کد خبر : 28932
تاریخ انتشار : جمعه 19 ژوئن 2015 - 18:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هلاکت ده ها داعشی در اطراف موصل و کشف انبار بزرگ مواد منفجره بسته هستند

هلاکت ده ها داعشی در اطراف موصل و کشف انبار بزرگ مواد منفجره

هلاکت ده ها داعشی در اطراف موصل و کشف انبار بزرگ مواد منفجره

منابع امنیتی عراقی از دستگیری ۲۵ تروریست در عامریه فلوجه، هلاکت ۵۵ داعشی در اطراف موصل، کشف بزرگترین انبار حاوی مواد منفجره در بیجی و پاکسازی سه منزل بمب گذاری شده در الطارمیه و الهوره خبر دادند. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از المسله، “هادی رزیج” فرمانده پلیس استان الانبار عراق





منابع امنیتی عراقی از دستگیری ۲۵ تروریست در عامریه فلوجه، هلاکت ۵۵ داعشی در اطراف موصل، کشف بزرگترین انبار حاوی مواد منفجره در بیجی و پاکسازی سه منزل بمب گذاری شده در الطارمیه و الهوره خبر دادند.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم به نقل از المسله، “هادی رزیج” فرمانده پلیس استان الانبار عراق از دستگیری ۲۵ تروریست در عامریه فلوجه خبر داد که با تشکیل هسته پنهان به نفع گروه تروریستی داعش برای ضربه زدن به امنیت این شهر تلاش می کردند.

وی خاطر نشان کرد نیروهای پلیس استان الانبار با همکاری اداره جنایی و کمیته تحقیقاتی ویژه توانستد ۲۵ تروریست را در شهرستان العامریه در ۲۳ کیلومتری جنوب فلوجه دستگیر کنند که این تروریست ها هسته پنهانی را به نفع گروه تروریستی داعش تشکیل داده بودند.

رزیج گفت عملیات دستگیری تروریست ها، با استناد به اعترافات و اطلاعاتی که نزد پلیس الانبار وجود داشت، مبنی بر این که آنها برای برهم زدن امنیت عامریه فلوجه هنگام حمله داعش به آن تلاش می کردند، صورت گرفت.

پانزدهم ژوئن نیز عارف الجنابی فرمانده پلیس عامریه از دستگیری هشت آواره تحت پیگرد به اتهام تروریسم در این شهرستان خبر داده بود.

هلاکت ۴ داعشی در میدان نفتی عجیل

خبر دیگر این که، چهار  تروریست تکفیری در کمینی در اطراف میدان نفتی عجیل در استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی در فرماندهی استان صلاح الدین گفت نیروهای امنیتی تابع فرماندهی عملیات دجله، چهار مزدور باندهای تروریستی داعش را در کمینی در اطراف میدان نفتی عجیل در استان صلاح الدین به دام انداخته و آنها را به هلاکت رساندند.

این منبع افزود نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات دجله با حمایت نیروهای داوطلب مردمی، چهار تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

این منبع گفت باندهای تروریستی داعش طی دو هفته اخیر، بیش از ۴۰ تروریست از جمله چند سرکرده خود را در اطراف میدان نفتی عجیل از دست داده اند. تروریست ها بارها برای سیطره بر میدان نفتی عجیل به این میدان حمله کرده اند، اما تمام این حملات آنها با شکست روبرو شده است.

یک شخصیت اهل سنت : برخی سخنرانان سنی مذهب از داعش حمایت می کنند

خبر دیگر این که “خالد الملا” رئیس جمعیت علمای عراق(تشکل وابسته به اقلیت اهل سنت) تاکید کرد سخنرانی های افراطی دینی در داخل و خارج عراق هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد.

وی افزود سخنرانی های اعتدالی اهل سنت از سال ۲۰۰۳ از سوی گروه های تروریستی ربوده شده است.

الملا گفت برخی خطیبان اهل سنت از منطقه کردستان و امان(پایتخت اردن) به بیان سخنان مخدوش به دور از اعتدال در گفتمان اهل سنت روی آورده اند که این سخنان، تایید کننده باندهای تروریستی داعش و اقدامات تروریستی آنهاست.

المسله گزارش داد کمیسیون اوقاف وامور دینی پارلمان عراق  پیشتر نشستی با مسئولان اوقاف  اهل سنت برگزار کرده و رسما خواستار تغییر آن دسته از خطیبان مساجدی شدند که علنا از افراط گرایی و طایفه گری حمایت می کنند.

عبدالله جلال رئیس اداره اوقاف اهل سنت استان الانبار هم از کنار گذاشته شدن برخی خطیبان مساجد(اهل سنت) در این استان به سبب موضع گیری آنها در حمایت از باندهای تروریستی داعش خبر داده بود.

هلاکت ۳۵ تروریست داعشی در مناطق الطارمیه و الهوره

خبر دیگر این که، وزارت دفاع عراق از عملیات مشترک نیروهای لشکر یازدهم و لشکر ششم رزمی در مناطق الطارمیه و الهوره خبر داد که به هلاکت ۳۵ تروریست منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع، در این عملیات،‌سه منزل بمب گذاری شده از بمب های کارگذاشته شده پاکسازی شد. هفت بمب نیز کشف و خنثی و ۱۷ فرد تحت پیگرد دستگیر شدند.

نیروهای عراقی در الکرمه هم هشت مخفیگاه تروریست ها و سه خودرو بمب گذاری شده را منهدم کردند.

این بیانیه همچنین از کشف انباری حاوی ۸۱ گلوله خمپاره، هشت موشک کاتیوشا، هشت موشک دست ساز، توپ دست ساز و یک موشک انداز خبر داد.

هلاکت ۵۵ داعشی از جمله چند سرکرده آنها در موصل

کشته شدن ۵۵ تروریست داعشی از جمله چند سرکرده آنها در اطراف موصل از دیگر تحولات امنیتی مربوط به عراق است.

یک منبع در فرماندهی نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق گفته است این نیروها توانسته اند ۵۵ مزدور باندهای تروریستی داعش از جمله چند سرکرده آنها را در اطراف شهر موصل به هلاکت برسانند.

این منبع گفت نیروهای پیشمرگه با دفع حملات داعشی ها به شهر سنجار، ۲۵ نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

این منبع  افزود همچنین ۳۰ مزدور داعشی هنگام حمله به ناحیه قراج و روستای میمونه تابع شهرستان مخمور در جنوب شرقی موصل به هلاکت رسیدند.

سیطره نیروهای مردمی بر بزرگترین انبار مواد منفجره داعش

خبر دیگر این که نیروهای داوطلب مردمی، بر بزرگترین انبار حاوی مواد منفجره در منطقه المزرعه بیجی واقع در استان صلاح الدین مسلط شدند.

یک منبع امنیتی گفت این انبار حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره از جمله ۳۰ بشکه باروت و تعداد زیادی بمب و کمربند انفجاری است.
انتهای پیام


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.