کد خبر : 28482
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 ژوئن 2015 - 10:25
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خسارت ۵۶۳ میلیارد ریالی به کشاورزی شهرستان میانه بسته هستند

خسارت ۵۶۳ میلیارد ریالی به کشاورزی شهرستان میانه

خسارت ۵۶۳ میلیارد ریالی به کشاورزی شهرستان میانه

به گزارش اهروصال، شهرام ایرانی پور در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: بیشترین خسارت وارد آمده بر محصولات باغی از قبیل سیب، زردآلو ، گردو، آلبالو، گیلاس و هلو و محصولات زراعی گندم و جو بود.   وی اظهارکرد: مناطق کندوان و ترکمانچای بیشترین خسارت را از سرمازدگی، تگرگ و

به گزارش اهروصال، شهرام ایرانی پور در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: بیشترین خسارت وارد آمده بر محصولات باغی از قبیل سیب، زردآلو ، گردو، آلبالو، گیلاس و هلو و محصولات زراعی گندم و جو بود.

 

وی اظهارکرد: مناطق کندوان و ترکمانچای بیشترین خسارت را از سرمازدگی، تگرگ و سیل و بخش مرکزی و کاغذکنان نیز بیشترین خسارت را از خشکسالی و باد شدید متحمل شدند.

 

ایرانی پور، تمدید وامهای کشاورزی با سررسید سالهای ۹۲ و ۹۳ و پرداخت کارمزد و دیرکرد این وامها از سوی دولت را از جمله اقدامات مهم در جهت حمایت از کشاورزان میانه عنوان کرد و تخصیص اعتبار دولتی بلاعوض برای پرداخت ۸۵ درصد از هزینه طرحهای آبیاری تحت فشار در پایاب سدها را از دیگر اقدامات برای حمایت هر چه بیشتر از بخش کشاورزی خواند.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه از انعقاد قرارداد مطالعه و طراحی پایاب ۱۰ سد در سطح شهرستان خبرداد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میانه به تشکیل جلسات و کلاسهای توجیهی جهت اجرای آبیاری تحت فشار در روستاهای دارای سد و آموزش زارعین و کشاورزان جهت مقابله با کم آبی و خشکسالی و تشکیل کلاسهای آموزشی در رابطه با گسترش آبیاری تحت فشار، کاشت محصولات مقاوم در برابر سرما و خشکسالی و همچنین توزیع پوستر و اعلامیه در رابطه با آموزش کشاورزان اقدام نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.