کد خبر : 30455
تاریخ انتشار : جمعه 26 ژوئن 2015 - 6:42
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پشت پرده مانور جریان خاص درباره دکل نفتی ۸۷ میلیون دلاری بسته هستند

پشت پرده مانور جریان خاص درباره دکل نفتی ۸۷ میلیون دلاری

پشت پرده مانور جریان خاص درباره دکل نفتی ۸۷ میلیون دلاری

به گزارش جام نیوز، سید محسن میرشمسی از فعالان رسانه ای، در صفحه شخصی خود نوشت: اولاً که این ماجرا خبر جدیدی نیست که بعضی انگار فساد تازه‌ای کشف کرده‌اند. این ماجرا سال گذشته هم مطرح شده بود و مدّتی این مسئله را در بوق و کرنا کردند و ماجرا نیز اصلاً اینطور که الان

به گزارش جام نیوز، سید محسن میرشمسی از فعالان رسانه ای، در صفحه شخصی خود نوشت:


اولاً که این ماجرا خبر جدیدی نیست که بعضی انگار فساد تازه‌ای کشف کرده‌اند. این ماجرا سال گذشته هم مطرح شده بود و مدّتی این مسئله را در بوق و کرنا کردند و ماجرا نیز اصلاً اینطور که الان می‌گویند، نیست یعنی دکلی در داخل کشور نبوده که گم شود بلکه یک شرکت ایرانی یک دکل نفتی از یک شرکت خارجی خریداری کرده و پول آن‌را هم پرداخته و موعد تحویل دکل نیز سال ۹۲ بوده اما در موعد مقرر یعنی سال ۹۲ دکلی تحویل شرکت ایرانی نشده است! از سال گذشته نیز نهادهایی درحال پیگیری این مسئله هستند که ببینند اصل ماجرا چه بوده و اکنون نیز یک سال از مطرح شدن داستان سرنوشت نامعلوم دکل ۸۷ میلیون دلاری می‌گذرد. (این هم منبع: tr.im/1b36N)

 

ثانیاً ما رسانه‌ای‌ها تکنیک‌های جنگ روانی را می‌دانیم و خوب می‌فهمیم تکنیک برجسته‌سازی چیست و چه فوایدی برای جریانات سیاسی دارد. آن دوستانی هم که آشنایی خاصی با مبحث رسانه ندارند، بدانند که تکنیک برجسته‌سازی یعنی بزرگ‌نمایی یک مسئله برای دیده نشدن مسئله یا مسائلی دیگر! حالا وقتی وزیر نفت که از مقصران پرونده فساد کرسنت است، مدتی پس از گاف وزیر ارشاد در اعلام جریمه ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت و نیز قطعی شدن محکومیت متهم اصلی پرونده کرسنت یعنی مهدی هاشمی رفسنجانی، دوباره ماجرای دکل نفتی را آن‌هم در قالب یک فساد تازه کشف شده مطرح می‌کند و یک طیف خاص نیز در حجم گسترده‌ای به آن می‌پردازد، مشخص است که چه سیاستی پشت آن قرار دارد!

 

علی ایحال سرانجام دکل ۸۷ میلیون دلاری باید مشخص شود و هر کسی که در این زمینه مقصر است، باید به تیغ مجازات سپرده شود؛ هر کس هم می‌خواهد، باشد؛ کسی در این مسئله شک و تردیدی ندارد اما خوب است آنهایی که چشم‌ تیزبین‌شان ۸۷ میلیون دلار این دکل نفتی را می‌بیند اما ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار جریمه فساد کرسنت را نمی‌بیند، بدانند که با جریمه کرسنت می‌توان ۱۵۹ دکل نفتی خریداری کرد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.