی این شهرستان در سالهای ۹۳و ۹۲ گفت :  اتهام ضرب و جرح عمدی در  سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهش چهارده درصدی داشته است ولی با این حال این بزه رتبه اول شهرستان را در موارد اتهامی دارد .
وی با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر در شهرستان روز به روز رو به افزایش است گفت: در طول چند ماه گذشته با تلاش نیروی انتظامی  معتادین تابلو از سطح شهر جمع آوری شدده است .
محمد حسن نوقربانی از کمبود امکانات ورزشی و تفریحی سالم در شهرستان ابراز نارضایتی کرد و افزود : کمبود این امکانات  باعث شده است که جوانان شور و هیجان جوانی خود را در درگیری و نزاع تخلیه کنند.
وی با بیان اینکه اطاع رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه های جمعی نقش بسزایی درکم شدن جرایم در سطح کشور دارد خاطر نشان ساخت: میزان جرایم ارتکابی با چاقو در کشور ب توجه به اطلاع رسانی به شدت کاهش یافته است و این نشان دهنده ی قدرت اطلاع رسانی از رسانه های عمومی است .
نوقربانی افزود : تشکیل شبکه منسجم تبلیغی در رابطه با تقویت ریشه ای عقاید مذهبی می توان از وقوع جرایمی از جمله ضرب وجرح عمدی در جامعه پیشگیری کنیم .
وی با بیان اینکه هر چقدر سطح تحصیلات در جامعه کم باشد میزان ضرب و جرح در آن جامعه زیاد خواهد بود افزود : جامعه ما به سمتی می رود که گدشت کم میشود و باید با فرهنگ سازی ، جامعه را به سوی گذشت واحترام به همنوع سوق دهیم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب شیر با انتقاد از این موضوع که هزینه شکایت کیفری در کشور ما خیلی کم است افزود : با افزایش هزینه های شکایت کیفری در کشور از مراجعه بی مورد بعضی افراد به دادسرا جلوگیری میشود وبا کم شدن پرونده ها در دادسرا قضات با دقت بیشتری به پرونده های ورودی به دادسرا رسیدگی می کنند.
نوقربانی خواستار ضرورت وکیل خانواده شد و گفت : با بودن وکیل خانواده در کشور و برنامه ریزی دقیق در این رابطه میتوان از مراجعه غیر ضروری افراد به ئائسرا جلوگیری کرد .
انتهای پیام /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.