کد خبر : 271
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 ژانویه 2015 - 8:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فرود فضاپیما بر سطح مریخ با الگوبرداری از اسباب‌بازی کودکان بسته هستند

فرود فضاپیما بر سطح مریخ با الگوبرداری از اسباب‌بازی کودکان

فرود فضاپیما بر سطح مریخ با الگوبرداری از اسباب‌بازی کودکان

به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، موشک به تنهایی نمی‌تواند برای فرود یک فضاپیما بر روی مریخ مورد استفاده قرار بگیرد؛ استفاده از چتر نجات نیز برای نشاندن فضاپیماهای بزرگ سرنشین‌دار بر سطح این سیاره کارایی ندارد.   اما فناوری سپر حرارتی بادی انجام سفر سرنشین‌دار به مریخ را تسهیل می‌کند؛ برای استفاده از

به گزارش اهروصال به نقل از ایسنا، موشک به تنهایی نمی‌تواند برای فرود یک فضاپیما بر روی مریخ مورد استفاده قرار بگیرد؛ استفاده از چتر نجات نیز برای نشاندن فضاپیماهای بزرگ سرنشین‌دار بر سطح این سیاره کارایی ندارد.

 

اما فناوری سپر حرارتی بادی انجام سفر سرنشین‌دار به مریخ را تسهیل می‌کند؛ برای استفاده از این فناوری، محققان ناسا یک سپر حرارتی حلقوی طراحی کرده‌اند.

 

این سپر حرارتی بادی که با الگوبرداری از حلقه بازی کودکان طراحی شده است، بسیار سبک وزن است که شرایط را برای ورود آرام فضاپیمای سرنشین‌دار به جو مریخ – که نازک‌تر از جو زمین است – فراهم می‌کند.

 

این حلقه با نیتروژن پر شده و با یک روکش حرارتی پوشش داده می‌شود که در هنگام ورود به جو مریخ، مانند یک قارچ غول‌پیکر باز شده و از فضاپیما محافظت کند.

 

ناسا قصد دارد با تکمیل طراحی سپر حرارتی بادی، این فناوری را تا سال ۲۰۱۶ در هنگام بازگشت به جو زمین مورد آزمایش قرار دهد.

 

 

انتهای پیام

 

 

سپر حرارتی حلقوی ناسا

 

 

 

سپر حرارتی ناسا که مانند قارچ باز می‌شود

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.