کد خبر : 282
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 ژانویه 2015 - 14:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خادم آذریان ثبت نام نکرده بود / چرا اینگونه حاج مهدی را بدرقه کردند؟ / جا خوردیم! بسته هستند

خادم آذریان ثبت نام نکرده بود / چرا اینگونه حاج مهدی را بدرقه کردند؟ / جا خوردیم!

خادم آذریان ثبت نام نکرده بود / چرا اینگونه حاج مهدی را بدرقه کردند؟ / جا خوردیم!

به گزارش اهروصال به نقل از  تبریز بیدار، انتخابات کانون مداحان شهر تبریز دیروز و در حالی برگزار شد که به دلیل عدم درج نام حاج مهدی خادم آذریان در فهرست کاندیداها که در دوره های گذشته مسئولیت این کانون را به عهده داشت با انتقادات و اعتراضاتی مواجه شد. در حالی که جامعه حسینی

به گزارش اهروصال به نقل از  تبریز بیدار، انتخابات کانون مداحان شهر تبریز دیروز و در حالی برگزار شد که به دلیل عدم درج نام حاج مهدی خادم آذریان در فهرست کاندیداها که در دوره های گذشته مسئولیت این کانون را به عهده داشت با انتقادات و اعتراضاتی مواجه شد.

در حالی که جامعه حسینی شهر تبریز در کل کشور زبانزد عام و خاص است و بسیاری از مردم سایر مناطق سبک عزاداری این شهر را به عنوان الگویی برای خود انتخاب کرده اند، واکنش هایی که نسبت به انتخابات دیروز کانون مداحان صورت گرفته است نشان از نارضایتی بسیاری از علاقه مندان به این عرصه دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که در دوره های گذشته، مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی نام حاج مهدی خادم آذریان را بعنوان کاندیدا جهت مسئولیت کانون مداحان معرفی می کردند و در دوره اخیر انتخابات هم عده ای از طرف سازمان مذکور در تماس با مداح با سابقه تبریز، به او اطلاع داده اند که این بار هم نام وی را در لیست کاندیداها قرار خواهند داد. اما به دلایلی که هنوز مشخص نیست، در روز برگزاری انتخابات نام وی در لیست کاندیداها نبود.

 

 آقای خادم اذریان ثبت نام نکرده بودند

فتح الله زاده، مسئول تشکل های دینی و هیئت های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پاسخ به خبرنگار تبریزبیدار در خصوص روال برگزاری انتخابات کانون مداحان و حواشی ایجاد شده گفت: انتخابات کانون مداحان استان روال منظمی دارد که باید کاندیداها در خواست خود را در ابتدای کار ارائه نمایند تا ما نیز بررسی نماییم.

وی ادامه داد: جناب اقای خادم آذریان بارها به ما گفته بودند که به دلیل مشغله های بسیار نمی توانند این کانون را اداره نمایند و به همین دلیل نیز این بار کاندیدای کانون نشدند.

فتح الله زاده در واکنش به اینکه قبلا به حاج مهدی خادم آذریان گفته شده بود که شما کاندیدا هستید ولی روز انتخابات نام وی در فهرست کاندیداها درج نشده بود افزود: انتخابات کانون مداحان استان مراحل خاص خودش را دارا می باشد و ما اطلاعی از این موضوع نداریم.

وی افزود: ما شرعا و اخلاقا نمی توانیم نام افراد را حذف نماییم و من این موضوع را تکذیب می کنم.

 

اما انتشار این خبر واکنش جمعی از مداحان و روحانیون و هم چنین فعالان مذهبی شهر را در پی داشت که تبریزبیدار اقدام به انتشار بخشی از متن آن ها می نماید.

 

 از عدم درج نام حاج مهدی جا خوردیم

مهدی لیثی مداح جوان شهر تبریز در واکنش به این خبر در صفحه اجتماعی خود نوشت: " خیلی از مداحان جوان شهرمون که شرکت کردن به عشق حاج مهدی اومدن وقتی دیدن تو لیست نیس جا خوردن."

وی ادامه داده است: " واقعیت اینه چه قبول کنیم چه از روی عناد قبول نکنیم شناسنامه های مداحی شهر تبریز تو جوامع حسینی ایران کسایی مثل حاج فیروزها، حاج مهدی ها، حاج ابراهیم ها و حاج محسن ها هستند ."

 

 چرا اینگونه حاج مهدی را بدرقه کردند؟

حجت الاسلام همایونی نیز در این باره نوشته است: "همه این مادحینی که کاندیدا شدن برای من عزیزند و محترم، بعضیاشونم تاج سرمنن اما یه انتقادی به این عزیزان دارم و یه انتقاد هم به مجریان امر….. اما انتقادم به این مادحین محترم اینه که آیا اصلا فکر کردند چرا حاج مهدی خادم آذریان نه تنها کاندید نشده بلکه در جلسه هم حضور نیافته؟؟؟ کسی که دو دوره این کانون رو اداره کرده چرا باید چنین بدرقه کنند؟؟ اگر انصاف داشته باشیم بر همگان مشهوده و یادمون نرفته که حاج مهدی خادم اذریان چه خدماتی به جامعه حسینی در این استان کرده چه اتحادی را در هییت های حسینی بوجود اورده…. و تابحال مسبب تمجید از خیلی از مداحان این استان شده و …….چه گلی به سرش زدیم ؟؟ کدام تجلیل رو براش گذاشتند که حاج آقای آذریان دستتون درد نکنه و….؟؟؟؟ به هرحال این عزیزانمون که شرکت کردند باید اینا رو مدنظر داشتند و اتحاد خودشونو حفظ میکردند اما دومین عرضمم اینکه وقتی مداحی بعنوان مسئول انتخاب میشود باید به ایده اش و به تفکرش احترام گذاشت و اجازه بدهیم با تفکرات و با اختیارات خود راهشو ادامه بدهد.به هرحال درد زیاد است و خدا بحق سیدالشهدا علیه السلام توفیق خدمت صادقانه به هممون عنایت فرماید."

 

اعضای کانون خودشان را زیر سئوال بردند!!

فعالان مذهبی شهر هم در  واکنش به این اتفاق نوشته اند:"کانون مداحان با این کارش خودش زیر سوْال رفت.
مقبولیت و محبوبیت حاج آقا خادم اذریان بود که به کانون هم اعتبار بخشیده بود."

 

" انتظار اصلی از کاندیداها بود ما از سازمانی شاید همین مداحان رو هم به اسم نمیشناسن انتظار بیش از این نداریم کاش مداحان حاضر در انتخابات قوه معترضه همیشگیشون که به همه چی اعتراض رو به کار مینداختن بنظرم تعصب برا یه هم پیرهن خیلی بالاتر از انتخابات هستش با این کار میتونستن قدرت خودشون رو نشون بدن به سازمان تبلیغاتشهر کاش روزی برسه که جامعه حسینی دارای تفکر تعصب و قدرت خط و مشی دهی باشه نه دست به سینه در اختیار افراد غیر هیئتی این عدم نشون دادن تعصب به همدیگر روزی برای خودمان هم تجربه خواهد شد."

 

 البته موج انتقادات اخیر جامعه حسینی شهر بیشتر در راستای عدم برخورد صحیح با مسئول کانون از طرف مسئولین مربوطه و همچنین عدم اعتراض از سوی کاندیداها به خاطر بی مهری ها با حاج مهدی خادم آذریان بوده است نه اعتراض به افراد انتخاب شونده و این کامنت ها و مطالب تنها قسمتی از ده ها کامنت در اعتراض به این اقدام می باشد.

 

با توجه به حواشی برگزاری این انتخابات که تنها چند مورد از واکنش ها نسبت به آن در این گزارش ذکر شده است، تبریزبیدار وظیفه خود می داند که با پیگیری از مسئولین و مطلعین و شخص حاج مهدی خادم آذریان، نسبت به شفاف سازی در این خصوص اقدام نماید.

 

لازم به توضیح است در انتخابات کانون مداحان استان آقایان  مروت دل، عدلجو، ایرج قاسمی ، تقی جابری، نقیب، احمد بالایی، صادق کمالی، محمدی، امیر قنبرزاده،اسماعیل فرشی (غمخوار) توانستند به ترتیب به عنوان اعضای جدید کانون مداحان استان انتخاب گردند.

 

‎نتایج انتخابات کانون مداحان شهرستان تبریز<br />
1-حاج رسول مروت دل 2-حاج آقا عدلجو 3-حاج ایرج قاسمی 4-حاج آقا جابری 5- استاد نقیب 6-حاج احمد بالایی 7- حاج صادق کمالی 8-محمدی 9-امیر قنبرزاده 10- حاج اسماعیل فرشی (غمخوار)‎

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.