کد خبر : 27225
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 ژوئن 2015 - 16:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تصویب مناطق ویژه علم و فناوری از نفحات دولت تدبیر و امید است بسته هستند

تصویب مناطق ویژه علم و فناوری از نفحات دولت تدبیر و امید است

تصویب مناطق ویژه علم و فناوری از نفحات دولت تدبیر و امید است

به گزارش اهروصال، دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز (چهارشنبه) در نشست هم‌اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور، با ارایه گزارشی از روند تصویب این مناطق در جلسه شورای عالی عتف، از توجه ویژه دولت در این خصوص قدردانی کرد. وی افزود: تصویب این مناطق یکی از تفاوت‌های دولت تدبیر و امید با دولت‌های گذشته

به گزارش اهروصال، دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز (چهارشنبه) در نشست هم‌اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور، با ارایه گزارشی از روند تصویب این مناطق در جلسه شورای عالی عتف، از توجه ویژه دولت در این خصوص قدردانی کرد.

وی افزود: تصویب این مناطق یکی از تفاوت‌های دولت تدبیر و امید با دولت‌های گذشته است و یکی از کارهای جدیدی است که می‌تواند موجب تحرک در بخش صنعت، تولید و خدمات شود، چرا که علم و فناوری در همه امور جاری تاثیرگذار است.

جبارزاده با بیان این که خوشبختانه در این خصوص هماهنگی و همدلی خوبی بین بخش خصوصی و مسوولان اجرایی استان وجود دارد، گفت: اولین گروهی که از تصویب این منطقه استقبال و پیام آن را دریافت کرد بخش خصوصی استان بود که حضور این بخش می‌تواند امر مبارکی باشد.

وی، تحقق اهداف منطقه ویژه علم و فناوری را مستلزم تعریف ساختار و الزامات آن دانست و گفت: در دو سال گذشته این مطلب برای ما ثابت شده است که اگر موضوعی را به صورت منطقی به دولت ارایه کنیم قطعا مورد قبول واقع می‌شود .

جبارزاده اضافه کرد: باور داریم که در مدت باقیمانده از فعالیت دولت یازدهم می‌توانیم مناطق ویژه علم و فناوری را عملیاتی کنیم و این آمادگی در بدنه دولت وجود دارد.

محمدتقی پاکزاد، قایم‌مقام استاندار در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان هم در این نشست گفت: عملیاتی شدن مناطق ویژه علم و فناوری روح تازه‌ای را در فضای اقتصادی کشور می‌دمد و امیدواریم تحقق اهداف این مناطق موجب اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

در این نشست احکام اعضای هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی به آنها اعطا شد که بر اساس این احکام، دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رییس این هیات منصوب شده است.

شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) کشور در ۲۷ دی ماه سال گذشته در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رییس جمهور، با ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و بوشهر موافقت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.