کد خبر : 30395
تاریخ انتشار : جمعه 26 ژوئن 2015 - 3:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توزیع سبدکالا در گرمای طاقت فرسای ماه مبارک رمضان در میانه بسته هستند

توزیع سبدکالا در گرمای طاقت فرسای ماه مبارک رمضان در میانه

توزیع سبدکالا در گرمای طاقت فرسای ماه مبارک رمضان در میانه

به گزارش اهروصال به نقل از سایت خبری میانا، این روزها با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان ۹۴ سبد کالا تبدیل به بحث داغ محافل و مجالس مردم شده است از هر  کوچه و برزنی صدای اعتراض مردم از نحوه توزیع آن به گوش می رسد. دو سال پیش وقتی رئیس جمهور حسن روحانی

به گزارش اهروصال به نقل از سایت خبری میانا، این روزها با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان ۹۴ سبد کالا تبدیل به بحث داغ محافل و مجالس مردم شده است از هر  کوچه و برزنی صدای اعتراض مردم از نحوه توزیع آن به گوش می رسد.


دو سال پیش وقتی رئیس جمهور حسن روحانی در یک گفتگوی زنده تلویزیونی خواست تا عملکرد ۱۰۰ روزه خود را برای مردم تشریح کند به یکباره از برنامه ای خبر داد "قرار است از این به بعد هر فصل یک سبد کالای رایگان میان مردم توزیع شود". اینکه برنامه چیست و چگونه اجرا خواهد شد معلوم نبود . فقط یک چیز مشخص بود؛ دولت میخواهد هرچه زودتر این کار را انجام دهد . رئیس جمهورآن روز جزئیات توزیع سبد کالا را به روزهای بعد موکول کرد و گفت : "مدیرانم به زودی جزئیات توزیع سبد کالا را اعلام خواهند کرد  "


توزیع سبد کالای رایگان در دولت تدبیر و امید با اعتراضات نسبت به نحوه و انتخاب افراد گیرنده سبد کالا موج  در کشور راه انداخت به طوری که صف های طولانی مردم و حتی کشته و زخمی شدن چند نفر از شهروندان سوژه داغی شد برای رسانه های غربی شد. 

سبد کالا ماه مبارک رمضان

 

حتی کسانی که تا دیروز از سیاستهای اقتصادی دولت دفاع می کردند لب به انتقاد گشودند و از رفتار اقتصادی اخیر دولت  به شدت انتقاد کردند . 
دولت در حالی توزیع چندمین مرحله سبد کالا در ماه مبارک رمضان را آغاز کرده است که همانند توزیع سبد کالا در اولین مرحله خود در سال ۹۲ در شهرستان میانه با مشکلاتی روبرو شده و  اسباب نارضایتی شهروندان را فراهم ساخته است.
توزیع این گونه بسته های حمایتی صرفا برای کمک به مردم و جهت رفاه حال آنان است ولی در عمل چندان  شان شهروندان خوزستانی در نظر گرفته نشده است.

 

سبد کالا ماه مبارک رمضان

 

صف‌های شکل گرفته در برابر  فروشگاه‌ها آن هم در گرمای شدید تابستان طی چند روز گذشته باز صحنه های تاسف باری را رقم زده است . نبود جا در مکان‌های توزیع، بی‌کیفیتی برخی کالاهای سبد، اطلاع‌رسانی ضعیف و  عدم حفظ کرامت شهروندان همگی از جمله مشکلات طرح سبد کالا بوده که بر همگان نمایان است.

اکثر متقضایان دربافت این سبد کالا در گفتگو با خبرنگار میانا در سطح شهر، از نحوه توزیع سبد کالا انتقاد دارند. در این میان کسانی که جزو اقشار کم در آمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند از عدم دریافت سبد کالا از سوی دولت نیز انتقاد کردند. گرمای هوا و بی‌برنامگی در توزیع باعث شده تا افرادی هم که سبد کالا شامل آنها شده از نحوه توزیع آن گلایه مند باشند. 

در این میان سکوت مسئولان دولتی نشان از آن دارد که هیچ یک از مقامات مسئول حاضر نیست مسئولیت این آشفتگی و نابسامانی در اجرای طرح سبد کالا را بپذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.