کد خبر : 29719
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 ژوئن 2015 - 17:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۶۰ درصد مدارس شهرستان جلفا نیازمند بازسازی و تجهیز هستند بسته هستند

۶۰ درصد مدارس شهرستان جلفا نیازمند بازسازی و تجهیز هستند

۶۰ درصد مدارس شهرستان جلفا نیازمند بازسازی و تجهیز هستند

به گزارش اهروصال، اباذر کاظمی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در جلفا گفت: در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی که به میزبانی جلفا برگزار شد، خیرین این شهرستان متعهد به احداث شش باب مدرسه در این شهرستان شدند. وی در ادامه گفت: در گام نخست و طبق تعهد خیرین مدرسه

به گزارش اهروصال، اباذر کاظمی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در جلفا گفت: در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی که به میزبانی جلفا برگزار شد، خیرین این شهرستان متعهد به احداث شش باب مدرسه در این شهرستان شدند.

وی در ادامه گفت: در گام نخست و طبق تعهد خیرین مدرسه ساز با برگزاری آئین کلنگ زنی پروژه دو باب مدرسه خیر ساز آغاز شد و در ادامه با نیت خیر بانیان این پروژه ها شاهد تحقق تعهدات بعدی نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به مشخصات پروژه های آغاز شده افزود: پروژه های مذکور احداث مدرسه هشت کلاسه توسط آقایان ابولفضل فاخری و هادی امانی و مدرسه استثنائی شش کلاسه همراه با سالن غذاخوری و خوابگاه توسط باقر امامی در هادیشهر است.

مدیر آموزش و پرورش جلفا با بیان اینکه ده هزار نفر دانش آموز در شهرستان مشغول به تحصیل بوده نیازمند توجه به رفع مشکلات مراکز آموزشی است، اظهار داشت: حدود ۶۵ درصد دانش آموزان این شهرستان در مقطع ابتدایی است که با بهره برداری از مراکز جدید آموزشی قسمتی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان حل می شود.

وی اعتبارهای دولتی را برای پاسخگویی به نیازهای مدارس شهرستان جلفا ناکافی دانست و اظهار داشت: اکثر مدارس شهرستان جلفا با بافت قدیمی بوده و ۶۰ درصد این مدارس نیاز به بازسازی، تعمیر و تجهیز دارند و به هیچ وجه اعتبارات دولتی توان پاسخگویی به این نیازها را ندارد.

کاظمی در رابطه با رویکرد آموزش و پرورش در زمینه توجه به مهارت آموزی، بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه رغبت خانواده های دانش آموزان به تحصیل در رشته های کار و دانش تاکید کرد و گفت: خانواده ها علاقمند به تحصیل فرزندان خود در رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی می باشند، این درحالیست که فرصت شغلی و بازار کار مناسب در این رشته ها فراهم است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان جلفا در ادامه این گفتگو با اشاره به آغاز فصل تابستان از آمادگی آموزش و پروش جلفا برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی و ورزشی خبر داد و افزود: در این زمینه کانون های فرهنگی، دارالقران ها و سالن های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش در خدمت دانش آموزان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.