کد خبر : 29156
تاریخ انتشار : شنبه 20 ژوئن 2015 - 23:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای الرای‌الیوم: با شکست مذاکرات ژنو اوضاع در یمن وخیم‌تر می‌شود بسته هستند

الرای‌الیوم: با شکست مذاکرات ژنو اوضاع در یمن وخیم‌تر می‌شود

الرای‌الیوم: با شکست مذاکرات ژنو اوضاع در یمن وخیم‌تر می‌شود

یک روزنامه عربی با بررسی نشست اخیردر ژنو درباره یمن نوشت که با شکست این مذاکرات اوضاع در یمن وخیم‌تر می‌شود. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم، دور نخست گفت‌وگوهای یمن در ژنو سوئیس همانند دو نشستی که درباره بحران سوریه برگزار شد، با شکست به پایان رسید





یک روزنامه عربی با بررسی نشست اخیردر ژنو درباره یمن نوشت که با شکست این مذاکرات اوضاع در یمن وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم، دور نخست گفت‌وگوهای یمن در ژنو سوئیس همانند دو نشستی که درباره بحران سوریه برگزار شد، با شکست به پایان رسید اما این نشست با نشست سوریه تفاوت مهمی داشت چون “اخضر ابراهیمی” فرستاده سازمان ملل در امور سوریه توانست مخالفان و نظام سوریه را زیر یک سقف گرد هم آورد اما “اسماعیل وفد الشیخ احمد” فرستاده سازمان ملل در امور یمن نتوانست این کار را بکند و هر دو طرف از دیدار مستقیم با یکدیگر خودداری کردند.

هیئت ریاض که خود را حکومت مشروع می‌داند به عربستان سعودی بازگشت اما هیئت ائتلاف صنعا همچنان منتظر فراهم شدن هواپیمایی برای انتقال به صنعا است چون به دلیل مشکلاتی که برای انتقال این هیئت به ژنو به وجود آمد بازگرداندن آنها به صنعا نیز به سادگی نخواهد بود. هواپیمای هیئت صنعا ۲۴ ساعت در جیبوتی معطل مانده بود چون سودان و مصر به دستور عربستان حریم هوایی خود را به روی این هواپیما بسته بودند و باز شدن این حریم هوایی تنها پس از مداخله آمریکا باز شد.

هیئت حوثی‌ها خواستار دیدار با “بان کی مون” دبیر کل سازمان ملل در هر جایی که امکان دارد هستند و معتقدند که دیدار با وی حق مشروع آنها بوده و به دلیل تاخیر در رسیدن هواپیمای آنها به ژنو، نتوانستند با وی دیدار کنند.

با شکست مذاکرات ژنو، اوضاع یمن به بحران گذشته خود بازگشت این در حالی است که تمامی امیدها برای رسیدن به آتش بس دو هفته‌ای که اسماعیل بن شیخ احمد آن را پیشنهاد داده بود به شکست انجامید این در حالی است که وارد شدن داعش به بحران یمن، و انفجار خودروهای بمبگذاری شده بحران این کشور را پیچیده تر خواهد کرد.

داعش امروز بیانیه ای را صادر کرده و طی آن مسئولیت انفجار در نزدیکی حسینیه “قبه المهدی” در شهر صنعاء را که طی آن دو نفر کشته و ۶ نفر دیگر مجروح شدند را بر عهده گرفت. این چهارمین خودروی بمبگذاری شده است که مساجد وابسته به حوثی‌ها در پایتخت یمن را طی ۵ روز گذشته هدف قرار می‌دهد که طی آن از چهارشنبه گذشته تا کنون ۳۱ نفر کشته شدند.

این انفجارها با بمباران‌های هوایی جنگنده‌های سعودی علیه اهدافی در شهر عدن که به کشته شدن ۴ نفر منجر شد، همراه بوده است.

بر اساس گزارش سازمان‌های بین المللی نظیر صلیب سرخ جهانی، ملت فقیر یمن در شرایط اسفناکی زندگی می‌کند. در این کشور به دلیل محاصره ای که بر بنادر و فرودگاه‌هایش اعمال شده نه آب و نه برق و نه غذا و نه سوخت وجود داشته و بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی است که به بیماری تب دانگ مبتلا هستند که در شهر عدن و دیگر شهرها منتشر شده و هنوز دلیل انتشار این بیماری مشخص نیست از سوی دیگر امکانات پزشکی و درمانی برای مداوای این بیماران وجود ندارد.

با از بین رفتن امیدهای آتش بس موقت و شکست مذاکرات ژنو، اوضاع در یمن وخیم تر از هر زمان دیگر به نظر می‌آید و ملت یمن قربانی بزرگ این درگیری خونبار است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.