کد خبر : 30125
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 ژوئن 2015 - 1:57
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت به ۱.۶ میلیارد لیتر رسید بسته هستند

ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت به ۱.۶ میلیارد لیتر رسید

ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت به ۱.۶ میلیارد لیتر رسید

به گزارش اهروصال به نقل سایت وزارت نفت، سید ناصر سجادی درباره موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت خودورها و موتورسیکلتها نیز گفت: در ابتدای خردادماه امسال میزان بنزین ٧٠٠ تومانی ٢,١ میلیارد لیتر بود که این میزان در پایان خردادماه امسال به یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون لیتر رسیده است. وی

به گزارش اهروصال به نقل سایت وزارت نفت، سید ناصر سجادی درباره موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت خودورها و موتورسیکلتها نیز گفت: در ابتدای خردادماه امسال میزان بنزین ٧٠٠ تومانی ٢,١ میلیارد لیتر بود که این میزان در پایان خردادماه امسال به یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون لیتر رسیده است.

وی گفت: عرضه سی.ان.جی با نرخ جدید ضمن آن که راهکاری برای استفاده بیشتر از این سوخت پاک به شمار می آید در جهت ایجاد رفاه حال و کاهش هزینه های سفر تابستانی آن دسته از کسانی است که خودروهای دوگانه سوز دارند نیز هست.

وی با اظهار اینکه ارزش حرارتی و کارآیی یک مترمکعب سی.ان.جی معادل یک لیتر بنزین است گفت: با کاهش قیمت گاز طبیعی از هر کیلوگرم ۶۰۰ تومان به ۵٠٠ تومان  -هر مترمکعب ٣۵٠ تومان-  قیمت کنونی سی.ان.جی به یک سوم قمیت یک لیتر بنزین رسیده است.

سجادی درباره آمادگی جایگاههای سی ان جی برای عرضه این سوخت پاک با نرخ جدید نیز گفت: با توجه به این که مصوبه دولت تازه ابلاغ شده است، تا زمانی که نمایشگرها با نرخ جدید در جایگاهها آماده شوند،این مهم به صورت نصب نوشته اطلاع رسانی می شود. نمایشگرهای جایگاههای سوخت تا هفته آینده برای عرضه سی ان جی با نرخ جدید آماده خواهند شد.

وی درباره تاثیر تک نرخی شدن بنزین بر مصرف این فرآورده نفتی در یک ماه گذشته گفت: آمارهای این بازه زمانی نشان می‌دهد مصرف بنزین کاهش داشته است؛ در واقع مصرف بنزین در خرداد امسال که نظام سهمیه بندی لغو و بنزین تک نرخی شد، نسبت به اردیبهشت ماه امسال که بنزین دو نرخی عرضه می شد، یک درصد رشد داشته است در حالی که در خرداد سال گذشته نسبت به اردیبهشت همان سال که بنزین دو نرخی عرضه می‌شد، (در هر دو بازه زمانی) مصرف این فرآورده ۴,٣ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.